Coverstory Grenzeloze Marketing

152017
  • 1058 x gelezen
  • Link

magazine De coverstory dit keer in het teken van 'grenzeloze marketing'. We spraken met Duitse marketeers, (hoofd)redacteuren van buitenlandse vakmedia en met Epidemie over de Nederlandse introductie van het Franse beautymerk Oenobiol. Daarnaast vroegen we een aantal marketeers over de invloed van de Brexit op hun merk. Ook de markteers van het MEC doen hun zegje en reageren op de stelling: Marketeers moeten internationaler denken. In het kader van de Duitse verkiezingen 'ontrafelen we het merk Merkel' samen met Marc Oosterhout van N=5 en Paul Cliteur. In de rubriek Intussen online de visie van Dirk Mulder van de ING op Hudson's Bay. Verder veel design met ons panel over Adidas, een case van Red Band en een Storecheck in Riga. And last but not least de poging van TCA om de consument weer positieve associaties te geven met het merk.

Coverstory Contentmarketing

142017
  • 1885 x gelezen
  • Link

magazine Komkommertijd? Niet op de redactie van MarketingTribune. Editie 14 - met ditmaal een indrukwekkende cover van de hand van Zandbeek - staat volledig in het teken van contentmarketing. Over de contentstrategie van LindaNieuws, Vice, dumpert.nl, maar ook een uitgebreide visie van Bert Groothand over het umfeld. Daarnaast een rondje langs de relevante contentbureaus en interviews met g'woon, Kantar Millward Brown, War Child Holland, Swoop en Vacanceselect. En ga zo nog maar even door...

Coverstory Sponsoring

132017
  • 4891 x gelezen
  • Link

magazine Zoals de naam en cover al doen vermoeden en met het Sponsorcongres op 26 september in het verschiet een nummer boordevol, u raadt het al, sponsoring. De redactie sprak met ilionx (sponsor nationale damesvolleybal) en Robeco (sponsor Concertgebouw), duikt diep in the reason why van sponsoring oftewel het buzzword purpose, tevens het thema van het congres, waarvan klimaatjournalist Bernice Notenboom de key note is. Marketeers van het MEC reageren op de stelling 'Sponsoring is een vies woord geworden' en natuurlijk aandacht voor onze Oranje Leeuwinnen, die WEURO 2017 goed begonnen zijn met een overwinning op Noorwegen, op dezelfde dag dat Bauke een etappe in de Tour won en Federer voor de 8ste keer Wimbledon . Verder veel design, met een panel, een storecheck en een case en een oproep van MediaMonks en Jungle Minds aan de overheid toch vooral gebruik te maken van de expertise van Nederlandse digital design-bureaus. De zomerse cover is van de hand van Ambassadors. Na dit nummer nemen we een klein reces, maar online gaan we natuurlijk gewoon door! Ons papieren magazine verschijnt weer op 29 augustus. Een mooie zomer toegewenst door de redactie!

Retail, terugblik Cannes en Nima Marketing Day

TopX2017
  • 4065 x gelezen
  • Link

magazine 88 pagina's vol met cases, retail en uitgebreide terugblikken op Cannes en Nima Marketing Day. MarketingTribune sprak onder meer met Caroline van Turennout van Zeeman en met de jarige Dirk van den Broek.Verder veel design met ons digital design-panel, een designcase van Bolletje en een designrondvraag waarin vier designexperts antwoord geven op de vraag: 'Moeten merkeigenaren niet meer gebruik maken van onderscheidende 3D-vormen?

Cannes, Nima Marketing Day en Arbeidsmarktcommunicatie

122017
  • 4538 x gelezen
  • Link

magazine Voor dit nummer dat in Cannes ligt, maakten Sharon de Graaf en Mees Ubachs van Dawn deze lieve maar oh zo stoere cover. In het kader van Cannes sprak de redactie uitgebreid met Darre van Dijk, CCO TBWA/Neboko, presenteren we de genomineerden voor de Gouden Zaag 2017, die in Cannes wordt uitgereikt en interviewden we de sponsors van de befaamde MarketingTribune/MacGyver-ontbijtjes, te weten 123RF, Talpa, Herman Rutgers en The Freeforce. Verder interviews met Van Es Search, Jumbo, Schaal+ en Steam en nog heel veel meer.

Coverstory Big Data

112017
  • 4997 x gelezen
  • Link

magazine Voor de Coverstory over Big Data spraken we onder meer met Marc Stubbé (managing partner van The CMR Agency) over de nieuwe privacywet, Wouter Huygen (partner van data analyse-consultancy Micompany), datadeskundige Natasha Walk en Jasper de Rooij (eigenaar en oprichter van Simpel.nl). Daarnaast heeft JP ook zijn mening klaar over dit onderwerp. We blikken verder uitgebreid vooruit op Nima Marketing Day met marketingfreaky festivaldirecteur voor één dag Luuk Ros van het Nima. En nog heel veel meer zoals de uitslagen van de San, Designpanel, Storecheck Londen en ga zo maar door! De prachtige cover van dit nummer is van de hand van Joris van Elk, freelance reclamecreatief (jorisvanelk.com), oprichter +1Mile charitatief reclamecollectief (plus1mile.org) en Creative Director ADCN (adcn.nl). Joris: ‘We zijn anno 2017 nog nooit dichter in de buurt geweest van George Orwells 1984. Voor de cover over Big Data is daarom gekozen voor een scene uit de allereerste verfilming van dit boek uit 1956 door Michael Anderson, alleen nu met het portret van Mark Zuckerberg als personificatie van Big Brother.’

Coverstory Social Media Marketing

102017
  • 5506 x gelezen
  • Link

magazine 68 pagina's dik en 16 daarvan in het teken van social media marketing. We spraken met onder meer Hema en het Rijksmuseum over hun social media strategieën. Omdat Nederland op het moment ouderwets in de ban is van voetbal belichten we de merkwaarde van de Johan Cruijff Arena en lieten marketeers en sponsordeskundigen reageren op de stelling 'Sponsoring Nederlands voetbal moet anders'. Verder: veel design met een mooie case door Autodrop en Brumdesign en Jozo als onderwerp van ons designpanel. In de rubriek MarketingTrends tracht Youngworks de voor niet iedereen begrijpelijke liefde van de jeugd voor online gamevideo's te verklaren en we trappen af met een nieuwe rubriek De Merkcommissarissen over Heineken 0.0. De cover is van de hand van Theresa Forthaus in samenwerking met de ADCN.

Coverstory Merk | Belofte | Bewijs

92017
  • 5959 x gelezen
  • Link

magazine Een 14 pagina's tellende coverstory in het teken van de beloftes van merken en wat ze daarvan waarmaken of juist niet. Martin Kloos van Isobar schreef voor ons het intro en de redactie sprak met Patagonia, Knorr, BVH Identity Driving Thinking, Only for Men en Samsung. Verder interviews met Alexandra Legro van Hunkemöller, Madeleine van Lennep van de BNO, het eerste Digital Designpanel en ook nog eens in een nieuw jasje, zodat we de designers nu ook ieder nummer een plek kunnen geven in het magazine, Steven de Cleen van ProudDesign checkt voor ons de schappen in Kopenhagen en we zijn zo 'brutaal' Feyenoord alvast landskampioen te noemen in ons sponsoringartikel over Qurrent. Lukt het de club uit Rotterdam niet dit waar te maken voor ons, dan schrijft de betreffende auteur een boetekleedblog voor ons.

Coverstory Reviewmarketing

82017
  • 6547 x gelezen
  • Link

magazine Dit keer staat de coverstory in het teken van reviewmarketing. Deze markt is inmiddels geprofessionaliseerd en achter de ranking van zo'n beetje alles in de wereld gaat een geoliede marketingmachine schuil. We spraken met AirDnD, DHL, Klantenvertellen, Kieskeurig.nl en de marketeers van het MEC reageren op de stelling 'Reviews bepalen mijn merkstrategie'. Tevens hielden we een rondvraag onder bureaus met de vraag 'Rabobank: Pitchprobleem of creatieve vondst?' en volgens Vea-voorzitter Marc Oosterhout 'moet Rabobank zich aan de pitchcode houden.' Verder: veel ADCN, deel 2 van het PIM Trendrapport, een designcase over Pokon samen met Millford Brand Identity, een column van Roel Welsing, tegenwoordig algemeen directeur Apenheul en nog heel veel meer. De cover is wederom in samenwerking met de ADCN tot stand gekomen en is van de hand van Pascal Brander van Artbox.

Coverstory creatie

72017
  • 6974 x gelezen
  • Link

magazine We hadden er wel honderden pagina's over vol kunnen schrijven, maar we hebben ons 'beperkt' tot 80: Creatie. Met een prachtige cover van Jacques Koeweiden dit keer, wederom in samenwerking met de ADCN. De 13 pagina's tellende coverstory is gevuld met dubbel (en soms driedubbele) interviews tussen bureau en klant met prachtige fotografie en idem campagnebeeld: Dawn & Swinckels', Joe Public & Toto, Kokoro & Trouw en KesselsKramer & Bever. Ons designpanel van dit keer maar liefst drie marketeers en vijf designdeskundigen beoordeelt de nieuwe identiteit van Lowlands door Fabrique.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners