Sjaak Hoogkamer

Sjaak Hoogkamer

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: hoofdredacteur

Biografie Sjaak Hoogkamer (1958) heeft een lange staat van dienst in de werelden van media en communicatie. De laatste twee jaar werkte hij als hoofdredacteur bij Media Partners Group, gedetacheerd bij de NS als senior communicatieadviseur bij de afdeling Corporate Communication.

Zijn opdracht was de transformatie van print naar crossmediaal communiceren te realiseren, met een sterke focus op digitale nieuwsvoorziening. In deze functie was hij ook verantwoordelijk voor de productie van alle media. Van 2005 tot 2010 was Hoogkamer werkzaam als hoofdredacteur/manager van Sanoma Custom Publishing. Met een eindverantwoordelijkheid voor de creatieve crossmediale concepten voor merken als Heineken, TNT Post, Eneco, Essent, Brand bier, Sikkens, KPN en Peugeot.

Recente artikelen van Sjaak Hoogkamer

Bas Korsten bij Dutch Embassy: Start je eigen bureau!

19jun 201719:14
  • Bureaus
  • 5805 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Cannes

nieuws Reclame icoon Bas Korsten – wereldberoemd door de digital Rembrandt – had een heldere boodschap voor de hongerige talenten van Jonge Honden en RA*W bij de eerste Creative Class van de Embassy of Dutch Creativity op Cannes Lions maandag 19 juni. ‘Start je eigen bureau, focus op je eigen ideeën, maak het verschil en geef nooit op.’

Nieuwe Koleos voltooit restyling Renault

16jun 201715:22
  • Design
  • 14286 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • InnovatieProduct

nieuws ‘De nieuwe Koleos voltooit de styling-renaissance van Renault die in 2012 met de Clio begon. Als ontwerper was het de uitdaging om een SUV te creëren die niet alleen elegant, maar ook dynamisch en modern is. Om dat te bereiken, hebben we de traditionele kenmerken van een SUV gecombineerd met krachtige horizontale lijnen, gespierde flanken en een grote bodemvrijheid,’ zegt de Nederlandse Laurens van den Acker, Senior Vice President Corporate Design bij de komst van de vernieuwde Koleos in Nederland.

PIM Trendrapport 2017: relevant zijn en blijven voor de klant

15jun 201712:20
  • B2b
  • 8806 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • EvenementOnderzoek

nieuws De enige constante factor vandaag de dag is de voortdurende verandering, ook in business-to-business-markten. Door die continue veranderingen is de focus verlegd van customer relationship management naar customer experience en zijn we van inbound marketing richting service design thinking en growth hacking gegaan. Voor het tweede jaar op rij heeft het Platform Innovatie in Marketing (PIM) in nauwe samenwerking met e-mailmarketingspecialist Blinker de actuele trends en ontwikkelingen in B2B-marketing op een rij gezet. Belangrijk thema in het ‘PIM B2B Marketing Trendrapport’, dat dinsdag 13 juni 2017 is gepresenteerd, is relevant zijn en blijven voor de klant.

De Bosatlas: 140 jaar de wereld in kaart

15jun 201710:22
  • Media
  • 3845 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Producten en diensten

nieuws De Bosatlas viert zijn 140-jarige bestaan. Toen onderwijzer Bos in 1877 de Schoolatlas der geheele aarde maakte, had hij nooit kunnen bedenken dat deze zou uitgroeien tot de meest gebruikte schoolatlas waar inmiddels vele generaties in Nederland mee zijn opgegroeid. Ter ere van dit jubileum heeft de Universiteitsbibliotheek Utrecht een digitale tentoonstelling gemaakt van alle vooroorlogse edities van De Bosatlas. Deze tentoonstelling is op woensdagmiddag 14 juni tijdens een feestelijk symposium ‘geopend’ en is daarna door het grote publiek online te bekijken. Op die dag wordt ook de allereerste volledig digitale editie van De Grote Bosatlas gepresenteerd.

Creatief directeur Marcel Hartog partner bij Joe Public

14jun 201711:38
  • Bureaus
  • 9312 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • ReclamePersonalia

nieuws Joe Public Take-Away Advertising versterkt de creatieve leiding met een van de meest bekroonde creatieven van Nederland, Marcel Hartog. Hij stapt over van J. Walter Thompson waar hij Executive Creative Director van het bureau was samen met Bas Korsten. De reden voor zijn overstap is met name het ondernemerschap dat hij wil ervaren bij het nu 5,5 jaar jonge bureau. Hartog zal bij Joe Public plaatsnemen in het management dat verder gevormd word door Jolies van Rijn (CSD) en oprichters Jeroen van Eck (Strategy Director) en Antoine Houtsma (Creative Director).

NIMA en Inholland gaan samenwerken

13jun 201714:53
  • Algemeen
  • 9789 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Arbeidsmarkt

nieuws Nima, de beroepsvereniging en het exameninstituut voor professionals in marketing, communicatie en sales, is een samenwerking aangegaan met Hogeschool Inholland. Vanaf deze maand is Inholland als HBO Education Partner verbonden aan NIMA.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

    Alles over influencer marketing
    en duurzaam merkvertrouwen

    SCHAAL+ werft, selecteert, ontwikkelt
    en begeleidt jong digitaal talent


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Expertgroep
    Business-to-Business