Voedingscentrum reageert op hype over 'gif-aardbei'

9nov 201709:07
  • Food-en-retail
  • 9327 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
  • FoodCommunicatie

nieuws Momenteel woedt een hype over meerdere gifstoffen in aardbeien, die de Nederlandse consument zouden bedreigen. De vruchten zouden tot zes keer meer bestrijdingsmiddelen bevatten dan andere fruitsoorten. Food&agri-marketeers zijn bezorgd over deze hype. Food expert Voedselveiligheid van het Voedingscentrum Wieke van der Vossen beantwoordt de vraag of je aardbeien nou wel of niet meer kunt eten.

Miljoenendeal fiscus en Procter onder de loep

8nov 201715:24
  • Food-en-retail
  • 11805 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodPolitiek

nieuws Een lokale belastinginspecteur in Rotterdam heeft volgens dagblad Trouw in zijn eentje toestemming gegeven voor een miljoenenschikking met fmcg-gigant P&G, terwijl hij dat had moeten voorleggen aan een speciaal team van de fiscus. Dat meldt het medium op basis van onderzoek naar de Paradise Papers. Ook met partijen als Nike zouden deals zijn gesloten, waardoor de Nederlandse belastingbetaler achter het net vist.

Wieden+Kennedy vier keer genomineerd voor Epica Awards

8nov 201712:12
  • Bureaus
  • 10862 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • ReclameMarketingCampagnesAward

nieuws Wieden+Kennedy is dit jaar het Nederlandse bureau met de meeste nominaties voor de Epica Awards. Het Amsterdamse bureau is vier keer genomineerd met werk voor Nike. JWT (Free a Girl) en 180 Amsterdam (Unicef) zijn beide twee keer genomineerd. De Epica Awards zijn de internationale reclameprijs die wordt toegekend door de vakpers.

Vice Benelux lanceert Tonic-platform over gezondheid, welzijn en ontwikkelingen in de zorg

8nov 201712:05
  • Content
  • 10648 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
  • NieuwsmediaInnovatie

nieuws Vice Benelux kondigt vandaag de lancering van Tonic aan. Tonic heeft als doel om een plek te zijn waar jonge mensen terecht kunnen voor begrijpelijke verhalen over gezondheid, welzijn en ontwikkelingen in de zorg. Tonic is het tweede platform dat dit jaar lokaal gelanceerd wordt en markeert volgens het mediamerk Vice de volgende stap in de evolutie en groei van de Benelux-divisie. 'Andere lokale titels als Vice.com, Motherboard, Broadly, Munchies, Vice Sports, Creators, i-D, Noisey en Vice Money gingen Tonic al voor.'

Intertoys publiceert ranglijst met speelgoed-toppers in aanloop naar Sint en Kerstmis

8nov 201711:16
  • Food-en-retail
  • 9909 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • WinkelenEvenementOnderzoek

nieuws Robotica, educatie en unboxing vormen de belangrijkste trends op speelgoedgebied in aanloop naar Sinterklaas en Kerstmis. Hatchimals surprise eieren, de Nintendo Switch en LOL verrassingsballen zijn het meest populaire speelgoed, maar worden op de voet gevolgd door robots, drones en ander technisch speelgoed. Ook bij meisjes wordt dit steeds populairder. Dat voorspelt marktleider Intertoys op basis van deze speelgoed top 10 voor de komende feestdagen.

Mediaxplain haalt Marloes Rijnders en Rolf van Houten

8nov 201711:11
  • Bureaus
  • 10115 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • StrategieInnovatiePersonaliaMediabureau

nieuws Mediaxplain heeft twee nieuwe directors aangetrokken die zullen bijdragen aan de 'future-proofing' van het bureau. Het gaat om Rolf van Houten (digital development director) en Marloes Rijnders (research director), die beide deze week van start zijn gegaan bij het onafhankelijke mediabureau.

Nielsen lanceert Digital Ad Ratings in Nederland

8nov 201710:43
  • Media
  • 16207 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • OnderzoekOnline advertisingBereikDigitaal

nieuws Nielsen stelt Digital Ad Ratings beschikbaar in Nederland. Sinds de lancering in 2011 is deze dienst wereldwijd, in meer dan dertig landen, een standaard geworden voor de onafhankelijke meting van online reclamecampagnes. Nielsen Digital Ad Ratings meet leeftijd en geslacht, unieke bezoekers, bereik, frequentie en de GRP’s voor het volledige bereik van online campagnes op desktop, tablet en smartphone.

Begrip voor de narcistische sector

8nov 201710:06
  • Media
  • 18869 x gelezen
  • Link
  • Rogier van Kralingen
  • CommunicatieMediaZakelijk

weblog Alarmfase geel: we zien weer negatieve berichten over de financiële sector. Hoe kan dit toch? Het antwoord is dat deze sector narcistisch is. Willen we echte verbetering dan moeten we iets doen dat wat we in ons dagelijks leven ook zouden doen: de sector behandelen zoals je ook een echte narcist zou behandelen.

Brands and the City: welke kledingmerken scoren in tv-series?

8nov 201709:44
  • Media
  • 14740 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • MerkenOnderzoekTelevisieContent

nieuws In de Amerikaanse tv-serie Sex and the City worden het vaakst kledingmerken en fashion designers genoemd. Gemiddeld wordt er 1,4 keer per aflevering een kledingmerk genoemd. Dit blijkt uit onderzoek van online fashion platform Winkelstraat.nl, dat ruim 100 televisieseries analyseerde.

Kokoro Amsterdam werkt voor betaal-app Payconiq

8nov 201709:43
  • Bureaus
  • 12494 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • Online betalenKassabonAppsKlanten

nieuws Payconiq is een nieuwe mobiele betaaldienst waarmee je verrassend eenvoudig kan betalen onder vrienden, in (web)winkels, restaurants én andere diensten zoals een apotheek of dokter. Na een strategische en creatieve pitch heeft Payconiq gekozen voor reclamebureau Kokoro Amsterdam.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners