Joris Merks (Google) DM Man van het jaar 2012
- Algemeen
- 11 jan 2013 @ 00:00
- Link
-
Redactie MarketingTribune
- MarketingZoekmachineAwards
- 11 jan 2013 @ 00:00
- Redactie MarketingTribune
Joris Merks van Google is gekozen tot DM Man van het jaar 2012. De vakjury is vooral onder de indruk van de resultaten die Merks boekte met de ontwikkeling en introductie van de Consumer Barometer. Met dit marketinginstrument kan een beter fundament worden gelegd onder campagnes en kan de effectiviteit ervan worden vergroot. Merks heeft hiermee een belangrijke bijdrage geleverd aan het vak. De DM Oeuvre Prijs is dit jaar overhandigd aan Carel Rog.
Juryvoorzitter Frans Reichardt: 'Joris Merks is een gedreven, veelzijdige marketeer met een verfrissende en heldere visie op marketingcommunicatie. Hij combineert kennis van media, communicatie en onderzoek en heeft een creatieve kijk op data(-analyse). Met zijn boeken, tools en lezingen brengt hij de on- en offline marketingwereld continu dichter bij elkaar en weet hij het heden en de toekomst van dialoogmarketing op begrijpelijke wijze bij elkaar te brengen.'
DM Oeuvre Prijs
Carel Rog ontving de prestigieuze DM Oeuvre Prijs. DDMA voorzitter Henry Meijdam: 'Carel Rog heeft zijn sporen in marketing en privacy ruimschoots verdiend. Als directeur Benelux van Readers Digest, als lid van de Raad van Advies van het CBP en als voorzitter van FEDMA en de Privacy Commissie van VNO-NCW is hij van grote waarde voor de branche geweest. Sinds 2010 is hij voorzitter van de DDMA Privacy Autoriteit. In deze rol deelt hij nog steeds zijn kennis en ervaring. Het DM vak zit in zijn DNA en de DM Oeuvre Prijs is een zeer verdiende erkenning voor zijn tomeloze inzet voor onze sector.'
Overige genomineerden
De overige DM M/V genomineerden, Richard Verhoeff (Crystalloids Innovations), Willem Sodderland (Buzzer) en Christiaan Holman (Vodafone Nederland) ontvingen van de jury een rapport en oorkonde van hun nominatie.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- ACM: sluit geen energiecontract af per telefoon
- Keukenhof viert 75-jarig jubileum
- Ministerie van VWS lanceert campagne ‘Praat vandaag over morgen’
- Simavi en Earth Water lanceren Seksvrij Water
- International Advertising Association lanceert nieuw Benelux...
- Specsavers zet met campagne lokale winkeleigenaren in het...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing