Cannes Lions gaat flink op de schop

15nov 201716:39
  • Bureaus
  • 11453 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • EvenementReclameCannes

nieuws Reclamefestival Cannes Lions heeft grote aanpassingen aangekondigd voor de komende editie in de zomer van 2018. Campagnes kunnen minder vaak worden ingestuurd, awards en programmering krijgen een andere structuur, het festival wordt korter en het evenement zal ook gratis online worden gestreamd. 'We veranderen meer dan ooit.'

'Coolste Baan' start kaartverkoop voor WK Allround

15nov 201716:16
  • Sponsoring
  • 8774 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • EvenementSportmarketingSport

nieuws De kaartverkoop voor De Coolste Baan van Nederland en het WK Allround gaat van start. De schaatsbaan ligt van 18 januari t/m 28 februari in het Olympisch Stadion. In het tweede weekend van maart vindt het WK Allround er plaats. KPN is hoofdsponsor, Jumbo is 'presenting partner'. Andere partners zijn Univé, Nuon en Campina.

Wakker Dier vliegt kiloknallers van Hoogvliet aan

15nov 201715:24
  • Food-en-retail
  • 11161 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • CampagnesFood

nieuws Wakker Dier start vandaag een campagne tegen kiloknallers bij Hoogvliet. De supermarktketen had in het derde kwartaal van 2017 namelijk veel vlees en vleeswaren zonder dierenwelzijnskeurmerk in haar folder staan.'Omdat Hoogvliet zo nodig wil stunten met kiloknallers, worden de dieren veroordeeld tot een miserabel leven in industriële stallen', aldus Anne Hilhorst van Wakker Dier die net een Gouden Effie won.

FonQ legt focus op Belgische markt

15nov 201712:06
  • Food-en-retail
  • 11096 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • WinkelenMarketing

nieuws Webwarenhuis FonQ investeert in het veroveren van een grotere marktpositie op de Belgische markt. Lokale focus en sterke merkpositionering zijn hierbij leidend. Net als in Nederland zal FonQ.be zich richten op de domeinen wonen, koken en lifestyle. Wegens de aanhoudende groei in Nederland en de verwachte groei in België is er een nieuw hoofdkantoor met warehouse in ontwikkeling, meldt het merk.

Have A Nice Day overgenomen door Intracto uit België

15nov 201711:57
  • Bureaus
  • 8966 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • ZakelijkOnline advertisingStrategie

nieuws Het Belgische digitale bureau Intracto versterkt zijn aanwezigheid op de Nederlandse markt met de overname van het dertig man sterke Have A Nice Day uit 's-Hertogenbosch. Met 160 experts aan boord groeit de groep zo uit tot een grote speler in de Benelux.

Eppo van Nispen tot Sevenaer directeur Beeld en Geluid

15nov 201710:49
  • Media
  • 13420 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • PersonaliaKunst & CultuurTelevisie

nieuws De raad van toezicht van het Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid heeft Eppo van Nispen tot Sevenaer benoemd tot algemeen directeur. Hij heeft als bestuurder veel ervaring in zowel de journalistieke, erfgoed- als de omroepsector. De afgelopen zeven jaar was hij directeur van Stichting Collectieve Propaganda van het Nederlandse Boek (CPNB). Als algemeen directeur is hij verantwoordelijk voor de visie, de strategie en het beleid van Beeld en Geluid, waar de mediacultuur centraal staat.

De'Longhi Group kiest voor Stroom

15nov 201710:24
  • Bureaus
  • 10268 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • KlantenMediabureauMerken

nieuws Producent van huishoudelijke apparaten De’Longhi Group met haar merken Braun, Kenwood en De’Longhi schakelt Stroom in voor de mediastrategie en -inkoop. De keuze viel op dit mediabureau vanwege het hoge serviceniveau, de can-do-mentaliteit en het feit dat Stroom zich echt opstelt als business-partner om de doelstellingen van De’Longhi te realiseren.

Waarom de foute kersttrui zo’n goed gevoel geeft

15nov 201709:04
  • Food-en-retail
  • 9235 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • TrendsWinkelen

nieuws Voor het derde jaar op rij zijn de kersttruien helemaal hot voor de feestdagen. Dit jaar draagt naar verwachting 1 miljoen Nederlanders weer deze ultieme feesttrui. Dit blijkt uit cijfers van online winkelcentrum Beslist.nl. Hoe komt het dat foute kersttrui de laatste jaren zo’n succes is? En wat is de trend voor 2017?

SNS en Alfred geven Typische Nederlander nieuwe extraatjes

15nov 201700:02
  • Bureaus
  • 12116 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • ActiesKlantenCommercialsCampagnes

nieuws SNS en Alfred hebben samen een tweede commercial ontwikkeld, met opnieuw de Typische Nederlander in de hoofdrol. Heel typisch Nederlands is deze Bart dol op extra's, zeker ook in de supermarkt.

Ali B. en schoonvader strijden om Loden Leeuw

14nov 201718:34
  • Bureaus
  • 16210 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • TelevisieCommercialsAwardReclame

nieuws Het reclamevak huivert, want de nominaties voor de Loden Leeuwen zijn bekend. Winston en Renate Gerschtanowitz, Ali B, en Paul Haenen zijn door het publiek genomineerd als meest irritante BN'ers in de Nederlandse tv-reclame dit jaar. De meest irritante merkreclame is gemaakt door Albert Heijn, Becam en Gamma.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners