Sjaak Hoogkamer

Sjaak Hoogkamer

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: hoofdredacteur

Biografie Sjaak Hoogkamer (1958) heeft een lange staat van dienst in de werelden van media en communicatie. De laatste twee jaar werkte hij als hoofdredacteur bij Media Partners Group, gedetacheerd bij de NS als senior communicatieadviseur bij de afdeling Corporate Communication.

Zijn opdracht was de transformatie van print naar crossmediaal communiceren te realiseren, met een sterke focus op digitale nieuwsvoorziening. In deze functie was hij ook verantwoordelijk voor de productie van alle media. Van 2005 tot 2010 was Hoogkamer werkzaam als hoofdredacteur/manager van Sanoma Custom Publishing. Met een eindverantwoordelijkheid voor de creatieve crossmediale concepten voor merken als Heineken, TNT Post, Eneco, Essent, Brand bier, Sikkens, KPN en Peugeot.

Recente artikelen van Sjaak Hoogkamer

Holland Heineken House ook in Zuid-Korea

13jul 201715:29
  • Sponsoring
  • 10460 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • ActivatieOlympische SpelenMarketingSport

nieuws Ook tijdens de Winterspelen van 2018 in Zuid-Korea opent het Holland Heineken House zijn deuren. Voor de 14e keer op rij bieden NOC*NSF en Heineken een huis waar fans uit zowel Nederland als andere landen kunnen genieten van sport en waar Oranje-succes wordt gevierd. Het Holland Heineken House ligt straks in het hart van de schaatswereld, op tien minuten afstand van de Olympische schaatshallen in Gangneung.

De Wildt volledig eigenaar van Kumpany

5jul 201708:12
  • Bureaus
  • 15950 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • ActivatieCreatieMarketingcommunicatie

nieuws Jan Paul de Wildt, algemeen directeur van activatiebureau Kumpany in Amsterdam, heeft onlangs het aandelenpakket van de founder van het bureau, Yves Kummer, overgenomen. Hij is daarmee volledig eigenaar van het bureau met klanten als Holland Casino, van Dobben, Maandag, NS, Rabobank en Ziggo. Kummer blijft voor strategie en new business overigens verbonden aan Kumpany.

Klimaatjournalist Bernice Notenboom op Sponsorcongres

30jun 201713:32
  • Sponsoring
  • 15607 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Sponsorcongres

nieuws Bernice Notenboom is klimaatjournalist, wetenschapsschrijver, filmmaker, keynote spreker en professioneel avonturier. Haar expedities en lezingen staan altijd in het teken van klimaatverandering, bewustwording en verandering. Notenboom gaat op extreme expedities om het veranderende klimaat een gezicht te geven zoals ze heeft gedaan op de Noord- en Zuidpool, Groenlandse ijskap, Mount Everest, in Siberië en Afrika. Op het Sponsorcongres van 26 september 2017 komt zij uitvoerig vertellen over haar missie, de expedities, haar sponsoring en de noodzaak van duurzaamheid.

Bristol radioadverteerder van het jaar

29jun 201720:30
  • Media
  • 8926 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Awards

nieuws Op 29 juni zijn de RAB Radio Advertising Awards uitgereikt tijdens het radiofestival op het terrein Thuishaven in Amsterdam. Ruim 300 vakgenoten zagen hoe Bristol de titel ‘radioadverteerder van het jaar’ won. De vakjury vond de radiocommercial van Tele2 de beste en McDonald’s was de favoriet van de Nederlandse consument. De beste branded content case werd geleverd door Holland Casino. Arthur Terpstra van Magna Global pakte (opnieuw) de titel radioplanner van het jaar. En TBWA\NEBOKO won de award voor beste radioreclamebureau.

Dutch Digital Day en de kracht van visual effects

28jun 201714:44
  • Bureaus
  • 6183 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Geen tag

nieuws Komende vrijdag is de derde editie van Dutch Digital Day. DDA (Dutch Digital Agencies) brengt hiermee een ode aan de digital heroes die iedere dag de wereld proberen verder te veranderen. De dag staat in het teken van de impact van digitale superkrachten. Het thema is "With great power comes great responsibility”. In aanloop naar het digitale event spreken we onder meer met Justin van der Lek, de visual effects artist uit Nederland die momenteel veel succes heeft in Hollywood.

Marketeer Keith Weed (Unilever): 'Niet-stereotype reclame is 25% effectiever'

21jun 201715:44
  • Bureaus
  • 7885 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • CreatieCannes

nieuws Keith Weed, Chief Marketing en Communications Officer van Unilever zal vanaf vandaag van één issue minder wakker liggen: stereotype reclame. Unilever heeft namelijk samen met de UN Women en belangrijke mediagiganten als WPP, IPG, Facebook, Google, Mars, Microsoft op Cannes Lions de prestigieuze Unstereotype Alliance gelanceerd. Een wereldwijd initiatief om de stereotype benadering van man en vrouw in de reclame en branded content uit te bannen.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

    Alles over influencer marketing
    en duurzaam merkvertrouwen

    SCHAAL+ werft, selecteert, ontwikkelt
    en begeleidt jong digitaal talent


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Expertgroep
    Business-to-Business