Joey Verhulsdonck (Philips): 'Ik hou van het competitieve aspect in marketing'

Joey Verhulsdonck (Philips): 'Ik hou van het competitieve aspect in marketing'
  • Algemeen
  • 13 apr 2017 @ 11:29
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • InterviewPersonalia

Joey Verhulsdonck (30) kunnen we met recht een talent noemen, afgaande op het feit dat hij het bij Philips binnen vier jaar heeft geschopt tot senior marketingmanager. Zelf bekijkt hij dit gegeven wat nuchterder: ‘Ik loop er niet graag mee te koop, maar weet gewoon waar mijn krachten liggen.’

Joey’s interesse lag altijd al in het digitale aspect van marketing. ‘Als puber hield ik al van klooien met computers, websites bouwen. Tijdens mijn opleiding Management Economie & Recht liep ik stage bij Philips, waar het bedrijf IntoAction mij opviel. De dag na mijn opleiding ging ik hier als online expert aan de slag en deed ik veel projecten voor Philips, waar ik uiteindelijk ook door ben overgenomen. Eerst als digital manager en sinds begin dit jaar als senior marketingmanager van de customer services-afdeling van Philips Healthcare. In laatstgenoemde functie help ik bij het opzetten van marketinginitiatieven voor nieuwe services.’ Joey is dertig jaar en woont samen met zijn vriendin in ‘het pittoreske dorpje’ Zeeland, in Noordoost-Brabant. In zijn vrije tijd gamet hij graag of doet hij aan sport. ‘Zo heb ik in mijn tuin een ‘fitnesshuisje’ gebouwd waar ik lekker los kan gaan.’

Hoe zou je je karakter willen omschrijven?
Als iemand die erg direct is, recht door zee. Een harde werker die bergen kan verzetten. Ik kom snel dichtbij de oplossing van een probleem, maar ben niet secuur en laat zodoende nog weleens de zandkorrels van de berg liggen. Ik ben dus snel en effectief, maar wat minder van de details. Zo begeleid ik een junior digital manager en zij is ietwat langzaam maar zeer nauwkeurig, echt een pietje precies. We kunnen fijn samenwerken, want zij gaat voor 120% en ik voor 80%. Zo hebben we samen die perfecte balans.

Waarom ben jij een talent?
Eerlijk gezegd zou ik mijzelf niet zo willen omschrijven. Ik loop er in ieder geval niet mee te koop. Wat wel zo is: ik weet waar mijn krachten liggen, en als je dat weet dan kun je excelleren. In mijn geval is dat het opzetten van marketing campagnes en het veranderen van bestaande structuren. 

Waarom ben je de marketing ingegaan?
Omdat ik gek ben op digital marketing. Met name op het gedeelte waarbij jouw marketing initiatieven een positieve invloed hebben op de customer behaviour. De klant een bepaald pad insturen door de wijze waarop jij je website hebt ingericht. Digital marketing triggert mij door het feit dat je kunt scoren. Dat je bijvoorbeeld streeft naar 5.000 subscribers voor jouw website en dat dat dan ook lukt. Dat geeft me een lekker gevoel.

Wat is jouw marketinguitdaging?
Om doelen te overstijgen. Er moet wel een doel zijn, want zonder doel is het moeilijk scoren. Ik hou dus van het competitieve aspect in marketing.

Wat is jouw guilty pleasure?
Ik ben op mijn dertigste nog altijd gek op gamen. Ik kan me echt van de wereld afsluiten als ik achter mijn pc zit, kan me er enorm in verliezen. Ik ben competitief ingesteld en ben zelfs met een game een keer de beste van Europa geworden, maar door al mijn andere interesses is dit tegenwoordig vooral een vorm van ontspanning.

Wat is een misvatting over jou?
Dat je tegen me aan kunt praten wanneer ik aan het gamen ben, haha. Ik zeg wel iets terug, maar ben me daar niet van bewust. Daardoor ‘vergeet’ ik regelmatig dat ik ergens ja tegen heb gezegd, zoals het doen van de was. Mijn vriendin herkent dit gedrag inmiddels.

Wie zijn je helden?
De vechtsporter Conor McGregor heb ik hoog zitten. Hij is misschien niet bij iedereen even geliefd, maar het is ongekend wat hij heeft bereikt en hoe hij Mixed Martial Arts op de kaart heeft weten te zetten. 

Instagram of Snapchat?
Instagram heeft mijn voorkeur boven Facebook, daar komt toch minder spam op, terwijl je toch met dezelfde vrienden contact hebt. Snapchat heb ik ook, maar daar doe ik verder niet zoveel mee.

 

Dit artikel verscheen eerder in MarketingTribune #06.17

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken