Big Data

14 INTERVIEW Big data in tijden van transitie
Big data is his middle name. Maarten Stamrood van Ziggo/UPC. Hij weet alles over slim benutten van klantdata en aan wat voor type marketeer in de toekomst behoefte is en MarketingTribune sprak met hem.

‘Ik verwacht absoluut dat we naar een big data code gaan’

18 VERDIEPING Het doel van data-analyse
Het flexibel of agile inzetten van data wordt steeds belangrijker. Organisaties die kunnen inspelen op de nieuwe realiteit van marketingdata worden beloond. Vijf voorbeelden uit de praktijk.

‘Banken zetten van oudsher data in, zonder kunnen we überhaupt geen zaken doen’

46 DE PRAKTIJK Transformeren naar kwaliteitsdata
‘De klantreis online moet bijdragen aan de totaalbeleving van het verblijf’

35 TOP-100 ADVERTEERDERS Mediabestedingen plussen opnieuw
De crisis lijkt voorbij. Stegen de bruto mediabestedingen volgens Nielsen in 2013 nog voorzichtig met 1%, in 2014 ging het harder. Vooral tv blijft een populair massamedium

‘Outdoor wordt te weinig ingezet’

SPONSORKATERN

22 ABN Amro
24 Late Rembrandt
26 Roompot
29 column Jan Driessen
30 Penningmeester van het Jaar

EN VERDER

6 ARENA
50 B2B Marketing Forum
51 RSVP Goud Activatie
52 DE CAMPAGNES FotoFloor
55 SHOPPERMARKETING Cashbacks sparen met smartphone
56 FRONTIER MARKETEER Marketing in Myanmar, deel 1
59 DESIGNPANEL CORPORATE Dorset Cereals
60 MARKETINGTRENDS
63 Online Betaal Congres
65 MARKETINGSCIENCE
66 MWG
67 COLUMN Kristof De Wulf
70 INTUSSEN ONLINE

OVER 2 WEKEN

10 maart - De heilige P’s van marketing
In de loop der jaren zijn vele P’s toegevoegd. Maar voldoen ze nog? Zijn het tegenwoordig de P’s van people, planet, profit of de A’s van aandacht en ambassadeurs of de D’s van define, design en deliver? We legden ons oor te luister bij een hoogleraar Marketing, het MEC en bij marketeers van Procter, Bonduelle en Rijksmuseum. In deze uitgave nieuwe rubrieken: Jong in Marketing en Marketing is geen kunst, over marketing in de culturele sector. Dat is nog eens de P van pakken wat je pakken kan!


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken