Hendrikje Crebolder in directie Rijksmuseum

Hendrikje Crebolder in directie Rijksmuseum
  • Algemeen
  • 16 mrt 2017 @ 14:34
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • MarketingKunst & CultuurPersonalia

Per 1 april 2017 treedt Hendrikje Crebolder toe tot de directie van het Rijksmuseum. Als directeur Development & Media wordt zij naast hoofddirecteur Taco Dibbits en zakelijk directeur Erik van Ginkel, verantwoordelijk voor fondsenwerving, communicatie en marketing. Hendrikje Crebolder is sinds 2009 hoofd Development bij het Rijksmuseum.

Taco Dibbits, hoofddirecteur Rijksmuseum: 'Hendrikje Crebolder is een grote aanwinst voor het directieteam. De verankering van publieks- en fondsenwervende taken binnen de directie is van wezenlijk belang voor de museale bedrijfsvoering en speelt in op de uitdagingen waarvoor het Rijksmuseum staat. Met haar internationale ervaring en haar verdiensten als fondsenwerver heeft Hendrikje al vele mensen aan het museum weten te binden.'

Hendrikje Crebolder (1970, Sumve, Tanzania) is opgeleid als jurist in Leiden, Kaapstad en Londen. Als advocaat werkte ze vanaf 1997 bij Baker McKenzie in Amsterdam, Kazachstan, Parijs en Madrid. Sinds 2006 is ze werkzaam bij het Rijksmuseum waar zij in 2009 de afdeling Development opzette. Onder haar leiding groeide het aantal sponsors uit tot twintig en zijn er momenteel 150 particuliere fondsen op naam bestemd voor aankopen, onderzoek en educatie.

'Ik ben enorm vereerd mij in deze nieuwe rol te mogen blijven inzetten voor dit prachtige museum', zegt Crebolder. 'Al sinds zijn oprichting twee eeuwen geleden bestaat het Rijkmuseum dankzij de betrokkenheid van de Nederlandse burgers. Daarom kunnen jaarlijks miljoenen mensen ervan genieten. Het ontwikkelen en bestendigen van de relatie met bezoekers, sponsoren en schenkers is ook voor de toekomst van groot belang.'

Lees ook het MarketingTribune-interview met Hendrikje Crebolder. 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken