Dutch PR Awards voor Bijl PR, Progress en LVB Networks

19sep 201712:20
  • Bureaus
  • 10769 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • PromotieAwardCommunicatiePR

nieuws Microsoft en de Hartstichting zijn in de prijzen gevallen bij de Dutch PR Awards. In de categorie B2C won Progress Communications met hun case voor Microsoft, terwijl LVB Networks de Zilveren Pauw won in de B2B-categorie voor advocatenkantoor Kneppelhout & Korthals. Bijl PR ontving de Non-Profit Award voor hun levensreddende campagne voor de Hartstichting: 6-minutenzone. Het is de vijfde keer dat de Dutch PR Awards zijn uitgereikt.

[Ingezonden artikel] Brunel kiest opnieuw voor Volvo Ocean Race

19sep 201712:10
  • Algemeen
  • 6908 x gelezen
  • Link
  • Sales
  • Geen tag

nieuws Na een succesvolle campagne en een tweede plaats tijdens de vorige editie, is Team Brunel ook nu weer van de partij bij de Volvo Ocean Race 2017-18. Die gaat op 22 oktober in Alicante van start. Het is de vierde keer dat detacheerder Brunel sponsor is van een team in de zwaarste zeilrace rond de wereld.

Van Lanschot verlengt sponsordeal Van Gogh Museum

19sep 201711:42
  • Sponsoring
  • 9360 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • ZakelijkKunst & CultuurSponsorship

nieuws Van Lanschot en het Van Gogh Museum verlengen de lopende sponsorovereenkomst met twee jaar tot eind 2019. De verlenging komt voort uit de succesvolle activatie in de afgelopen 2,5 jaar. Het sponsorship is in 2016 bekroond met een SponsorRing in de categorie Kunst & Cultuur. Toegankelijkheid speelt binnen de nieuwe overeenkomst een belangrijke rol, waarbij het de ambitie is om meer Nederlanders het museum te laten bezoeken.

Denis Rochat leidt Nielsen Watch in Benelux

19sep 201711:18
  • Media
  • 9663 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • ZakelijkPersonaliaOnderzoekBereik

nieuws Denis Rochat is benoemd tot de nieuwe Watch Leader van Nielsen in België en Nederland. In deze functie volgt hij Michele Strazzera op, die het bedrijf heeft verlaten 'om nieuwe kansen te exploreren'. Rochat is al decennia lang een vaste waarde binnen Nielsen.

Ogilvy Amsterdam maakt Europese Ford-campagne

19sep 201710:28
  • Bureaus
  • 9116 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • ReclameMerkenCommercialsCampagnes

nieuws Ford heeft een speciale service voor Fords van vijf jaar en ouder: Ford Motorcraft. Onderhoud bij de dealer voor de prijs van de garage om de hoek. Ogilvy Amsterdam mocht daar de Europese campagne voor maken. Het bureau laat Ford thuiskomen.

Roland Tameling hoofdredacteur van nieuwkomer Autocar

19sep 201709:43
  • Media
  • 9080 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • ContentJournalistiekPersonaliaTijdschriften

nieuws Roland Tameling wordt hoofdredacteur van Autocar, het Britse format dat naar Nederland komt. Het freelance redactieteam bestaat verder uit Mark van den Ham (art director), Noël Ummels (eindredactie) en Rick Winkelman (radio/podcasting). Mariska Bekendam is verantwoordelijk voor marketing en events, Thijs Dorreboom regelt projecten en concepten.

[interview] KHN: 'verhoging btw-tarief is desastreus voor horecaondernemers'

19sep 201709:02
  • Food-en-retail
  • 6217 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • InterviewMarketingPolitiek

nieuws KHN vindt het onacceptabel dat er plannen zijn om het lage btw-tarief te verhogen, zonder dat daarbij rekening wordt gehouden met de negatieve gevolgen voor horecaondernemers. De VVD, D66, CDA en CU onderhandelen over een coalitieakkoord en er zijn plannen om het lage btw-tarief van 6 procent naar 8 procent te verhogen. KHN-voorzitter Robèr Willemsen: 'Wij zijn hier fel op tegen. Het lijkt een kleine stap, maar de impact is groot. Want horecaondernemers werken met kleine marges.'

Perre van den Brink (Vice/Virtue): ‘We maken verhalen, geen content'

18sep 201714:41
  • Content
  • 8307 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • ContentStrategie

nieuws Millennials, het is de doelgroep waar de gemiddelde marketeer zich stuk op bijt - ook wel bekend als de moeilijk benaderbare groep 18-30 jarigen. Er is in ieder geval één mediabedrijf dat deze wel weet te bereiken en dat is Vice Media. Door de content die jongeren simpelweg aanspreekt maar ook vanwege Virtue, het creatieve bureau van Vice. Perre van den Brink, voorheen head of content bij Vice en tegenwoordig managing director van het bureau, deelt zijn visie op contentmarketing met MarketingTribune.

FCB Amsterdam maakt serie portretten van Veldhelden voor Mastercard

18sep 201714:06
  • Sponsoring
  • 10077 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • CampagnesVoetbalSponsoringVideo

nieuws Net als elk seizoen worden de UEFA Champions League wedstrijden in Nederland voorafgegaan door de Veldhelden van Mastercard, het moment dat kinderen hand in hand het veld betreden met hun helden. Een unieke ervaring, helemaal voor Feyenoord, omdat het 15 jaar geleden is dat de club mocht aantreden in de UEFA Champions League.

50 inzendingen voor de Effie Awards

18sep 201712:40
  • Bureaus
  • 8832 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • CampagnesAwardAdvertising

nieuws Afgelopen vrijdag was de finale deadline voor de Effie Awards 2017. Dit jaar zijn er 50 verschillende cases ingezonden in vier verschillende categorieën. De prijs der prijzen wordt op 31 oktober uitgereikt onder leiding van Tijl Beckand in het Concertgebouw te Amsterdam.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners