Sjaak Hoogkamer

Sjaak Hoogkamer

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: hoofdredacteur

Biografie Sjaak Hoogkamer (1958) heeft een lange staat van dienst in de werelden van media en communicatie. De laatste twee jaar werkte hij als hoofdredacteur bij Media Partners Group, gedetacheerd bij de NS als senior communicatieadviseur bij de afdeling Corporate Communication.

Zijn opdracht was de transformatie van print naar crossmediaal communiceren te realiseren, met een sterke focus op digitale nieuwsvoorziening. In deze functie was hij ook verantwoordelijk voor de productie van alle media. Van 2005 tot 2010 was Hoogkamer werkzaam als hoofdredacteur/manager van Sanoma Custom Publishing. Met een eindverantwoordelijkheid voor de creatieve crossmediale concepten voor merken als Heineken, TNT Post, Eneco, Essent, Brand bier, Sikkens, KPN en Peugeot.

Recente artikelen van Sjaak Hoogkamer

Ford start dynamische videocampagne Facebook

18jul 201711:13
  • Content
  • 7616 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • CampagnesVideo

nieuws Automerk Ford, klant bij Mindshare, start op Facebook en Instagram met het geautomatiseerd verspreiden van honderden video’s. Elke gebruiker krijgt een video te zien die specifiek afgestemd is op zijn of haar interesse, gedrag of demografisch profiel.

Opposuits lanceert kindercollecties

18jul 201710:16
  • Online
  • 8123 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Commerce

nieuws Pakkenmerk OppoSuits lanceert op 18 juli twee nieuwe collecties: pakken voor jongetjes van 2 tot 8 jaar en pakken voor tienerjongens van 10 tot 16 jaar. De kleurrijke kinderpakken met opvallende prints zijn nieuwe varianten op de wereldwijd succesvolle heren- en vrouwenlijnen van het merk.

Groot tekort aan gekwalificeerd e-commercepersoneel

17jul 201711:34
  • Online
  • 5738 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Webwinkel

nieuws De online consumentenbestedingen groeien onverminderd door, bleek eerder uit de Thuiswinkel Markt Monitor. Dat vindt zijn weerklank in de personele bezetting bij e-commercebedrijven. Uit onderzoek onder de leden van Thuiswinkel.org, door onderzoeksbureau Panteia in samenwerking met Human Capital Tafel Logistiek, blijkt dat deze omzetgroei leidt tot uitdagingen bij de werving van nieuw personeel en de kwalificaties van zittend personeel.

Duurzame wielerploeg Team Earth benoemt twee RvA-leden

17jul 201710:09
  • Sponsoring
  • 6151 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • MVOPersonaliaSport

nieuws Team Earth Pro Cycling, het initiatief van Daan Luijkx om de meeste duurzame wielerploeg ter wereld op te zetten, heeft een Raad van Advies opgesteld. De eerste twee leden zijn heren die hun sporen op duurzaamheidsgebied ruimschoots verdiend hebben. Het zijn Hugo von Meijenfeldt, Sustainable Development Goals coördinator voor Nederland en Maurits Groen, oprichter en CEO van social enterprise WakaWaka.

Purpose centraal op Sponsorcongres

14jul 201712:53
  • Sponsoring
  • 13003 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • EvenementSponsorcongres

nieuws Sponsoring is steeds meer het morele kompas van de eigen organisatie. Hoe past sponsoring binnen de normen en waarden van het bedrijf? Hoe kan een merk vanuit een purpose handelen en daarmee het hart winnen van zoveel mogelijk klanten? Of beter gezegd: zoveel mogelijk mensen fan van het merk laten worden? Op het komende Sponsorcongres van 26 september geven een aantal topsprekers hun mening over dit fenomeen.

Marketeer Simonetti (DSM): B2B moet beter zicht krijgen op marketinginspanning

14jul 201712:34
  • B2b
  • 14016 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • InterviewOnderzoek

nieuws ‘Het meten van de van de marketingactiviteiten – van de eerste klik tot de tevredenheid na de verkooptransactie – is de belangrijkste uitdaging voor hedendaagse marketeers in business-to-business-markten’, aldus Arthur Simonetti, senior executive corporate marketing department van DSM. Daar sluiten de voornaamste kernpunten voor die marketingprofessionals naadloos op aan. De focus ligt op de klantbeleving, de marketingorganisatie, marketingautomatisering en contentmarketing. ‘De volgende fase voor B2B-marketeers is deze hoofdzaken dusdanig in te zetten dat inzichtelijk wordt wat de marketingactiviteiten opleveren.’ (Fotocredits: NIMA).


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

    Alles over influencer marketing
    en duurzaam merkvertrouwen

    SCHAAL+ werft, selecteert, ontwikkelt
    en begeleidt jong digitaal talent


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Expertgroep
    Business-to-Business