Heldenrol voor medewerkers CCCP

Heldenrol voor medewerkers CCCP
  • Algemeen
  • 5 mei 2015 @ 09:56
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MVOPersonalia

Martin Snel en Gijs Vroom van productiebedrijf CCCP redden met buurman Sander een dame uit een zinkende auto pal voor hun kantoor in het kanaal. Hier het ooggetuigeverslag van regisseur Mattias Schut van CCCP. 'Zij zijn vanaf nu de helden van CCCP.'

'Twee dagen terug reed een vrouw met haar auto het water in, precies voor het CCCP-pand aan een uitloper van de Amstel. De auto zonk langzaam, en twee collega's die stonden te roken, bedachten zich geen moment. Ze sprongen het tien graden koude water in om haar te redden. Een derde kantoorgenoot snelde zich naar buiten en sprong het water in met een hamer, zodat ze de zijruit van de auto konden inslaan', memoreert Schut.

Raam ingeslagen
'Toen ze het raam open hadden, snapten ze dat de vrouw op dat moment niet gered wilde worden. Ze was bewust het water ingereden, heel heftig. De auto zonk nu sneller en net nadat de auto onder wat was verdwenen kregen zij de vrouw eruit en konden ze met haar naar de kant zwemmen. De vrouw was nog aanspreekbaar, en is meteen naar het ziekenhuis gebracht. gelukkig ging het de volgende dag lichamelijk weer beter met haar. Hoe het geestelijk met haar gesteld is weten we niet. We zouden haar heel graag op wat voor manier dan ook willen helpen... Maar ik was bijzonder trots dat collega's zonder aan zichzelf te denken meteen het water insprongen om iemand in nood te helpen. Zij zijn vanaf nu de helden van CCCP.'

Grote moed
Helper Sander: 'We zijn er naartoe gezwommen maar kregen de auto niet open. We hebben toen om een hamer geschreeuwd, waarmee we daarna de ruit hebben ingeslagen. Daarop liep de auto vol met water. Met enige moeite hebben we de vrouw toen uit haar auto getrokken. (...) Het was wel even heftig allemaal', besluit hij. Op de site van onder andere stadszender AT5 zijn de vele huldebetuigingen aan het adres van de CCCP-redders en de buurman te lezen, klik hier. 'Onze collega's zijn er heel nuchter over, maar het hele bedrijf leefde mee met de vrouw nadat duidelijk was wat de ware toedracht had moeten zijn. En gelukkig niet is geworden', aldus Schut. Hieronder een beeldimpressie. Het marketingcommunicatievak is een aantal echte helden rijker. (PvWK)

CCCP logo, hieronder: de auto te water



Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken