Ontmoet de sprekers van The Experience Conference

Ontmoet de sprekers van The Experience Conference
  • Algemeen
  • 13 mrt 2017 @ 10:00
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune


  • Evenement

Idea organiseert samen met mediapartner MarketingTribune op 3 april de tweede editie van The Experience Conference. Een evenement gewijd aan de marketingkracht van live communicatie en activatie.

Moderator Rens de Jong belooft samen met BuzzMaster voor een interactieve middag te zorgen. Via de smartphone wordt de bezoeker actief betrokken bij het programma.

Sprekers
Wytze de Haan & Xander Kranenburg, The Next Web Conference
In één jaar tijd van 3.500 naar 10.000 bezoekers, hoe speel je dat klaar? Wytze en Xander van TNW Europe nemen je mee achter de schermen bij Europa’s grootste technologie-festival. Ze laten zien hoe conceptontwikkeling, design, copy, digital marketing, ‘growth hacking’ en inzet van slimme digitale tools je evenement onstuimig kunnen laten groeien. Eind 2016 won TNW Europe de felbegeerde EUBEA Award voor Beste Conferentie van Europa.

Arent Jan Hesselink, Edelman Amsterdam
De financiële crisis is koud achter de rug of een nieuwe crisis dient zich aan: een vertrouwenscrisis. Mensen hebben steeds minder vertrouwen in instituties, hebben het gevoel dat ‘het systeem’ faalt en de afstand tussen ‘de elite’ en de rest van de bevolking groeit. De 2017 Edelman Trust Barometer laat de sterkste daling ooit zien in het vertrouwen in overheden, media, NGO’s en het bedrijfsleven wereldwijd. Deze ontwikkelingen zijn een belangrijke verklaring voor de wereldwijde opkomst van het populisme, maar wat is de impact op het marketing-, communicatie en merkenveld? En hoe vertaalt dat zich door naar ‘live’?

Mark Bogaerts, Heineken
De rol van live events binnen de marcommix is sterk veranderd. Tot een paar jaar geleden werden events gezien als duur en met een relatief laag bereik, maar met een potentieel hoge impact voor bezoekers. Dankzij social ligt de focus nu veel meer op het creëren van content vooraf, tijdens en na het event. Daarmee is het bereik groot en het rendement hoog geworden. Wat betekent dit voor Heineken’s keuzes rondom sponsoring? Wat sponsort Heineken en hoe activeren zij dat sponsorship wat betreft events? Mark Bogaerts neemt je mee in de wereld van de Champions League en F1.

Kees Wilbrink, BrandDeli
BrandDeli is als tv-partij een directe concurrent in de strijd om het felbegeerde marcombudget. Kees Wilbrink ziet dat anders en pleit juist voor samenwerking, want meer dan ooit draait het om het creëren van de juiste content om een groot publiek mee te bereiken. Daarom roept hij op om na te denken over hoe je tv kunt inzetten om het bereik van je event te vergroten en hoe een event de juiste content kan creëren voor je bereik. Hij illustreert zijn betoog met een aantal sterke cases.

Willem van der Schoot, Havas Lemz
Onaardig maar waar: op veel merken en bedrijven zit de wereld niet te wachten. Veel zullen dan ook verdwijnen, waarna de betekenisvolle merken overblijven. Meer dan van vertellen, houden deze merken van doen. Willem van der Schoot laat zien hoe deze merken door te doen steeds meer betekenis krijgen en daarmee succesvoller en maatschappelijk relevanter worden. Aan de hand van enkele inspirerende cases neemt hij je mee in zijn visie op het actief en betekenisvol maken van merken.

Mathieu Barthel, Magic Garden (FR)
Met negen 3D-attracties was het Samsung S7 Lifechanger Park het eerste VR-attractiepark ter wereld. Het Parijse bureau Magic Garden creëerde samen met Samsung en Chiel France een complete belevingswereld rondom de S7 en VR. Mathieu Barthel geeft ons een kijkje in de keuken van dit bijzondere en prijswinnende project. Samsung Lifechanger Park werd tot beste event van 2016 bekroond tijdens European Best Event Awards.

WAT The Experience Conference
WANNEER maandag 3 april
WAAR The Warehouse - Wicked Grounds, Amsterdam
INSCHRIJVEN www.experienceconference.nl
BIJZONDERHEID Het event is Nima-geaccrediteerd met 4 PE-punten.

 


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken