FC Utrecht koppelt positionering aan Sint Maarten

21nov 201711:30
  • Sponsoring
  • 9949 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • MerkenSportmarketingBrandingVoetbal

nieuws FC Utrecht heeft voorafgaand aan de Eredivisiewedstrijd tegen Excelsior afgelopen zondag een Sint Maarten-doek onthuld. Voetballer en clubveteraan Mark van der Maarel neemt op het doek een prominente rol in om de nieuwe positionering van de club uit te beelden. Op het doek is te zien hoe zijn mantel scheurt en deelt met twee supporters. Het doek neemt een prominente positie in bij de hoofdingang van Stadion Galgenwaard.

Waylon gasthoofdredacteur van Veronica Magazine

21nov 201711:13
  • Media
  • 9152 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • MuziekTelevisieTijdschriften

nieuws Niemand minder dan Waylon is deze week de gasthoofdredacteur van Veronica Magazine. De zanger die in mei ons land vertegenwoordigt op het Eurovisie Songfestival neemt voor één week het stokje over van hoofdredacteur Debby Nobel. Aanleiding voor deze bijzondere samenwerking is de Radio Veronica Top 1000 Allertijden en Waylons concertreeks in Ahoy die volledig in het teken staat van deze hitlijst.

Jacqueline Smit start voor zichzelf: Rockport Ink

21nov 201711:01
  • Bureaus
  • 12856 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • MediastrategiePersonaliaStrategieInnovatie

nieuws Jacqueline Smit is voor zichzelf begonnen. Dit voorjaar stapte ze op bij Telegraaf Media Groep, waar ze commercieel directeur was. Eerder was ze CEO van 538 Groep en had ze een directiefunctie bij Microsoft. Haar eigen bedrijf heet Rockport Ink.

World Television Day: hoe is het anno 2017 met broadcasting?

21nov 201710:05
  • Media
  • 8563 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • MediaOnderzoekTelevisie

nieuws Het is vandaag World Television Day. De Verenigde Naties deze dag in 1996 uit om stil te staan bij de kracht en veelzijdigheid van televisie. De Global TV Group, bestaande uit broadcasters en brancheorganisaties, grijpt dit jaar deze dag aan om voor het eerst gezamenlijk naar buiten te treden met nieuwe, wereldwijde cijfers over tv. De cijfers tonen aan dat televisie een krachtig reclamemedium is en blijft.

Alfred laat overbodige kosten zien die EasyEnergy niet heeft

20nov 201717:00
  • Bureaus
  • 14037 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • KlantenCommercialsCampagnesMarketing

nieuws Nederland heeft dit weekend kennis kunnen maken met de nieuwe campagne van energieleverancier EasyEnergy: ’Doe je overbodige kosten de deur uit’. Met deze campagne maakt EasyEnergy duidelijk welke partijen er eigenlijk allemaal verdienen aan de energierekening van de consument. Bij deze nieuwe speler betaalt de consument een lagere rekening omdat het bedrijf deze 'overbodige kosten' niet heeft. De campagne is te zien via tv, radio, print, digital out-of-home, social en online.

AMC en Joe Public confronteren publiek met te vroeg geboren baby's in campagne Emma Kinderziekenhuis

20nov 201714:01
  • Bureaus
  • 14714 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • StorytellingZiekenhuisCommercialsCampagnes

nieuws Een in-your-face campagne: samen met de stichting Steun Emma is reclamebureau Joe Public Take-Away Advertising een indringende en tegelijkertijd vertederende campagne gestart rond te vroeg geboren baby's. We kijken live mee in de couveuse.

Nieuwe Rabobank-campagne is failliet van old school reclame

20nov 201713:50
  • Food-en-retail
  • 13824 x gelezen
  • Link
  • Kees Klomp
  • FoodCampagnes

weblog Ik heb me tot nu toe op de vlakte gehouden over de nieuwe Rabobank-campagne. Ik heb vooral veel kritische reacties gehoord, en dus bevestiging van de beslissing van de Reclame Code Commissie om de campagne te verbieden. Maar ik wil hierbij toch een lans breken voor de Rabobank. Ik werk al jaren voor/met de Rabobank en weet dus uit eigen ervaring dat de bank echt héél véél doet aan voedselzekerheid-gerelateerde projecten. Ik vind ook dat de nieuwe campagne en de belofte om het voedselprobleem de wereld uit te helpen de plank mis slaat, maar dat is wat mij betreft vooral te danken aan de onkunde van de reclamemakers die daarvoor verantwoordelijk zijn.

Carlijn Postma is Contentmarketingvrouw van het Jaar: 'Ik ben een vakidioot, misschien is dat de reden'

20nov 201711:51
  • Content
  • 28789 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • ContentPersonaliaGrand Prix Content Marketing

nieuws Carlijn Postma van The Post is uitgeroepen tot Contentmarketingvrouw van het Jaar, dat werd donderdagavond bekendgemaakt tijdens de GPCM-uitreiking in DeFabrique. Een eerste reactie.

Patrick Driessen managing director van Chunk

20nov 201710:32
  • Bureaus
  • 10721 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • CreatieStrategiePersonaliaInnovatie

nieuws Patrick Driessen is benoemd tot managing director van internationaal creatief bureau Chunk. In zijn nieuwe functie gaat hij zich richten op de uitbouw van de organisatie en op de internationale groei van Chunk. Met de komst van Driessen slaat het Amsterdamse bureau zijn vleugels uit naar onder meer Londen en Parijs.

89 goede doelen kiezen voor Roorda

20nov 201708:33
  • Bureaus
  • 8585 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • FondsenwervingCommercialsCampagnesAdvertising

nieuws Negenentachtig CBF erkende goede doelen starten een gemeenschappelijke campagne met als doel mensen te inspireren het gesprek over nalaten aan te gaan. Roorda Reclamebureau won het account na een pitch en ontwikkelde de strategie, campagne en het online platform.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners