Coverstory Effectiviteit

Per case vroegen we de marketeer naar de reden van het insturen van de case en naar de resultaten ervan. Wat blijkt: drie van de vier gekozen cases heeft een Effie gewonnen. Eigenlijk vier van de vier, maar Fietsenwinkel.nl (‘waarom Nederlanders hun fiets online zijn gaan kopen’) wilde niet meewerken.

Verantwoordelijk bureau Joe Public droeg daarom een andere case voor: ‘CDA: met creativiteit en Bumor weer onmisbaar’. Hoewel niet in de prijzen gevallen, evengoed een interessante case, temeer omdat voor het eerst is dat een politieke partij voor de Effie’s heeft ingezonden. We spraken met de verantwoordelijke marketeers van de volgende Effie-cases:

Maatschappij: Mond, Spraak, Arm. Beroerte-alarm! - Hartstichting - 180 Kingsday (in samenwerking met We are Blossom en Initiative) – ZILVER

Gedragscampagne - kort: Hoe een sympathieke Valentijnsactie ongekende resultaten oplevert voor Samsung. - Samsung Electronics Benelux - StoryTEQ (in samenwerking met Boomerang) – BRONS

Merkcampagne: Hoe treinromantiek van NS een succesvol merk maakte. - Nederlandse Spoorwegen (NS) - ZILVER

Gedragscampagne - Kort: CDA: met creativiteit en Bumor weer onmisbaar - CDA - Joe Public Take-Away Advertising (in samenwerking met M2Media)

Na de Coverstory een spread met alle bekroonde cases en in de balk onder de coverstory de overige inzendingen op een rijtje. En nog heel veel meer natuurlijk!


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken