Biografie Sjaak Hoogkamer (1958) heeft een lange staat van dienst in de werelden van media en communicatie. De laatste twee jaar werkte hij als hoofdredacteur bij Media Partners Group, gedetacheerd bij de NS als senior communicatieadviseur bij de afdeling Corporate Communication.
Zijn opdracht was de transformatie van print naar crossmediaal communiceren te realiseren, met een sterke focus op digitale nieuwsvoorziening. In deze functie was hij ook verantwoordelijk voor de productie van alle media. Van 2005 tot 2010 was Hoogkamer werkzaam als hoofdredacteur/manager van Sanoma Custom Publishing. Met een eindverantwoordelijkheid voor de creatieve crossmediale concepten voor merken als Heineken, TNT Post, Eneco, Essent, Brand bier, Sikkens, KPN en Peugeot.
Sjaak Hoogkamer

[NMD 2018] Interview Jan Willem Koch, algemeen directeur bij Hallmark
Koch van Hallmark is één van de sprekers op Nima Marketing Day editie 2018. Hij ‘treedt op’ in het theater The Journey en zal in zijn presentatie uitgebreid stilstaan bij de transformatie van het merk Hallmark. Aan de hand van de zeven deugden nemen we de stand van zaken door
Dept wint Webby met Oxxio en Mondriaan
Digital Agency Dept heeft twee Webbies gewonnen bij de 22ste editie van The Webby Awards.
Jubileumeditie L'HOMO over status homo-acceptatie
De 10e editie van L’HOMO, met op de cover 10 homoprominenten, is op 25 april in Hotel Arena in Amsterdam door Linda de Mol en Iebele van der Meulen (hoofdredacteur L’HOMO.) onthuld.
Divimove opent kantoor in Amsterdam
Divimove zet Europese expansie voort met de opening van vestiging in Amsterdam met twintig online video experts, influencer managers en marketeers.
[column] Outdoor staat buitenspel?
Ik ben een groot fan van outdoor-reclame. Communiceren in de publieke ruimte heeft een aparte dynamiek. Het is groots aanwezig en ik kan er even bij wegdromen, terwijl ik voor het zoveelste rode stoplicht sta.
Waternet kiest wederom voor Dept
Waternet heeft wederom voor Dept gekozen als strategisch partner om verder te werken aan de digitalisering van het waterbedrijf. De organisatie werkt al acht jaar samen met Dept.
[Multichannel Conference] Beltman: marketeer, creëer beleving!
Rob Beltman is directeur Marketing bij Koninklijke Jaarbeurs. Hij spreekt op de Multichannel Conference over het future proof maken van de marketeer.
Introductie HandicapNL door Living the brand
Fonds verstandelijk gehandicapten en Revalidatiefonds gaan samen in het nieuwe fonds HandicapNL. Het goede doel is er voor alle mensen met een handicap en hun naasten.
[Multichannel Conference] Jansen: Ik word online weinig verrast
Suzanne Jansen leidt Data & Analytics van Artefact Benelux en is Global Practice Lead Analytics voor de Artefact Group. Haar sessie op de Multichannel Conference gaat over de opkomst van AI in marketing.
[Multichannel Conference] Molenaar: 'Ik geloof in small data'
Hans Molenaar is kerndocent en directeur van Beeckestijn Business School en betrokken bij het B2B trendonderzoek. Op de Multichannel Conference spreekt hij over de transformatie van digitale marketing naar digitale business.
Renault Kadjar hoofdrol in campagne met Star Wars
Renault werkt samen met Solo: A Star Wars Story om klanten een speciale ervaring te bieden voorafgaande aan de lancering van de nieuwe Star Wars-film.
Hotel QO Amsterdam kiest voor Lemon Scented Tea
Na een pitch heeft QO Amsterdam gekozen voor Lemon Scented Tea als creatief bureau. Deze week opent het nieuwe hotel, gelegen in het opkomende Amstelkwartier in Amsterdam Oost, haar deuren.
Digitale uitbreiding Interbest
Interbest heeft haar digitale netwerk met 4 locaties uitgebreid. Op korte termijn komen daar nog 3 locaties van recent gewonnen tenders bij.
Genomineerden AMMA bekend
De nominaties voor de elf categorieën van de AMMA Awards 2018 zijn bekend. Voor de 17e keer worden op 17 mei a.s. de winnaars bekendgemaakt.
Bijna helft merken verliest omzet door namaakproducten
Bijna de helft (47%) van de merken verliest omzet door namaakgoederen en piraterij. Maar liefst één op de drie geeft aan dat het gaat om een verlies van meer dan 10 procent.
Schaal+: digital en design talent in huis
Met de start van 17 nieuwe digitale talenten dit jaar heeft Schaal+ vanaf nu zowel digital marketing- als digital designtalenten in huis. De interesse in jong digitaal talent blijft enorm groeien.
Adformatie nieuwe stijl: yes, we can?
De nieuwe Adformatie is op 5 april ten doop gehouden. De titels Tijdschrift voor Marketing en Communicatie zijn opgegaan in de nieuwe formule.
Ivo Roefs nieuwe voorzitter Dutch Digital Agencies
Ivo Roefs (DDB & Tribal Amsterdam) neemt de voorzittershamer van Adjan Kodde (Mirabeau) over. DDA is de branchevereniging en kennisorganisatie van inmiddels ruim 130 digitale bureaus.
Dutch Digital Day 2018: Meet you on the other side
Op 29 juni 2018 organiseert Dutch Digital Agencies de vierde editie van Dutch Digital Day met presentaties over reizen naar Mars, intelligente machines en het relaas van een ex-bendeleider uit NY.
Eveline Aendekerk nieuwe directeur CPNB
Eveline Aendekerk start 1 september 2018 als directeur van de Stichting Collectieve Propaganda van het Nederlandse Boek (CPNB). Zij is momenteel nog directeur van Dance4Life.
Schaarse online professional wenst meer flexibiliteit
HR- en marketingmanagers op de Nederlandse arbeidsmarkt hebben moeite om online professionals te werven, mede door hun specifieke eisen en wensen. De ‘Arbeidsmarktmonitor Online Professionals 2018’ van SchaalX moet hulp bieden.
Rebranding Dept: afscheid van 13 aparte agencies
Tot nu toe bestond digital agency Dept uit 13 verschillende, gespecialiseerde digitale bureaus. Met een grootscheepse rebranding is vanaf vandaag, 3 april 2018, nog slechts sprake van één naam: Dept (zonder puntje).
Vincent van den Boogert (ING), marketeer van het jaar 2018
Ceo en cco van ING Nederland Vincent van den Boogert is uitgeroepen tot Marketeer of the Year 2018. Anouk Beeren (Bidfood) en Niko Koffeman (De Vegetarische Slager) waren eveneens voor de titel genomineerd.
[interview] Sterk merk: vooral kwestie van consistentie
MarketingTribune in gesprek met Jos van den Bergh, manager marketing communication bij Renault Nederland en Janet Richter, director PR communication over de ins en outs van het merk Renault.
NIMA Marketing Day: snoeptrommel voor marketeers steeds voller
De lijst van gerenommeerde sprekers voor NIMA Marketing Day (NMD) op 21 juni a.s. groeit en groeit. Sinds 19 maart is het voor NIMA Members mogelijk om zich te registeren als deelnemer.
Snakeware opent nieuw kantoor in Amsterdam
Digital mediaspecialist Snakeware uit Sneek opent een nieuw kantoor met fulltime bezetting in Amsterdam en zet hiermee een grote stap richting verdere (internationale) uitbreiding.
Kanshebber MOTY Beeren: 'Ik gooi continue de speer vooruit'
Donderdag 29 maart a.s. wordt de nieuwe marketeer of the year bekendgemaakt tijdens de Dutch Marketing Awards. Anouk Beeren van Bidfood is een van de genomineerden.
Caru Containers kiest TamTam
Caru Containers heeft TamTam (part of Dept) uitgekozen om nieuwe digitale oplossingen te ontwikkelen, die bijdragen aan betere gebruikerservaringen voor hun klanten.
Het Parool opnieuw World's Best Designed Newspaper
Deze jaarlijkse prijs, uitgereikt door de Society for Newsdesign (SND), werd vrijdagavond in New York uitgereikt. Behalve Het Parool vielen The New York Times en Die Zeit in de prijzen.
Eerste Schaal+ talenten ontvangen e-Academy certificaat
De eerste 9 talenten van Schaal+ ronden deze maand het Digital Marketing Talent Development Programma af. Zij mogen zich na 1,5 jaar ‘T-shaped digital marketingprofessional’ noemen.
Kanshebber MOTY Niko Koffeman: Groot marketingbudget maakt niet gelukkig
Donderdag 29 maart a.s. wordt de nieuwe marketeer of the year bekendgemaakt tijdens de Dutch Marketing Awards. Niko Koffeman van De Vegetarische Slager is een van de genomineerden.
Onderzoek: 1 op de 4 millennials komt nooit in museum
Millennials zijn niet echt gecharmeerd van musea. Dit blijkt uit een onafhankelijk onderzoek door Motivaction in opdracht van de Museumkaart.
Ochtendshow Evers Staat Op stopt eind 2018
Radio-icoon en 538-dj Edwin Evers stopt eind 2018 met zijn ochtendshow ‘Evers Staat Op’. Evers begon 21 jaar geleden met ‘Evers Staat Op’ bij 3FM en maakte in 2000 de overstap naar Radio 538.
Grenzen aan gepersonaliseerde communicatie
Gepersonaliseerde communicatie is vaak effectief, maar zorgen omtrent privacy liggen altijd op de loer. Wat zijn de afwegingen die je als bedrijf maakt tussen wat je met data of techniek kan?
XXS wint Verkade-pitch
Vanaf 2018 neemt XXS Amsterdam samen met Verkade de regie voor alle merk -en communicatie activiteiten. Verkade koos voor XXS na een pitch die werd begeleid door Karen de Loos.
ADCN lanceert MESH, Festival of Creativity
ADCN en curator Gijs Stork lanceren op vrijdag 23 maart a.s. de eerste editie van MESH, een nieuw festival voor creativiteit in Amsterdam Noord.
Jaguar I-PACE stiekem op circuit Monaco
Jaguar heeft op het beroemde stratencircuit van Monaco in het holst van de nacht de volledig elektrische I-PACE getest. De opmaat naar de eerste 'elektrische' raceklasse: de Jaguar I-PACE eTROPHY.
Hornbach viert lente met zweet
Het kan nog steeds voelen als winter, maar vandaag is officieel de eerste dag van de lente. Om dit te vieren, opent Hornbach het klusseizoen met een nieuwe, zweterige campagne.
Cliniclowns en Lidl scoren in radioreclame
Gebruik van verbeeldingskracht in radioreclame werkt. Dat blijkt uit onderzoek naar de favoriete radiocommercials van het Nederlands publiek in het vierde kwartaal van 2017.
Finalisten Familiebedrijven award 2018 bekend
Stichting Familie Onderneming heeft de finalisten bekendgemaakt voor de Familiebedrijven Award 2018. Dit jaar zijn vijf in plaats van vier bedrijven geselecteerd. De uitreiking is op woensdag 11 april 2018 te Den Haag.
PIM Trendrapport 2018: mens en technologie
Wie de komende jaren een sterk merk wil bouwen, moet verder kijken dan de nieuwste gadgets. Aldus het nieuwe PIM trendrapport ‘Connected society – relatie tussen mens en technologie’.
- AlgemeenNieuws NMD2018 Interview Jan Willem Koch...Nieuws NMD2018 Bas Brinkman van BinckBankNieuws Micael Dahlén keynote speaker Nima...Nieuws NMD 2018 Interview Joep Langen van...Nieuws Winnaars CustomerFirst Awards 2018...Nieuws NMD 2018 Van het Leger tot het Leger...
- Business-to-BusinessNieuws Onderzoek: 60% millennials bezorgd...Nieuws Tuinmeubelshop opent 10e vestigingNieuws Eventbrite neemt Ticketea overNieuws Salesforce World Tour: van Girls Day...Nieuws Recap Multichannel Conference 2018Nieuws Dominique Hermans nieuwe algemeen...
- BureausNieuws Dept wint Webby met Oxxio en MondriaanNieuws Joe Public groeit Weblog Picnic moet Max Verstappen 1,5 ton...Nieuws Jan-Pieter Komen over The Smallest...Nieuws MediaMonks en DDB grote winnaars bij...Nieuws SNS grijpt Koningsvrijmarkt aan om...
- ContentmarketingWeblog Supermarktketen misbruikt met...Weblog Contentmarketeer, denk in stemmen...Nieuws Lukas Foks over XmpleNieuws Content Rally met Mark van der WerffNieuws Persgroep en EndemolShine aan de...Weblog Heb je al een content detox plan
- DesignNieuws designpanel Dr Oetker door SoGoodNieuws Studio Piraat geeft vorm aan OV...Nieuws Designbureau Skybox wordt onderdeel...Nieuws Logo Johan Cruijff ArenA door VBATNieuws Redesign Arla Biologisch door...Nieuws Kauwgomschoen
- Food en RetailNieuws Erik van Houten nieuwe cmo Nespresso...Nieuws Spaanse familiebedrijf Diego Zamora...Nieuws Nieuwe betaalapp OK definitief van...Nieuws [video report Cityguys 7] Alles over...Nieuws [interview] JuiceBrothers keten...Weblog Hoe data een groeiende invloed...
- MediaNieuws Jubileumeditie LHOMO over status...Nieuws Luistercijfers: nieuw dieptepunt...Nieuws Volvo tovert Amsterdam om tot...Weblog Complex radiolandschap biedt juist...Nieuws Tina strikt vlog-tweeling Lisa en LenaWeblog Buitenreclame dankzij digitale...
- Online MarketingNieuws Kalvijn wint Digital Celebrity...Nieuws Speciale doodle op 100e geboortedag...Nieuws marketingscience E commerce Belgie...Nieuws Thuisbezorgd.nl kiest het ruime sop...Nieuws Boatsters blijft concurrentie voor...Nieuws Cortina zet WhatsApp challenge Spot...
- SponsoringNieuws Arriva en ING hoofdpartners van...Nieuws Max Verstappen in commercial voor...Nieuws Janneke Staarink verruilt IFFR voor...Nieuws Verstappen, Ricciardo en Coulthard...Nieuws Roompot blijft hoofdsponsor...Nieuws Peugeot steunt nieuwe tennisgeneratie
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
- Abonneren
Meest gelezen
- NieuwsWinnaars CustomerFirst Awards...16209x
- NieuwsNMD 2018 Van het Leger tot het...11515x
- NieuwsMicael Dahlén keynote speaker...6786x
- NieuwsNMD 2018 Interview Joep Langen...6488x
- NieuwsNMD2018 Bas Brinkman van BinckBank2471x
- NieuwsNMD2018 Interview Jan Willem...131x
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
- ✔ Gratis tablet versie
Vacatures
- Market Development Manager,...
- Enthousiaste Projectmanager Events...
- (Recruitment) Marketeer (Utrecht)
- Marketing en Communicatie Specialist...
- Senior Marketing Analyst...
- Head of SEA (Amsterdam)
- Omnichannel Manager - Fashion Europe...
- Directeur Communications &...
- Studio Piraat zoekt ervaren senior...
- Brand Manager Benelux (Harderwijk)
- Vacature plaatsenAlle vacatures »
MarketingTribune Events
- 17mei 2018
Nationaal Customer Contact Congres
- 21jun 2018
NIMA Marketing Day
- 11sep 2018
Influencer Marketing Event
- Toon alle events »