5 tips voor huis-aan-huis communicatie

5 tips voor huis-aan-huis communicatie
  • Algemeen
  • 31 okt 2014 @ 09:18
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune


  • Branded content

In samenwerking met MarketingTribune biedt Spotta een week lang dagelijks een nieuwe tip voor het inzetten van huis-aan-huis communicatie.

Tip 1: Huis-aan-huis communicatie: direct meer omzet

Wist u dat u al voor € 35.000 één miljoen huishoudens kunt bereiken met uw boodschap? NOM Folder Monitor, een onafhankelijk en objectief onderzoek dat inzicht geeft in het bereik en het effect van folders (zowel huis- aan- huis als digitaal) op de consument, levert het bewijs. Hieruit blijkt namelijk dat 12,6 miljoen Nederlanders, dat is 97% van alle inwoners, gemiddeld 17 minuten per week besteden aan het lezen van folders . 63% van de ontvangers overweegt een aankoop en 48% koopt regelmatig een product uit de folder.

Weten hoe uw folder in het Spotta folderpakket uw merk meer omzet bezorgt? Maak dan een afspraak met een van de adviseurs van Spotta via 088 868 2200 of stuur een e-mail naar zakelijk@spotta.nl.


Tip 2: Huis-aan-huis communicatie: nu de marketeers nog

“Onbekend maakt onbemind”, zegt Geerteke Verbaten, Sales Manager New Markets bij Spotta. “Omdat marketeers relatief weinig weten van huis-aan-huis communicatie, wordt dit nog onvoldoende meegenomen in de totale mediamix. Dat is jammer, want folders en samples zijn een krachtig medium om enorm veel consumenten thuis te bereiken tegen relatief lage kosten. Uit onafhankelijk onderzoek blijkt dat 10,7 miljoen Nederlanders, dat is 82% van alle inwoners, wekelijks folders ontvangen. Ruim 63% van de Nederlanders overweegt na het lezen een aankoop uit de folder.”

Weten wat huis-aan-huis communicatie kan betekenen binnen uw mediamix (voor uw merk)? Maak via 088 868 2200 een afspraak met een van de adviseurs van Spotta of stuur een e-mail naar
zakelijk@spotta.nl en ontvang gratis een flesje stickerverwijderaar.


Tip 3: Huis-aan-huis communicatie: proberen is geloven

“Nederlanders gooien samples zelden weg, gemiddeld 85% gebruikt het zelf en nog eens 10% geeft het aan een ander. Samples zijn daarmee een uiterst effectief middel om trial te realiseren. Consumenten geven aan blij verrast te worden door samples”, zegt Geerteke Verbaten, Sales Manager New Markets bij Spotta. “Hoe kun je consumenten beter kennis laten maken met jouw product dan het ze thuis te laten proberen? Proberen is geloven!”

Weten hoe samples in het Spotta folderpakket uw merk meer omzet bezorgen? Maak een afspraak met een van de adviseurs van Spotta via 088 868 2200 of stuur een e-mail naar zakelijk@spotta.nl.

Tip 4: Huis-aan-huis communicatie: boost voor brand awareness

Brand awareness is de eerste stap in het aankoopproces. De droom van elke marketeer is dat consumenten als eerste aan jouw merk denken als zij een product willen kopen. Een folder of flyer in het Spotta folderpakket versterkt de traditionele vormen van above the line-media zoals tv en radio. De folder is de ideale aanvulling op je mediamix. Daarnaast biedt de folder meer ruimte om de boodschap te communiceren en wordt de juiste doelgroep in de thuisomgeving bereikt op het moment dat die ontvankelijk is voor reclameboodschappen. Folders worden gelezen: uit onderzoek blijkt dat 97% van de Nederlanders folders leest!

Weten hoe uw folder in het Spotta folderpakket uw merk meer omzet bezorgt? Maak een afspraak met een van de adviseurs van Spotta via 088 868 2200 of stuur een e-mail naar zakelijk@spotta.nl.


Tip 5: Huis-aan-huis communicatie: aanzet tot aankoop

Uit onafhankelijk onderzoek blijkt dat bijna 3 miljoen mensen wel eens kijken op een verzamelsite met folders, 1,6 miljoen mensen doet dit via een folder app. Ruim 63% van de Nederlanders overweegt na het lezen van folders een bezoek aan de winkel en eventuele aankoop. “Dat zijn echt cijfers die ertoe doen”, zegt Geerteke Verbaten, Sales Manager New Markets bij Spotta. “Omdat de consument er echt voor gaat zitten en zich in de koopmodus bevindt bouw je niet alleen aan awareness, maar beweeg je de consument gelijk naar de winkelvloer.”

Weten hoe uw folder in het Spotta folderpakket uw merk meer omzet bezorgt? Maak een afspraak met een van de adviseurs van Spotta via 088 868 2200 of stuur een e-mail naar zakelijk@spotta.nl.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken