[Ingezonden artikel] Jonge sanitairwinkel Tegeldepot.nl in Twinkle top 100
- 29 sep 2017 @ 12:30
- Sales
Op slechts vijftig m² in Zeewolde openden in 2008 de deuren van Tegeldepot. De omzet groeide al snel, maar het echte omslagpunt kwam met de uitbreiding met een webshop. Inmiddels staat de jonge sanitairwinkel in de top 100 van grootste Nederlandse webshops. Oprichters Florus Immerzeel en Eelco Kalsbeek vertellen over deze opmerkelijke prestatie.
Hoe blij zijn jullie?
Kalsbeek: “Onzettend. Het was echt een leuke verrassing dat we de Twinkle top 100 hebben bereikt. Toen we Tegeldepot openden in 2008, begon de economische crisis in Nederland net toe te slaan. Mede daardoor hebben we steenhard gewerkt om een succes van onze winkel te maken. En nu staan we hier! Dat is een prestatie waar we echt heel trots op zijn.”
Met welk idee hebben jullie tegeldepot opgericht?
“Jarenlang hebben Florus en ik zelf badkamers geplaatst, maar eigenlijk wilden we liever ondernemen. Toen een tegelhandelaar uit de buurt ermee stopte, zijn we in het diepe gesprongen. Vanuit een mini-showroom in Zeewolde begonnen we met tegels en sanitair en zijn sindsdien is ons bedrijf hard gegroeid. We denken dat dit deels te maken heeft met onze ervaring. Omdat we zelf een hoop badkamers hebben gemonteerd, weten we precies wat werkt en wat niet. Een product dat slecht functioneert, komt er bij ons niet in.”
Wat heeft de overstap naar een webshop voor jullie betekend?
“Onze handel vanuit Zeewolde was al snel een succes, maar de echte omslag kwam toen we de uitbreiding maakten van offline naar online. Na verschillende gesprekken, besloten we daarvoor in zee te gaan met Smart Internet Media. Zij hebben voor ons de website en webshop gebouwd en hebben voor de SEO-implementatie gezorgd. Vanaf dat moment gingen we erg hard, de omzet bleef maar groeien.”
Hoe komt dat, denken jullie?
“Google is een heel belangrijke bron van klanten voor ons. Smart Internet Media zorgt dat die klanten ons weten te vinden, wij zorgen voor goede informatie en betrouwbare voorwaarden. Een website en webshop maken dit alles lekker transparant. Natuurlijk blijft de verhouding van prijs en kwaliteit nog altijd de belangrijkste factor om klanten te overtuigen, of dat nu online of offline is.”
De winkel in Zeewolde blijft toch wel bestaan?
“Uiteraard. Zoals de meeste bedrijven in de Twinkle100 werken wij online en offline. Clicks en bricks. De showroom in Zeewolde blijft dus zeker onderdeel van onze strategie. We hopen wel dat onze prestaties online ook hun weerslag hebben op onze winkel. Tegeldepot is misschien een jong bedrijf, maar wel een grote en stabiele speler op de sanitairmarkt.”
-
Sales
- Werkt bij: BBP Media
- Functie:
- Website:
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- ACM: sluit geen energiecontract af per telefoon
- Keukenhof viert 75-jarig jubileum
- Ministerie van VWS lanceert campagne ‘Praat vandaag over morgen’
- Simavi en Earth Water lanceren Seksvrij Water
- International Advertising Association lanceert nieuw Benelux...
- Specsavers zet met campagne lokale winkeleigenaren in het...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing