Sneak preview: 30 jaar resultaat in reclame

Sneak preview: 30 jaar resultaat in reclame
  • Algemeen
  • 30 sep 2014 @ 13:55
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Awards

Dinsdag 7 oktober verzamelt tout marketing- en reclameminnend Nederland zich in Amsterdam voor het 24Festival.Het is een bijzondere gelegenheid, want de Effie Award bestaat 30 jaar. Als eerbetoon aan deze reclameprijs der prijzen heeft MarketingTribune in samenwerking met de BVA en VEA een monumentaal boek gemaakt over 30 jaar Effies. Het verschijnt samen met een jubileumuitgave van MarketingTribune - dat ook zijn 30-jarig bestaan beleeft - in een schitterende glamourbox. In aanloop naar de presentatie van beide giganten een paar sneak previews.

Bart Kuiper: ‘Je moet iets vinden dat het merk top-of-mind maakt’

40 jaar reclame maken, Bart Kuiper is kroongetuige van grote veranderingen. Toch?
'Reclame maken is helemaal niet veranderd. De basis is nog altijd: opvallen. En zo nodig wat polariseren. Het gaat om het idee, veel meer is het niet.'

Waarom heb je zoveel prijzen gewonnen, wat biedt 'het merk' Bart Kuiper?
'Het is een optelsom: een goed idee, veel exposure, een langlopende campagne die goed werkt voor het merk. Ik doe niet aan plot-advertising, vanaf moment één is de adverteerder aan het woord, waardoor je snel het merk bekend maakt en invult. Onze reclame is vaak niet erg subtiel, eerder polariserend. Je moet iets vinden dat het merk top-of-mind maakt. Veel advertising laat te veel te raden over: Oh ja, leuk, maar van wie was dat ook alweer?'

Wat hebben de Effies je gebracht?
‘Een Effie is geen bison kit in de relatie met je klant, wel een bewijs dat je het goed gedaan hebt. De Effie is meer een soort kers op de taart, een bevestiging.'

SPECIALE AANBIEDING Het Effie-boek + 10 nummers van MarketingTribune nu voor slechts € 30,00. Geïnteresseerd? Stuur een mailtje naar sjaak@marketingtribune.nl

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken