Wingman Condoms lanceert nieuwe campagne op Valentijnsdag
Het nieuwe condoom van Wingman heeft ‘vleugels’ zodat het moeiteloos en snel kan worden aangebracht. De grappige bijbehorende campagne is van de hand van bureau Happiness.
BCE24: 'De echte uitdaging nu is de privacykwestie'
Elise Kop is Crossmedia Consultant bij Mediahuis. Zij helpt de bezoekers van het ‘Branded Content Event’ editie 2024 hoe jongeren te bereiken: ‘Duik met ons in de GenZ-vibes!’
Madurodam kiest voor Fitzroy
Madurodam is een nieuwe weg ingeslagen; van miniatuurstad naar een interactief attractiepark. Daarom heeft het familiepark creatief strategisch bureau Fitzroy in de arm genomen om dat feit met Nederland te delen.
Onderzoek: 'Social media centraal als sportkanaal'
Met een sportzomer in het verschiet zullen de mondiale uitgaven aan sportmediarechten dit jaar naar verwachting 61 miljard dollar bedragen, maar een gefragmenteerd medialandschap zorgt voor dilemma’s voor adverteerders. Dit blijkt uit het nieuwste Global Advertising Trends-rapport van Warc Media met de titel ‘Sports media in the era of fragmentation’.
Energiedirect en PSV verlengen samenwerking tot zomer 2026
Energiedirect blijft ook na het voetbalseizoen 2023/2024 verbonden aan PSV als Official Partner en heeft zich aan de club verbonden tot de zomer van 2026.
Barbecuefabrikant Weber en Jamie Oliver slaan handen ineen
Specialist in buitenkoken Weber LLC gaat samenwerken met de Britse chef-kok en restauranteigenaar Jamie Oliver.
ID&T samen met Inbev, Heineken has left the building
Evenementenorganisator ID&T gaat een samenwerking aan met bierbrouwerij AB Inbev. De organisator van onder meer Mysteryland en Awakenings en de maker van onder meer Budweiser en Corona gaan een meerjarig partnerschap aan.
Burna Boy is het nieuwe gezicht van G-Star
G-Star introduceert zijn nieuwe merkcampagne met Burna Boy in de hoofdrol. De van oorsprong Nigeriaanse muzikant treedt daarmee in de voetsporen van Pharrell Williams, Snoop Dogg en Cara Delevingne.
Contentmarketeer Sarah is nooit ziek en gaat nooit op vakantie
De focus van Typetone ligt op het opzetten van een AI-uitzendbureau met enkel digitale medewerkers. Vandaag lanceert de AI-start-up contentmarketeer Sarah.
Fastned zet snelladende bestuurders centraal in eerste radiocampagne
Het Europese snellaadbedrijf Fastned zet in haar eerste radiocampagne in op de mensen, niet op de techniek.
[Locatus] Albert Heijn stoot Kruidvat van de troon
Sinds de start van de Locatus Top 100 in 2016 heeft Kruidvat niet langer de leiding als nummer 1 in de ranglijst met meeste verkooppunten. In 2023 zijn 45 filialen van Jan Linders onder de Albert Heijn paraplu verder gegaan en daarmee is AH de eerste winkelketen in Nederland met meer dan 1.000 filialen.
Finalisten Gouden Loeki 2023 bekend
De strijd om de Ster Gouden Loeki 2023 is losgebarsten met de bekendmaking van de 10 finalisten. Nu ligt de bal bij het publiek om te bepalen wie de winnaar wordt.
[Esprix] ‘Het gaat altijd om impact maken vanuit een intrinsieke motivatie en de purpose van het merk’
Het is weer inzenden geblazen voor de Esprix en inzenden is mogelijk tot 22 februari 2024! Ook de Drie Vragen-gesprekjes met juryvoorzitters gaan gewoon door. Deze keer Esprix Juryvoorzitter Nancy Poleon in gesprek met Joeri Jansen, juryvoorzitter van de categorie Charity & Not for profit.
BCE24: '2024 is echt het jaar om over te stappen van tv naar online'
Emma-Sophie Jonker, Channel Marketeer bij Hema, spreekt samen met Stef van der Burg, Senior Strategist bij Team5PM, tijdens het Branded Content Event editie 2024. Hun insteek: Hoe unlockt Hema het complete potentieel van video-seo?
KHN: Collectieve Horeca Ontzegging in een nieuw jasje
Om een veilig en gastvrij uitgaansklimaat te waarborgen en ongewenst gedrag te verminderen, is jaren geleden de Collectieve Horeca Ontzegging (CHO) geïntroduceerd. Recent heeft de Autoriteit Persoonsgegevens 20 vergunningen verstrekt aan afdelingen van Koninklijke Horeca Nederland (KHN) om deze ontzeggingen op te leggen.
Robidus zet in op Public Relations met Nxt agency
Inzetbaarheidsspecialist Robidus, onderdeel van A.S.R,, gaat samenwerken met met PR-bureau Nxt agency. Het doel van de samenwerking is om de kennis en expertise van Robidus op regelmatige basis te delen in de media en zo hun thought leadership positie te versterken.
Jumbo neemt nieuwe maatregelen om winkeldiefstal te voorkomen
Jumbo voert de komende weken extra maatregelen in om winkeldiefstal tegen te gaan. Dit moet leiden tot een veiliger shopping-omgeving en zou ook verdere prijsverlagingen mogelijk moeten maken. Wie is gecontroleerd mag aan het nieuwe 'Winwiel' draaien.
[onderzoek] Consumenten kopen meer tweedehands artikelen online
Het aantal Nederlandse consumenten dat in 2023 regelmatig online aankopen deed is met 3% gedaald. Het gaat daarbij met name om fashion (-6%), beauty & healthcare (-9%) en boodschappen (-7%). Dit blijkt uit de E-shopper barometer 2023 van DPD.
BCE24: 'We moeten ons niet laten leiden door angst'
Kelly Rijsenbrij, accountmanager bij LINDA., en Marloes de Jong en Charlotte Vermeer, beiden creatief bij Talpa Het Bureau/LINDA., nemen gezamenlijk een van de sessies tijdens het Branded Content Event editie 2024 voor hun rekening. Insteek? ‘Hoe je als merk schaamteloos jezelf kunt zijn.’
ALLE Super Bowl 2024 commercials en teasers
Zo'n 7 miljoen dollar per spotje wordt er zondag naar schatting doorheen geblazen tijdens de reclameblokken van Super Bowl 2024. Is die met Christopher Walken de beste of toch die van Squarespace (waarop we vanmiddag nader inzoomen)? Hier alvast de compilatie met alle films en teasers die nu al te vinden zijn. Oordeel zelf!
Blokker via Bol weer terug in België
Blokker verkoopt sinds deze week weer eigen merkartikelen online in België. Dat doet de retailer niet zoals voorheen via eigen winkels, noch via een eigen online kanaal, maar via platform Bol.
[RMD24] Dagvoorzitter Retail Media Day kondigt eerste sprekers aan
Het event waar we met zijn allen op zaten te wachten. Retailmedia is immers de gamechanger in marketing- en reclameland en iedereen praat erover. 28 mei 2024 is het zover. Dagvoorzitter en co-organisator Rupert Parker Brady heeft nieuws over de eerste bevestigde spekers.
Eredivisie live te zien in Japan via Fujitv
Vanaf speelronde 22 (16 februari 2024) kunnen Japanse voetbalfans de Eredivisie live kijken via het betaalde satellietkanaal Fujitv Next en FOD.
Simone Ottenbros nieuwe Managing Director Energize
Simone Ottenbros is de nieuwe Managing Director van Energize, dat sinds vorig jaar onderdeel is van de agency group Happy Horizon. Klaas Weima draagt het stokje na 20 jaar over. Hij blijft strategisch betrokken bij zowel Energize als de bureaugroep.
Google Bard heet vanaf nu Gemini
Zoekmachine Google brengt meer van zijn producten onder in het Gemini-ecosysteem, ook in naam. Zo heet Bard vanaf nu Gemini, naar eigen zeggen om de geavanceerde technologie in de kern weer te geven. 'Deze zal beschikbaar zijn op het web, in een nieuwe Gemini-app voor Android en via de Google app op iOS.'
Judith Kramer in MT marktonderzoeksbureau MWM2
Marktonderzoeksbureau MWM2 heeft Judith Kramer benoemd tot nieuw MT-lid. Kramer gaat de afdelingen Panel & Community, het Datalab en Innovatie leiden.
[Marketing the Rainbow #51b] Zalando’s reis van activisme naar maatinclusieve schoenen
Zoals ik vorige week beschreef begon Zalando pas vrij laat met aandacht te geven aan diversiteit in MarCom. Maar toen gingen ze ook echt los. Van spetterende online campagnes tot activeringen bij evenementen, en van steun aan onderdrukte groepen tot speciale producten.
Slaapmerk Cloudpillo lanceert eerste TV commercial
Slaapmerk Cloudpillo heeft haar eerste TV commercial in samenwerking met creatief bureau Fitzroy gelanceerd. De commercial is onderdeel van het grotere marketingplatform ’Live your Dreams’.
Mediahuis en Talpa Network lanceren campagne Bepanthen Derma
Bepanthen Derma lanceert een nieuwe derma cosmeticalijn voor de droge huid, gericht op vrouwen van 45 jaar en ouder met een gevoelige huid. Om dit onder de aandacht te brengen hebben Mediahuis en Talpa Network hun krachten gebundeld voor een groot bereik in de doelgroep.
Heineken komt met eerste elektrische vrachttransport over de grens
Heineken en Einride maken eerste vrachtreis tussen Nederland en Duitsland om vrachtvervoer te hervormen, aldus de brouwerij. De introductie van elektrisch vrachtvervoer, aangedreven door hernieuwbare elektriciteit, tussen de brouwerij in Den Bosch en het DC in Duisburg moet tot CO2-reductie leiden.
Onderzoek: Nederland gaat massaal de sportzomer volgen
Met het EK voetbal, de Tour de France en Olympische Spelen in het vooruitzicht wordt deze zomer een heuse sportzomer. 83 % van de Nederlanders is van plan één of meer van deze sportevenementen op de voet te volgen.
Hands Off presenteert plantaardige Coco Island reep
Het innovatieve chocolademerk Hands Off lanceert de plantaardige Coco Island reep met kokos en rijstcrispies die je 'in één hap op een tropisch eiland brengt. En je hoeft er niet eens voor te vliegen.'
Google weigert advertenties loodgieters
Vanaf 22 februari 2024 laat Google geen advertenties van loodgieters meer zien. Dat heeft het techbedrijf besloten na gesprekken met de Autoriteit Consument & Markt (ACM).
[branded content] Stijn Rohof (KPN): ‘Uiteindelijk gaat het erom de klant de beste kwaliteit te bieden’
KPN verwelkomt steeds meer nieuwe klanten op zijn netwerken. Dankzij de aanleg van glasvezel, nieuwe diensten en aantrekkelijke extra’s voor overstappers en bestaande klanten. Bepaald niet zonder succes, want de aanwas van nieuwe abonnees is nog nooit zo groot geweest.
Havas Media voegt snackproducent Van Geloven toe aan portfolio
Snackfabrikant Van Geloven, dat onder meer de merken Mora, van Dobben en Hebro voert, brengt alle media activiteiten voor de Benelux onder bij Havas Media.
Thijs Gussenhoven van Amstel: 'De maatschappelijke zwaarte mag er weer een beetje vanaf in 2024'
Thijs Gussenhoven is Marketing Manager Amstel bij The Heineken Company. Voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert hij op een aantal steekwoorden: ‘In 2023 kroop ik voor het eerst over de finishlijn van een marathon en nu wil ik terug in het zadel om een Gran Fondo in de bergen te fietsen.’
Albert Heijn breidt aanbod gezondere gemaksmaaltijden uit
Vanwege de insight dat klanten behoefte hebben aan in korte tijd iets lekkers en gezonds op tafel te zetten, breidt Albert Heijn het 'vers- en gemaks-assortiment' uit. Zo wordt ook beter ingespeeld op de behoefte aan 'GGL'. De volledig verbouwde winkel onder het Museumplein in Amsterdam Zuid die deze week heropent, toont een voorproefje van dit assortiment.
Weinig verschuivingen in kijktijd en marktaandelen
De totale tijd die voor het televisiescherm wordt doorgebracht was 226 minuten over de gehele dag in januari 2024. De gemiddelde kijktijd naar televisiezenders opeen hele dag was 139 minuten, een jaar eerder was dit 147 minuten.
Janine Bos naar The Social Pact
Eind 2023 realiseerden de twee oprichters van The Social Pact zich dat hun bedrijf een nieuwe fase ingaat en benaderden ze de zeer ervaren Janine Bos voor de rol van directeur Marketing, Sales en Accounts. Die zei ja.
Burger King en Joe Public starten retro-, prijsgebaseerde campagne
Burger King lanceert in februari een campagne om het laaggeprijsde assortiment onder de aandacht te brengen. De keten is hiervoor een nieuwe samenwerking met Joe Public Amsterdam aangegaan.
Intertoys Introduceert Valentijnsdag-campagne voor volwassenen
In aanloop naar Valentijnsdag lanceert Intertoys zijn eerste social campagne gericht op volwassenen, de Love Challenge. In een speciale bloemenkas voor de markthal in Rotterdam, ondergaan koppels de ultieme relatietest: samen de nieuwe Lego Botanical-roos in elkaar zetten.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [interview] Marktonderzoek door en over tieners: 'Tof moet je...
- Samsung lanceert TikTok-activatiecampagne buiten TikTok
- Mobiel dataverkeer stijgt, bellen daalt
- LOI bekendste online opleider
- [branded content] Merken in loyaliteitscrisis? Dit is de...
- [onderzoek] Het voorkomen van sociaal wenselijke antwoorden
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing