Kroketfabriek Van Dobben en Kwekkeboom gaat dicht

18okt 201708:59
  • Food-en-retail
  • 74 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodProducten en dienstenMarketing

nieuws Snackmaker Van Geloven sluit eind volgend jaar zijn fabriek in Oostzaan waar de bekende kroketten van de merken Kwekkeboom, Laan en Van Dobben worden geproduceerd, meldt Distrifood. De productie van de haute friture-merken verhuist naar de snackfabriek van Van Geloven in Tilburg.

ABN Amro komt met Spaarverslimmers

18okt 201700:37
  • Bureaus
  • 2419 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • Online advertisingCommercialsCampagnesVideo

nieuws De dalende spaarrente is voor veel mensen een zorg. Ze hebben het gevoel dat hun spaargeld bijna stil ligt. Daarom komt ABN Amro met 'Spaarverslimmers': vier manieren om méér uit je spaargeld te halen. De campagne is ontwikkeld door N=5 en doorvertaald naar online door Code d'Azur.

Tatum Dagelet en Frans Duijts zoeken maatjes Oranje Fonds

18okt 201700:00
  • Sponsoring
  • 1978 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • MaatschappijEndorsementTelevisie

nieuws Presentatoren Frans Duijts en Tatum Dagelet gaan in een nieuw tv-programma op zoek naar maatjes voor mensen die een steuntje in de rug nodig hebben. In 'Maatjes Gezocht' bezoeken zij mensen die om uiteenlopende redenen wat hulp in het leven kunnen gebruiken. Kijkers kunnen zich via Maatjesgezocht.nl opgeven als maatje voor iemand die ze in de uitzending hebben gezien. Op 17 oktober is Dagelet de serie afgetrapt op NH en AT5 en op 21 oktober start het programma op Omroep Gelderland gepresenteerd door Duijts. Maatjes Gezocht wordt mede mogelijk gemaakt door het Oranje Fonds.

Frédérique ter Brugge (managing director Amsterdam Light Festival): 'Profilering is eerste marketinguitdaging'

17okt 201715:12
  • Algemeen
  • 4162 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • Evenement

nieuws Het centrum van onze hoofdstad verandert van 30 november tot en met 21 januari in 'het grootste openlichtmuseum ter wereld'. Naar verwachting trekt de zesde editie van Amsterdam Light Festival bijna één miljoen bezoekers. Hoe krijgt de organisatie dat precies voor elkaar? Managing director Frédérique ter Brugge, tevens verantwoordelijk voor de marketing, licht toe.

Rabobank promoot duurzame food- en agrisector met crossmediale campagne en nieuw programma

17okt 201715:01
  • Food-en-retail
  • 5800 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
  • FoodMVO

nieuws Rabobank kondigt vandaag 'Kickstart Food' aan: een driejarig programma dat volgens het merk de overgang naar een duurzame food- en agrisector gaat kickstarten. 'Met onze kennis, netwerken en financiële oplossingen zullen wij ons de komende drie jaar inzetten om onze klanten en partners te helpen hun innovatieve oplossingen op te schalen en door te ontwikkelen langs de gehele voedselwaardeketen: van veld tot vork.' Er hoort een epische lanceringsfilm bij die u hier als eerste kunt zien. Bijbehorende slogan: Only together we can grow a better world.

Influencer Yara Michels hoofdredacteur Linda Meiden

17okt 201711:13
  • Media
  • 6795 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • PersonaliaJournalistiekTijdschriften

nieuws Linda Meiden, een spin-off van succestitel Linda, heeft een nieuwe hoofdredacteur: Yara Michels. Deze online influencer zit dicht op de doelgroep, maar heeft ook enige journalistieke ervaring opgedaan bij ELLE. Deze benoeming lijkt de muur te slechten tussen traditionele media en social influencers.

[update] NVWA wilde merknamen Vegetarische Slager veranderen - zaak nu opgelost

17okt 201711:03
  • Food-en-retail
  • 17807 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodMarketingPolitiek

nieuws Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit wilde onlangs dat De Vegetarische Slager een groot aantal merknamen zou veranderen. Het ging om productaanduidingen als 'Kipstuckjes', 'Gehackt' en 'Gerookte speckjes'. Ook 'Visvrije tonyn' is volgens de NVWA onwenselijk, terwijl in alle gevallen haarscherp op de verpakking staat wat erin zit: verantwoorde vlees- en visvervangers gemaakt door de Vegetarische Slager. [update] Intussen (16/10/'17) zegt de NVWA het te betreuren de indruk te hebben gewekt dat het bij de waarschuwing ging om de etikettering op de producten. DVS paste zaken aan en de kwestie is afgerond.

Emirates stopt 15 miljoen dollar in Dubai-campagne

17okt 201710:39
  • Bureaus
  • 6836 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • ReclameMarketingCommercialsCampagnes

nieuws Emirates lanceert vandaag een reclamecampagne van 15 miljoen dollar om reizigers te inspireren en Emirates’ uitgebreide en wereldwijde netwerk van bestemmingen te promoten. Emirates’ thuisbasis en hub Dubai speelt een grote rol in de reclame. De campagne wordt ondersteund door de klassieke rocksong 'Don’t stop me now' van Queen.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners