Gratis expert paper van Linda Petrovic over Social Media
- Algemeen
- 18 nov 2013 @ 09:00
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - Geen tag
- 18 nov 2013 @ 09:00
- Redactie Online
Mensen zien, lezen, horen via hun sociale netwerken wat er bij en bedrijf achter de schermen gebeurt. Social media hebben invloed op het imago, positionering, beleid en KPI’s van een bedrijf. Daarom zegt Senior Marketing Professional, Linda Petrovic : ‘Wees voorbereid, zorg voor een clean desk social policy en een goed werkende infrastructuur.’ Ze schreef een paper naar aanleiding van de NIMA Expert Class: social media strategie dat je nu gratis kunt downloaden op www.nima.nl onder marketingkennis.
Er zijn volgens Petrovic drie social media (beleids)ontwikkelingsfasen. De meeste bedrijven bevinden zich in fase 1 of 2: ‘social service’ en ‘social marketing’. De horizon van fase 3, namelijk ‘social business’ is echter al in zicht! In deze fase is social media volledig geïntegreerd in de organisatie. Bij deze ‘connected conversation organisations’ zijn alle medewerkers sociale ambassadeurs. Ze weten wat de koers, doelstellingen en richtlijnen zijn van hun bedrijf en dragen hier via social media aan bij.
Tips van Petrovic:
• Begin stapsgewijs met een social media beleid (strategisch, tactisch en operationeel).
• Betrek vooral de medewerkers bij het proces.
• Denk aan de horizon en bepaal de social media koers en de social media doelstellingen.
• Gebruik voor de analyse en planning (online) beschikbare modellen.
• Luister, monitor, meet en stuur op KPI’s.
• Return On Investment (ROI) blijft een uitdaging; we kijken er naar en vergelijken het met de verkeerde dingen.
• Kijk naar het rendement van social media zelf.
• Wees altijd aanwezig, altijd relevant en voeg altijd waarde toe.
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing