Redactioneel Sjaak Hoogkamer: Roken
- Algemeen
- 25 feb 2014 @ 07:10
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 25 feb 2014 @ 07:10
- Sjaak Hoogkamer
Roken. Dat doe je toch eigenlijk niet meer tegenwoordig? Maar goed, stoppen is lastig. Dus stel: je bent nog steeds verslaafd. Dan sta je anno 2014 toch al snel als outcast en nicotinejunk heel zielig en beklagenswaardig te zijn bij de entree van je werk, in de tuin, op je balkon of in het portiek. En dat terwijl dat helemaal niet meer hoeft!
Welnee, er is nu een elektrische sigaret die je weer sociaal laat zijn, je niet weg rukt van je espresso of Chardonnay of je niet dwingt in de motregen de kat van de buren gezelschap te houden. Bovendien paf je met een elektrische variant alleen maar nicotine en geen teer. Dat scheelt weer in het aantal doden.
Zo moet ongeveer het verkooppraatje van mijn zwager hebben geklonken op een recente verjaardag, zelf al jaren een verstokt roker en nu sinds zes maanden de nieuwe Messias van de e-sigaret. De heavy users in onze vriendenkring hadden er wel oren naar. Ergo, dezelfde avond (!) werden via internet nog even snel enkele setjes besteld, compleet met allerlei ‘smaakjes’ nicotine (van citroen en vanille tot aardbei en gewone tabak). Daar kan geen advertentie tegenop, dacht ik nog. Adverteren doet begeren, maar ambassadeurs van het merk doen het echte werk. Om er maar eens een nieuwe slogan tegenaan te slingeren.
Zullen de adverteerders van de Top-100 in deze uitgave zich dat ook realiseren? Vast wel, want uit dit uitgebreide onderzoek van marktonderzoekbureau Nielsen, exclusief voorbehouden voor MarketingTribune, blijkt dat de klassieke media nog populair zijn, maar dat de opmars van social en online onverbiddelijk is. De conversatie over merken en producten vindt steeds vaker plaats op (online) sociale platformen. Mensen willen een persoonlijk verhaal horen. Een verhaal dat hen overtuigt. Ook al is dat van een ex-verslaafde roker die zijn heil zoekt in de e-sigaret. Dat is toch een mooie opsteker van de week!
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- ACM: sluit geen energiecontract af per telefoon
- Keukenhof viert 75-jarig jubileum
- Ministerie van VWS lanceert campagne ‘Praat vandaag over morgen’
- Simavi en Earth Water lanceren Seksvrij Water
- International Advertising Association lanceert nieuw Benelux...
- Specsavers zet met campagne lokale winkeleigenaren in het...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing