Vloggende advocate Marcia Geerts: vlog maakt ons benaderbaar

Vloggende advocate Marcia Geerts: vlog maakt ons benaderbaar
  • Algemeen
  • 3 okt 2017 @ 11:11
  • 7924 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Vloggen

Advocate Marcia Geerts [links op foto] van het gelijknamige advocatenkantoor in Oirschot is samen met haar collega Nadieh Coehorst – Van Noort, gestart met een vlog om het traditionele beeld van de advocatuur bij te stellen en de vooroordelen te slechten. Geerts wil als advocaat toegankelijk zijn. Ze ziet de vlog als een marketingmiddel om de afstand tussen haar en cliënten te verkleinen.

Geerts: ‘Wanneer je juridisch advies nodig hebt, ben je vaak kwetsbaar. Het zijn geen leuke situaties. Als je dan ook nog eens een grote afstand voelt tot degene die je daarbij moet helpen, gaat er echt iets verkeerd.’

Wat was de reden om te gaan vloggen?

‘Met mijn praktijk kan ik het beeld en de toegankelijkheid van de advocatuur slechts op kleine schaal veranderen. Om dit breder uit te kunnen dragen heb ik besloten te gaan vloggen. Door het vloggen kunnen we een kijkje geven in het leven van een advocaat. Wat doen we, waar komen we, wat houdt het werk in. Juridische onderwerpen leggen we uit. Zo kom je dichterbij de mensen te staan en ben je benaderbaar. Ook is het vooral voor ondernemers zinvol, omdat er juridisch advies gegeven wordt in de vlog. Los daarvan vind ik dat je als ondernemer met je tijd mee moet gaan. Ongeacht je beroep. Vloggen is helemaal van deze tijd.’

Is het nieuw binnen de advocatuur om dit te doen? Doen anderen dit ook?

‘Er zijn nog maar een paar advocaten die dit ook doen. Veel advocaten zullen het lastig vinden, juist vanwege de discretie. ‘Wat kan ik vertellen, wat kan ik laten zien.’ Je zit natuurlijk met je geheimhouding. Daar moet je rekening mee houden. Maar ik zie dat niet als een probleem. Je kunt het verhaal zodanig vertellen dat het niet te herleiden is. Het is leuk om op deze manier over ons werk te vertellen. Het is vernieuwend. Het is de toekomst.’

Zijn er al reacties?

‘We hebben heel veel reacties gehad. Er zijn nu 2 vlogs online. De eerste is op YouTube tot nu toe bijna 700 leer gekeken. De reacties zijn erg leuk. Mensen vinden het interessant en leuk om geïnformeerd te worden. Op de website van de Ondernemer wordt onze vlog ook geplaatst. De eerste vlog is daar bijna 11.000 keer bekeken. Daaruit maak ik wel op dat er interesse is.’

Hoe vaak ga je vloggen?

‘Onze vlog komt 1 keer per 3 weken online. Dat is voor nu voldoende. Een enkele keer zullen we er nog een vlog tussen plaatsen. Ons werk voor onze cliënten blijft natuurlijk het belangrijkste.’

Maakt de vlog deel uit van je marketing? Wat is precies je doelstelling?

‘De vlog maakt zeker deel uit van onze marketing. Ik wil de advocatuur toegankelijker maken, omdat ik vind dat die ingrijpend anders is dan vroeger. Ik vind het belangrijk om mij anders te presenteren als advocaat. Door de vlogs raken mensen bekend met ons en verlagen we hopelijk de drempel om ons te bellen als ze een juridisch probleem hebben.’

De eerste vlog is ruim 4 minuten. Dat is lang. De meeste kijkers hebben een aandacht spanne van 1 minuut. Ga je daar nog iets mee doen?

‘Ik heb aan een aantal mensen gevraagd wat ze van de vlog vonden, of ze het te lang vonden. De meeste mensen gaven aan geboeid te zijn tot het einde. Ze waren benieuwd naar de oplossing. Een paar mensen hebben aangegeven dat de vlog wat aan de lange kant is. Het is de bedoeling dat de vlogs ongeveer 3 minuten bedragen met in en outro erbij. We zullen er natuurlijk steeds meer ervaring in krijgen en we luisteren in elk geval goed naar de feedback.’

Zie ook http://www.advocatenkantoorgeerts.nl/

 

 


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken