Sjaak Hoogkamer

Sjaak Hoogkamer

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: hoofdredacteur

Biografie Sjaak Hoogkamer (1958) heeft een lange staat van dienst in de werelden van media en communicatie. De laatste twee jaar werkte hij als hoofdredacteur bij Media Partners Group, gedetacheerd bij de NS als senior communicatieadviseur bij de afdeling Corporate Communication.

Zijn opdracht was de transformatie van print naar crossmediaal communiceren te realiseren, met een sterke focus op digitale nieuwsvoorziening. In deze functie was hij ook verantwoordelijk voor de productie van alle media. Van 2005 tot 2010 was Hoogkamer werkzaam als hoofdredacteur/manager van Sanoma Custom Publishing. Met een eindverantwoordelijkheid voor de creatieve crossmediale concepten voor merken als Heineken, TNT Post, Eneco, Essent, Brand bier, Sikkens, KPN en Peugeot.

Recente artikelen van Sjaak Hoogkamer

Van Berlo put innovatie uit iconisch Philips gebouw

1aug 201709:20
  • Design
  • 11899 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Zakelijk

nieuws Vanaf vandaag huist de hoofdvestiging van designbureau VanBerlo in het zogenoemde Innovation Powerhouse, voorheen eigendom van Philips. De oprichter van VanBerlo, Ad van Berlo: ‘Het gebouw was bedoeld om Philips van energie te voorzien. In deze periode doorliep de energiecentrale verschillende fases. Het gebruikte kolen als energiebron, gevolgd door olie, afval en uiteindelijk gas. Nu hebben we het voorrecht om de vijfde fase van dit historische gebouw in te huldigen, waarbij innovatiekracht de nieuwe bron voor energie wordt die uit de centrale komt.’

Is jouw merk klaar voor de toekomst?

27jul 201710:29
  • B2b
  • 8729 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Producten en diensten

nieuws Hoe zorg je dat jouw merk klaar is voor de toekomst? Laurens Hoekstra, managing partner/CSO bij NykampNyboer en oprichter van de VIM Group, biedt met zijn nieuwe boek ‘Future-proof your brand’ een mogelijke gids. Marketingcommunicatie wordt hierbij verbonden aan logistiek: het organisatorische gedeelte.

Aart-Jan van Triest, CMO FrieslandCampina: 'Met sponsoring duurzaam aan topteam bouwen'

26jul 201714:49
  • Sponsoring
  • 13778 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • PartnershipSponsorcongres

nieuws Aart-Jan van Triest spreekt op het Sponsorcongres op 26 september a.s. over de kersverse sponsoring van Team LottoNL-Jumbo door FrieslandCampina. Naast hem ook presentaties van klimaatactiviste Bernice Notenboom, wielerploeg Earth, het Fries Museum, Robeco Summernights, Nationale Opera & Ballet, Wijzer Werven en anderen.

CMO Jeremiah Albinus (fonQ) spreekt op MarTech17: 'Geek marketeers will rule!'

26jul 201714:06
  • B2b
  • 9403 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Evenement

nieuws De eerste 2 topsprekers op Marketing&Technology 2017 op 9 november a.s. zijn bekend. Jeremiah Albinus is CMO bij fonQ. Hij heeft een passie voor het begrijpen van veranderend consumentengedrag en hoe je daarop commercieel kunt inspelen. Albinus spreekt over deze passie en het belang van een perfecte customer journey. ‘De customer journey is complex en aan verandering onderhevig. Hij is digitaal en fysiek, klant- en winst gedreven, lineair en gefragmenteerd. Hierdoor zijn details geen details. Ze maken voor fonQ het verschil tussen succes en falen.’ Tweede spreker is prof. dr. Roland van der Vorst van FreedomLab en TU Delft.

Sponsorcongres 2017: Kan sponsoring de Noordpool redden?

25jul 201710:19
  • Sponsoring
  • 8680 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Sponsorcongres

nieuws Poolreizigster en klimaatjournalist Bernice Notenboom is de keynote op het Sponsorcongres van 26 september aanstaande. Purpose is het centrale thema van het congres: hoe kan sponsoring ook en vooral een maatschappelijke impact hebben? Naast Notenboom zijn er ook presentaties van wielerteam Earth dat de aarde sponsort, Nationale Opera & Ballet, het Fries Museum en hun partnership met Aegon, Het Concertgebouw en Robeco Summernights en het bureau Wijzer Werven dat instellingen in de culturele sector helpt om sponsors te werven.

Mercurs introduceert nieuwe awards

19jul 201714:02
  • Media
  • 6560 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Awards

nieuws Mercurs geeft dit jaar ook een award voor het Magazinemerk van het Jaar en beloont de Mercur Cover van het Jaar (terug van weggeweest). De Mercur voor het magazinemerk is een samenvoeging van Mercurs Magazine en Mediamerk van het Jaar. Een logische stap volgens de organisatie, omdat je geen enkel magazine meer kunt beoordelen zonder de 360-graden visie. Het magazine met de meest originele, creatieve en onderscheidende cover wordt op 14 december 2017 bekroond samen met alle andere Mercurs.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

    Alles over influencer marketing
    en duurzaam merkvertrouwen

    SCHAAL+ werft, selecteert, ontwikkelt
    en begeleidt jong digitaal talent


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Expertgroep
    Business-to-Business