Biografie Paul Hassels Mönning is managing partner van DutchmarQ, digital marketing & sales bureau in b2b en schrijver van het boek Br@inbound Marketing.
Twitter: @phasselsmonning LinkedIn
Van de marketingdirecteur wordt steeds vaker verlangd om de impact van zijn marketingbeslissingen en –beleid meetbaar te maken. De marketing eindverantwoordelijke moet ‘accountable’ worden. Daarbij ontwikkelt b2b marketing zich steeds meer tot een wetenschap op basis van echte inzichten.
Afgelopen vrijdag viel m'n oog op 2 goed bedoelde mededelingen. Ik had m'n laptop uitgedaan, mijn telefoon thuisgelaten en stond in de 'weekendstand'. Tijd om m'n jongste zoons verjaardag te vieren. Aangekomen bij een plaatselijk restaurantje stond ie daar.
Door de constante stroom aan online campagnes van bedrijven als Marketo, HubSpot en Sitecore kan de indruk ontstaan dat met marketingautomatisering alle commerciële groeipijn in B2B als sneeuw voor de lentezon verdwijnt. Begrijp me goed, persoonlijk ben ik een echte fan geworden van slimme marketingautomatisering. Ik geloof in inbound marketing en sales ter aanvulling op de oude doctrine van push sales en met hagel verschoten reclamecampagnes. Maar te vroeg beginnen met een MAP (marketing automation platform) is als het spannen van het spreekwoordelijke paard achter de wagen. Welke zaken moet je eerst goed op orde hebben?
Deze week verscheen het PIM (Platform Internet Marketing) Trendrapport 2014. Ditmaal opgesteld door Aljan de Boer en Stefan Harzevoort. Vanuit B2B perspectief mocht ik een bijdrage leveren aan dit rapport: deze is hieronder weergegeven.
Q1. Hoe zeker weet je dat jullie je commerciële doelstellingen voor 2014 gaan behalen? Q2. Zijn jullie al klaar voor de digitale revolutie in b2b? Q3. Kennen jullie je klant door en door? Als je één of meerdere van deze vragen met ‘nee’ hebt beantwoord (en liever 2014 in gaat op basis van feiten, bovenkamer en echt vertrouwen), lees dan verder.
De tijd vliegt. Halloween ligt al weer achter ons. De naam "Halloween" is afgeleid van Hallow-e'en, oftewel All Hallows Eve, Allerheiligenavond. De oogst was binnen, het zaaigoed voor het volgende jaar lag klaar: een mooie mijlpaal. Wat kunnen b2b spelers die volgend jaar en erna het verschil juist in hun ‘digitale akkers’ willen maken hiervan leren?
Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:
Job Alert