Fellinger: Marketing moet niet vervallen tot aansmeren, denk aan de relevantie

Fellinger: Marketing moet niet vervallen tot aansmeren, denk aan de relevantie
  • Algemeen
  • 18 nov 2016 @ 10:00
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune


  • Marketing

Dit is het tijdperk van de digitale marketing. Niet alleen van de marketing zelf, maar alles wat ermee samenhangt. De manier van werken, de structuur van het bedrijf, de communicatie met de klant en de rol van de marketeer. Op 24 november a.s. delen tijdens Marketing & Technology digitale professionals zoals Hogeveen (knab), Klaasen (Bugaboo), Van der Hooft (Tintl) en David Arnoux (Growth Tribe) hun persoonlijke inzichten op de digitale revolutie. Presentator van de dag is Stephan Fellinger, directeur van De Zaak van Vertrouwen en organisator van de Spin Awards. Hij is (digital) ondernemer en marketeer ineen.

Marketing en technologie zijn steeds meer een eenheid. Hoe griezelig is dat eigenlijk?

Griezelig goed als je het mij vraagt. Ons marketing vak is nog nooit zo interessant geweest. Vind je dit geen leuke tijd als marketeer, ik beloof je, het wordt nog veel erger. Vind je dit echter een mooie tijd, ik beloof je, het wordt nog veel mooier.

Ben jezelf voldoende digitaal onderlegd als marketeer? Waaruit blijkt dat?

Ik ben elke dag weer kinderlijk nieuwsgierig en niet bang voor het onbekende. Dat is denk ik een van de belangrijkste eigenschappen ins ons vak: nieuwsgierig zijn en blijven. Laat je verrassen en verwonder je.

Reageer eens op de stelling: Technologie maakt marketing uiteindelijk overbodig?

Ik ben opgevoed met de definitie dat marketing gaat over het ruilen van zaken (aandacht, geld, tijd, goederen, diensten etc) tussen partijen en dat je daar allebei een goed gevoel aan over moet houden. Nu lijkt het vaak of ons vak vooral gaat over ‘aansmeren’. Er ligt juist een prachtige toekomst voor marketing, maar dan moet het wel anders dan we nu doen. Op de oude manier verliezen we onze relevantie.

Is de digitale marketeer nog voldoende empathisch?

De belangrijkste eigenschap in technologie voor talent is empathisch vermogen. Je kunnen inleven in de klant of je collega's wordt alleen maar belangrijker. Overigens DE digitale marketeer bestaat niet. Maar empathisch vermogen is samen met wat ik al noemde, nieuwsgierigheid, zeer belangrijk.

Waarom zouden mensen naar MarTech moeten komen?

Marketing en Tech vormen samen een prachtige combinatie. Samen met collega's en sprekers nadenken over de toekomst van ons vak, dat is toch prachtig? Even uit de waan van de dag stilstaan bij wat we morgen en overmorgen zien. Daar maak je graag tijd voor.

 

Kaarten via: http://marketingentechnology.nl/

 


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken