In totaal al 116 Register Marketeers in Nederland

In totaal al 116 Register Marketeers in Nederland
  • Algemeen
  • 24 jan 2014 @ 10:57
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Marketing

Het aantal Register Marketeers (RM’ers) is wederom gegroeid. Veertien marketeers kregen tijdens de feestelijke certificering afgelopen week het felbegeerde certificaat uitgereikt. Zij mogen nu de officieel erkende titel RM achter hun naam voeren. Er zijn nu in totaal 116 Register Marketeers in Nederland. Sinds 1992 kent NIMA de internationaal erkende titel Register Marketeer toe aan topmarketeers op hoog strategisch niveau. NIMA is hiertoe geaccrediteerd door de European Marketing Confederation (EMC) te Brussel.

Na het behalen van het certificaat zijn Register Marketeers verplicht om hun kennis en ervaring jaarlijks up to date te houden. De certificering is vijf jaar geldig, na vijf jaar worden Register Marketeers opnieuw beoordeeld. Register Marketeers weten zich verzekerd van een jaarrond uitdagend programma, waaronder intervisies, science-updates en studiereizen waar zij steevast andere executive marketingprofessionals ontmoeten en mee van gedachten kunnen wisselen. Voorzitter van het College RM (het vertegenwoordigende orgaan van het RM netwerk) Eric van Arendonk: ‘Een stevige basis om als Register Marketeer ook in 2014 verder te groeien.’
 

De feestelijke certificering vond plaats op de nieuwe locatie van NIMA waar de bijna 100 aanwezigen onthaald werden door de collega’s van NIMA. Naast de inleiding van de voorzitter en daadwerkelijke certificering gaf Paul Postma een interessante inkijk in de kunst van het verleiden. Met aansprekende voorbeelden en een stevige onderbouwing van zijn betoog wist hij de aanwezige marketeers te boeien en verleidde hen tot nieuwe inzichten op het gebied van neuromarketing. Zijn nieuwste boek ‘Anatomie van de Verleiding’ kent veel aansluiting bij het boek ‘Neuromarketing’ zoals geschreven en in 2014 gepubliceerd door een taskforce van een aantal RM‘ers.
 

Tijdens de daadwerkelijke certificering in aanwezigheid van partners en andere RM’ers werden alle nieuwe collega RM’ers kort geïntroduceerd. Dit zijn de de nieuwe RM’ers:
• Maurits Aalders, Ricoh, Marketing Director
• Daan Assen, Atrivision Group B.V., Directeur
• Jerry Boezel, T-Systems, Managing Director Nederland, België en Luxemburg
• Frans-Peter Dechering, Blooming Bizz, Marketing Consultant
• Hans Derksen, ABAB Groep B.V., Manager Marketing & PR
• Jeanine Dijkhuis, Pon, Customer Base Marketeer Audi & Porsche
• Sander Eggenhuizen, Florence Zorg, Manager Markt & Innovatie
• Jeffrey Felix, Sulzer Chemtech Ltd, Head Market Development & Sales Network
• Kees van den Heuvel, PostNL Billing & Document Solutions, Managing Director
• Hugo Mooren, High Quality Organics, General Manager Europe
• Daniëlle Overweg, Masterkey Holding, Directeur strategie en business development
• Erik van der Sande, Arenarum, Management Consultant
• Willemijn Schneyder, Knab, Interim Manager
• Anita de Werd, DHV Holding, Head of Corporate Marketing and Communication

Samen met deze nieuwe Register Marketeers blijft het College gestaag bouwen aan de verdere ontwikkeling van het RM-schap en daarmee de kwaliteit van marketing in Nederland.

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken