[Ingezonden artikel] Brunel kiest opnieuw voor Volvo Ocean Race
- 19 sep 2017 @ 12:10
- Sales
Na een succesvolle campagne en een tweede plaats tijdens de vorige editie, is Team Brunel ook nu weer van de partij bij de Volvo Ocean Race 2017-18. Die gaat op 22 oktober in Alicante van start. Het is de vierde keer dat detacheerder Brunel sponsor is van een team in de zwaarste zeilrace rond de wereld.
Onderdeel Brunel DNA
Door ervaring, kennis, organisaties en mensen met elkaar te verbinden, is Brunel constant bezig om nieuwe toekomstmogelijkheden te creëren. Voor professionals, voor bedrijven en zelfs voor de zeilsport. Het is namelijk de vierde keer dat Brunel sponsor is van een team in de Volvo Ocean Race. Jan Arie van Barneveld, CEO van Brunel: “Uitdaging, spanning en teamwork sluiten naadloos aan bij onze bedrijfscultuur. In deze editie zetten we meer dan ooit in op de mix van jong talent en ervaring, plus de wil om te winnen. Dat is Brunel. Wij bieden de nieuwe generatie kansen!”
Ervaren rotten en jong talent
De combinatie van ervaring en talent staat centraal in de teamselectie. Gideon Messink, voor de tweede keer initiatiefnemer van Team Brunel, licht dit toe. "De ervaren generatie geeft kennis door aan de jonge generatie. De jonge generatie komt met nieuwe ideeën, die tot verrassende resultaten leiden.” Schipper Bouwe Bekking past perfect in dat plaatje. Hij staat voor de achtste keer aan de start van de race der races en is de meest ervaren Volvo Ocean Race schipper ooit. Naast hem is ruimte voor jong talent, zoals Carlo Huisman, winnaar van de America’s Cup 2017 met Team New Zealand.
Hooggespannen en realistisch
De verwachtingen met betrekking tot de race zijn hooggespannen, maar ook realistisch. Vorig jaar behaalde Team Brunel een gedeelde tweede plaats. Deze editie gaan ze voor de winst. Bouwe Bekking: "Andere teams kenden een veel langere voorbereiding. Die tijd heeft Team Brunel niet, wat ook weer extra kansen en dynamiek oplevert. Je wordt gedwongen om te focussen en in korte tijd te beslissen. Deze mentaliteit zullen we in de race nodig hebben, dat maakt ons extra scherp.”
Selectieprocedure en teamsamenstelling
Met de beslissing van de Volvo Ocean Race-organisatie om de race met identieke boten te zeilen, komt het vooral aan op kwaliteit en samenwerking tussen de zeilers. Deze menselijke waarden sluiten naadloos aan bij de identiteit van Brunel. Barneveld: “De mensen aan boord maken het verschil tijdens de Volvo Ocean Race. De selectieprocedure en teamsamenstelling is van het grootste belang. Maar gelukkig is dat precies wat Brunel doet; detacheren van mensen die het verschil maken."
Volvo Ocean Race als marketing instrument
Na de Olympische Spelen is de Volvo Ocean Race het grootste business-to-business event ter wereld. “Deze race past perfect bij ons”, zegt Steven Biester, Manager Global Marketing van Brunel. Winnen, teamwork, kwaliteit en betrouwbaarheid: al onze kernwaarden zien we in Alicante terug. En daar zijn we ontzettend trots op.”
Over Brunel
Brunel is wereldwijd zakelijk dienstverlener, gespecialiseerd in projectmanagement, detachering en consultancy. Ze verlenen diensten binnen de vakgebieden IT, Engineering, Finance, Marketing & Communicatie, Legal en alle disciplines in de olie- en gasindustrie. Dit doen ze met 10.000 werknemers vanuit 35 landen.
Bereikcijfers vorige Volvo Ocean race
269 dagen durend evenement
19 landen vertegenwoordigd over 7 deelnemende teams
4.200 geaccrediteerde journalisten
7.663 uren televisie
70.000 business guests wereldwijd
4.874 minuten livestreaming vanaf de boten
391.000 app downloads
49,9 miljoen video’s views facebook + youtube
1,2 miljoen facebook fans
2,4 miljoen bezoekers race villages
293 miljoen euro mediawaarde televisie
48,8 miljoen euro mediawaarde print.
Race facts komende editie
Volvo Ocean Race 2017-18
45.000 nautical miles
4 oceanen
12 steden verdeeld over 6 continenten
Start 22 oktober 2017 - Alicante
Finish juni 2018 – Den Haag
Beeld | Bart Salemans / Team Brunel.
-
Sales
- Werkt bij: BBP Media
- Functie:
- Website:
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- ACM: sluit geen energiecontract af per telefoon
- Keukenhof viert 75-jarig jubileum
- Ministerie van VWS lanceert campagne ‘Praat vandaag over morgen’
- Simavi en Earth Water lanceren Seksvrij Water
- International Advertising Association lanceert nieuw Benelux...
- Specsavers zet met campagne lokale winkeleigenaren in het...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing