Nederlands surfmerk helpt Afrikaanse albino-kinderen
- Algemeen
- 7 aug 2014 @ 10:15
- Link
-
Redactie Zorgmarketing
Redactie
MarketingTribune - CreatieMerkenSamenwerking
- 7 aug 2014 @ 10:15
- Redactie Zorgmarketing
Het Nederlandse surfmerk Mystic heeft een bijzondere kledinglijn gelanceerd: Mystic Share & Care. Met de opbrengst van speciaal ontworpen boardshorts en t-shirts draagt Mystic bij aan een goed doel in Kenia: een team dat kinderen met albinisme opvangt en beschermt. In een video vertelt Mystic waarom.
‘Veel Nederlanders vieren de zomer het liefst aan het water en onder de zon. Voor ons heel normaal, maar voor mensen met albinisme ligt dit anders. De zon is een groot gevaar. Door een groot gebrek aan pigment zullen zij nooit in staat zijn om een dag op het water of bij het stand door te brengen. Voor de mensen met albinisme in Afrika is het gevaar van de zon nog veel groter, maar zeker niet hun grootste zorg,' laat Mystic in een persbericht weten.
Gevaar
Het persbericht gaat verder: 'In Tanzania heerst er een verschrikkelijk fenomeen waarin de bevolking denkt dat ledematen van albino’s gebruikt kunnen worden voor hekserij. Hierdoor worden de albino’s bedreigd en kunnen ze niet normaal over straat. Naar aanleiding van deze verschrikkelijke voorvallen moeten albino’s noodgedwongen vluchten naar buurland Kenia.'
Mystic Share & Care
Mystic, één van de wereldwijde marktleiders binnen de discipline kitesurf, heeft daarom de krachten gebundeld met het Verkaart Development Team in Kenia, dat albino-kinderen sinds 1993 opvangt en beschermt tegen de hekserij. Het Verkaart-team zorgt, naast opvang, voor opleiding om de albino’s klaar te stomen voor een normaal leven in de maatschappij van een land als Kenia, waar zij zich minder bedreigd hoeven te voelen. Share & Care is in het leven geroepen om vanuit Mystic goede doelen te steunen, zo ook dit project in Kenia.
Albino-kinderen ontwerpen
De ontwerpers van Mystic hebben de albino-kinderen tekeningen laten maken die ontstaan bij de gedachte: zon, zee, strand en surf. De tekeningen zijn verwerkt in een boardshort voor mannen en vrouwen en een t-shirt voor mannen. Een deel van de opbrengst gaat naar het Verkaart Development Team. De items zijn te koop in verschillende (online) surfshops.
Check de video voor een impressie:
-
Redactie Zorgmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/zorg/
- Profiel »
- Glasnost Communications
- Mystic
- Kledinglijn
- Samenwerking
- Albinisme
- Albino
- Verkaart Development Team
- Video
- Mystic Share & Care
- Surfmerk
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Keukenhof viert 75-jarig jubileum
- Ministerie van VWS lanceert campagne ‘Praat vandaag over morgen’
- Simavi en Earth Water lanceren Seksvrij Water
- International Advertising Association lanceert nieuw Benelux...
- Specsavers zet met campagne lokale winkeleigenaren in het...
- [branded content] De naadloze integratie van CSRD in de gehele...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing