[Ingezonden artikel] Marketingstrategieën van online casino’s

[Ingezonden artikel] Marketingstrategieën van online casino’s
  • Algemeen
  • 12 jul 2017 @ 10:10
  • 3329 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
  • Sales

Voor een hoop organisaties is vooraf goed in te schatten welke kant zij op moeten met de toekomstige marketingstrategieën. Echter zijn er ook branches waarbij het lastig is om een duidelijke en goed gedefinieerde strategie te bepalen. Dit kan komen doordat het een nieuwe markt is en er geen voorbeelden te vinden zijn, maar het kan ook zijn dat de onderneming te maken krijgt met regelgeving. Zo heeft ook de markt van online casino’s te maken met vele regels en voornamelijk in Nederland.

Regelgeving in Nederland
De laatste jaren zijn er veel debatten geweest omtrent het wel of niet legaliseren van online casino’s in Nederland en op welke manier dit ingestoken moet worden. De Tweede Kamer heeft een definitief wetsvoorstel goedgekeurd en dit overgedragen aan de Eerste Kamer. Echter is de besluitenloosheid van de Eerst Kamer hoog te noemen en daarom is er nog steeds geen beslissing genomen. Er zijn zowel voor- als tegenstanders van deze vernieuwde wet- en regelgeving en daarom stuit het op het nodige tegengas vanuit verschillende hoeken.

Afgelopen vrijdag, 7 juli 2017, heeft staatssecretaris Dijkhoff het besluit genomen om de markt van kansspelen op de schop te nemen en dit in zijn geheel te moderniseren. Wanneer ook de Eerste Kamer ingestemd met dit voorstel wordt er verwacht dat de Nederlandse markt van online kansspelen in de tweede helft van 2017 open zal gaan. Organisaties moeten een vergunning aanvragen via de Kansspelautoriteit en krijgen dan de mogelijkheid om kansspelen online te verkopen.

Richt op één bepaalde groep
Als belanghebbende in een organisatie omtrent online kansspelen en casino’s is het verstandig om een doelgroep af te bakenen. Op dit verschillende platformen is er een hoge mate van diversiteit op het gebied van spelers en iedereen aanpakken zal lastig worden of gaat gepaard met enorme budgetten.

De keuze van hoogte van minimum inzetten zal bijvoorbeeld al kunnen bijdragen aan het aantrekken of juist afweren van bepaalde groepen spelers. De professionele spelers zullen bijvoorbeeld hogere budgetten tot hun beschikking hebben. Dit is in veel gevallen mogelijk gemaakt door een sponsor. Spelers die het voor het plezier doen zullen zo nu en dan ook al genoegen nemen met het inzetten van €0,10 of €0,20.

Externe partijen inschakelen
Daarnaast is het goed om affiliate partijen aan te roepen om de marketing van online casino’s te verbeteren. Zorg ervoor dat uw diensten op een goede manier worden aangeboden, zodat de bezoekers van de externe websites direct een positief beeld krijgen van de website en de casino diensten die er worden aangeboden.

Daarnaast is het mogelijk om bloggers/vloggers de dienst te laten uitproberen te beoordelen. Het bereik van deze personen is enorm en zal, indien het in goede aarde valt, veel positieve response opleveren. Deze vorm van marketing wordt ook wel influencer marketing genoemd.

Blijf het product innoveren
Dit is misschien voor de hand liggend, maar in deze markt erg van belang; het blijven innoveren van het gebruikersgemak en de speelprocessen. Voor een bezoeker van een live en online casino moet het gemakkelijk zijn om geld in te zetten, maar ook bijvoorbeeld om geld naar de eigen rekening te storten.

Daarnaast is de wereld van virtual en augmented reality enorm in opmars en dus ook een goede kans voor de online kansspelaanbieders. Zorg voor optimale beleving en gebruik hierbij de nieuwste technologieën om de speler het meest comfort te geven.

“Dit artikel is zonder bemoeienis van de redactie van MarketingTribune tot stand gekomen”.



Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken