[Cannes Lions] De Graaf en Ubachs winnen Gouden Zaag 2016

[Cannes Lions] De Graaf en Ubachs winnen Gouden Zaag 2016
  • Algemeen
  • 23 jun 2016 @ 17:35
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • AwardCreatieCannes

Creatieven Sharon de Graaf en Mees Ubachs hebben zojuist tijdens het Cannes Lions festival de Gouden Zaag 2016 in ontvangst genomen. Dat gebeurde tijdens de eerste Budget Lions-editie in de IAA Cabana op de Croisette boulevard, pal naast het festivalpaleis. Ze namen het op tegen teams Annemiek Höcker & Pim Smeets, Wawa Wang & Jasper Korpershoek, Jasper Vierboom & Mitchell Diercks, Lisa Sundberg & Max Kurstjens en Helen Fernando & Djajant Hanenberg.

De longlist komt van het Jonge Honden bestuur, de shortlist en winnaar werden gekozen door Zaag-initiatoren Lode Schaeffer (Indie) en Peter van Woensel Kooy (MarketingTribune).

IAA Cabana op de Croisette
Terwijl buiten de palmen woven en de azuurblauwe zee lonkte, konden leden van RA*W en de Jonge Honden tijdens de nieuwe ‘Budget Lions’ genieten van gratis praatjes van een kwartier door topcreatieven en vakgenoten. De Dutch Chapter van de International Advertising Association (IAA) onder voorzitterschap van Kyra Roest bood jong talent deze mogelijkheid en stelde haar ‘Cabana’ beschikbaar voor twee uur gratis ‘food for thought’. Ook MarketingTribune pakte een kwartier om samen met Lode Schaeffer de grootste creatieve zagers aan de poten van het establishment te eren, met de Gouden Zaag. Voor de gelegenheid was de Zaag ditmaal rond en had als basismateriaal karton, om door de douane op Schiphol en de detectiepoortjes op de Croisette te komen.

Daverend applaus
De Graaf en Ubachs junior (zoon van de bekende creatief Wim Ubachs, red.) namen hem onder daverend applaus van de 80 aanwezigen in ontvangst. Uit het juryrapport: ‘Mees en Sharon hebben een bijzonder portfolio. Aan de ene kant heel volwassen: ze werken voor verschillende merken en producten en weten tot de kern van de opdracht te komen. Aan de andere kant zijn ze  jonge honden. De oplossingen zijn fris en nooit routineus. Ze beheersen alle media fluitend. Bovendien ziet al hun werk er strak en aanstekelijk uit. Terechte winnaars van de Gouden Zaag.’
(PvWK)

Kijk hier voor alle werk en info over de zes de genomineerde Gouden Zaag-teams, zie voor portfolio Sharon en Mees:   www.sharonmees.com  


Beelden van de uitreiking aan zee

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken