Redactioneel Sjaak Hoogkamer: Humor
- Algemeen
- 11 mrt 2014 @ 09:00
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Creatie
- 11 mrt 2014 @ 09:00
- Sjaak Hoogkamer
We wilden dit keer een humoristische cover maken. Een knipoog naar de soms ietwat saaie en brave B2B-marketing. Met als inzet het concept dat B2B langzaam maar zeker de puberveren van zich afschudt en steeds meer volwassen de wereld in blikt. Ik had inmiddels contact met Strip2000, een uitgeverij van stripboeken die graag aan een cartooneske cover wilde meewerken.
Gedurende het creatieve proces was er steeds overleg met de tekenaar Lectrr (Steven Degryse) over de juiste toonzetting. Uiteindelijk kwam Steven met een cartoon, compleet met tekstballonnetjes, waarin werd uitgelegd dat B2B-marketing weliswaar volwassen is geworden, maar nog even door de puberteit moest blijkbaar, getuige de nieuwe campagne met schaars geklede dame. Probleem was dat wij te veel in tekst moesten uitleggen. Vandaar dat we na lang weifelen toch hebben besloten hem niet als cover te gebruiken. Het resultaat van de noeste arbeid wilden we u echter niet ontzeggen, en met deze lange uitleg erbij durven we hem vrij te geven.
De uiteindelijke cover doet meer recht aan ons idee en de trends die we waarnemen. Het is een compliment aan alle mensen in de B2B-marketing die volop aan de weg timmeren. Ze zijn niet langer onzichtbaar of puberaal onbezonnen, maar tot grote daden in staat (B-man of -vrouw!). B2B oriënteert zich ook nadrukkelijker dan voorheen op de eindgebruiker, de consument. Althans, sluit die zeker niet meer uit in de marketingaanpak. We horen dat onder meer in deze uitgave uit de mond van de cmo van DSM, Mauricio Adade. Dus we gaan niet meer melig doen over B2B. Overigens wel overal de humor van blijven inzien. Want zoals de Belg zegt: lachen moet je leren, schreien gaat vanzelf.
In de volgende MarketingTribune een interview met de directeur Peter van der Heijden van Strip2000 over de marketing van stripboeken!
Sjaak Hoogkamer
sjaak@marketingtribune.nl
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- ACM: sluit geen energiecontract af per telefoon
- Keukenhof viert 75-jarig jubileum
- Ministerie van VWS lanceert campagne ‘Praat vandaag over morgen’
- Simavi en Earth Water lanceren Seksvrij Water
- International Advertising Association lanceert nieuw Benelux...
- Specsavers zet met campagne lokale winkeleigenaren in het...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing