Albert Heijn’s deal met Heel Holland Bakt
- Algemeen
- 18 sep 2014 @ 09:23
- Link
-
Wouter van der Pauw
creatief directeur, partner
Brand New Telly Industries - Branded content
- 18 sep 2014 @ 09:23
- Wouter van der Pauw
Het kijkcijferkanon van omroep Max ligt nu in de winkels bij AH. Van parelsuiker tot Zeeuwse bloem en bakvorm tot gele room. Allemaal voorzien van het ‘Heel Holland Bakt’-logo. Maandag werd in RTL Boulevard de vraag gesteld: Hoe kan dit? Want het gaat immers om een programma op de publieke omroep.
Het interessante is dat het hier niet om een samenwerking gaat tussen omroep Max en AH. Het gaat om een commerciële deal tussen de BBC en AH. Want in dit geval liggen de rechten van het format bij de BBC. Hiermee maakt AH op een slimme manier gebruik van bestaande regelgeving. Ook al verbiedt de mediawet een deal tussen omroep Max en AH, er is ruimte voor een deal tussen de BBC en AH.
Voor mij geeft dit voorbeeld meteen aan waar de kansen liggen voor partnerships en non-spot: bij de format-eigenaar. Want de lineaire zender als curator van content heeft zijn langste tijd gehad. Maarten L. Albarda voorspelde op het Spot on-tv-congres dat in de toekomst steeds meer producten hun eigen distributie gaan doen.
Dat levert een versnipperd media landschap op. Maar als we zo ver zijn dan moet je als merk aankloppen bij een format-eigenaar / producent voor aandacht. Branded content via de makers.
-
Wouter van der Pauw
- Werkt bij: Brand New Telly Industries
- Functie: creatief directeur, partner
- Website:http://www.brandnewtelly.com/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- ACM: sluit geen energiecontract af per telefoon
- Keukenhof viert 75-jarig jubileum
- Ministerie van VWS lanceert campagne ‘Praat vandaag over morgen’
- Simavi en Earth Water lanceren Seksvrij Water
- International Advertising Association lanceert nieuw Benelux...
- Specsavers zet met campagne lokale winkeleigenaren in het...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing