Cannesloos, het feestje voor de thuisblijvers

24jun 201615:45
  • Algemeen
  • 25033 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • EvenementStartupsReclame

nieuws Cannesloos (spreek uit: kansloos), marketingwise alleen al om de naam een succes. Het idee: 'Het lijkt alsof ook dit jaar weer de hele reclameclub in Cannes te vinden is. Behalve jij dan. Want jij moet het fort bewaken. Cannesloos is het feest om voor thuis te blijven.' De jonge creatieven Myrthe van Dijk en Astrid Warmer organiseerden daarom gisteravond (23 juni) een borrel voor alle thuisblijvers uit de reclame industrie, in het Amsterdamse Hans Brinker Hotel.

Myrthe en Astrid werkten in het verleden samen bij Pool Worldwide en verloren recent een pitch bij de Jonge Honden. Ergo: niet naar Cannes dit jaar. Vorig jaar mochten ze wel mee, wat dit verlies extra zuur maakte. Dan maar hun eigen Cannes-feestje organiseren. Nu hadden de dames kunnen gaan voor een chique locatie als het Amstel, de Skylounge of het nieuwe W-hotel, maar dat zou natuurlijk in strijd zijn met de ludieke naam van het feest. Gekozen was voor een shabby low budget hostel aan de Kerkstraat in Amsterdam, te weten het Hans Brinker Hotel (berucht vanwege de ingenieuze reclamecampagne van KesselsKramer). Bij binnenkomst vechtte je je een weg langs onfris uitziende types, om vervolgens een trap af te dalen naar een kelder die normaliter dienst doet als toeristendiscotheek - inclusief danspalen, rookmachines en stampende beats uit de speakers. Inderdaad Cannesloos dus.


Organisator Astrid Warmer.

Het publiek op Cannesloos was jong, overwegend twintigers en dertigers uit - inderdaad - de reclame en pr-industrie. Het feest deed studentikoos aan, zo rook het er naar de studententoos van vroeger, was het bier goedkoop en werd er gedanst en gesjanst zoals studenten dat doorgaans doen op een donderdagavond. Met het enige verschil dat het gros van de aanwezigen de volgende morgen wèl weer om 07:00 uur uit de veren moest. Leuk: beeldbank 123RF sponsorde het feest middels een groot doek waarop een jacht gelegen in Cannes prijkte, zo konden de aanwezigen met elkaar op de foto en waanden ze zich toch even in de badplaats waar het allemaal gebeurt. Ook De Persgroep en Nestlé deden mee, het glas champagne en Lions-repen bij binnenkomst stonden op rekening van de uitgever en het chocolademerk.

Kortom, de lol en creativiteit spatte er vanaf. Cannesloos duurde tot 23:00 uur , waarna de overgebleven afzakten naar de Surprise Bar, even om de hoek. Geheel in stijl uiteraard. Volgend jaar weer, en dan misschien iets meer verdieping? Myrthe: ‘Zeker, we hebben het nu in slechts twee weken gefixt. Het ideaal is om een hele week een festival te organiseren, met overdag sprekers en ’s avonds feest. Net zoals in het echte Cannes.'


comments powered by Disqus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners