Sjaak Hoogkamer

Sjaak Hoogkamer

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: hoofdredacteur

Biografie Sjaak Hoogkamer (1958) heeft een lange staat van dienst in de werelden van media en communicatie. De laatste twee jaar werkte hij als hoofdredacteur bij Media Partners Group, gedetacheerd bij de NS als senior communicatieadviseur bij de afdeling Corporate Communication.

Zijn opdracht was de transformatie van print naar crossmediaal communiceren te realiseren, met een sterke focus op digitale nieuwsvoorziening. In deze functie was hij ook verantwoordelijk voor de productie van alle media. Van 2005 tot 2010 was Hoogkamer werkzaam als hoofdredacteur/manager van Sanoma Custom Publishing. Met een eindverantwoordelijkheid voor de creatieve crossmediale concepten voor merken als Heineken, TNT Post, Eneco, Essent, Brand bier, Sikkens, KPN en Peugeot.

Recente artikelen van Sjaak Hoogkamer

Pepijn Rooijens in SIRE bestuur

13jun 201712:03
  • Bureaus
  • 7936 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Personalia

nieuws Stichting Ideële Reclame (SIRE) verwelkomt Pepijn Rooijens (creative director Havas Lemz) in het SIRE bestuur.

RA*W gaat in Cannes vooroordelen weerleggen

13jun 201711:43
  • Bureaus
  • 9194 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • CreatieCannes

nieuws RA*W is met 30 jonge reclametalenten present op het Cannes Lions Festival of Creativity. Een snoepreisje is het zeker niet, want de groep vertrekt met een klare missie: kennis vergaren, inspiratie opdoen en content creëren voor de achterban. RA*W gaat onder meer voor MarketingTribune aan de slag. Elke dag is er een exclusieve blogpost uit Cannes en in het magazine verschijnt 4 juli een uitgebreid verslag van hun bevindingen op het creatieve festival.

MOAwards: Perspective is onderzoeksbureau van het jaar

8jun 201711:56
  • Bureaus
  • 10172 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Awards

nieuws Perspective is tijdens het traditionele strandfeest van de MOAwards op 7 juni in Zandvoort, gekroond tot marketing research & analytics bureau van het jaar 2017. Het bureau uit Amsterdam won van de andere genomineerden in deze categorie Neurensics en DVJ Insights. De MOAward voor Digital & Webanalist werd dit jaar voor het eerst uitgereikt en wel aan Marc Tollens van Air France/KLM.

Philip Morris wil rookvrije samenleving met Iqos

7jun 201715:08
  • Food-en-retail
  • 10027 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • IntroductieConsumenten

nieuws Een ambitieus streven van de grootste sigarettenfabrikant ter wereld: een rookvrije samenleving. Philip Morris Holland introduceerde op 7 juni officieel de zogenoemde Iqos op de Nederlandse markt. Platform food&retail publiceerde de primeur al op 20 april jongst leden. Iqos, door PM zelf als IQOS gespeld, is een innovatieve technologie waarmee tabak elektronisch wordt verwarmd in plaats van verbrand. De zogeheten tabak sticks bestaan uit een filter en samengeperste tabak en zijn ontwikkeld om met Iqos te gebruiken. Omdat de tabak niet verbrandt, komt er geen rook vrij maar een damp.

Nieuwe ouderen omarmen het yolo-gevoel

7jun 201709:31
  • Algemeen
  • 8310 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • KlantOnderzoek

nieuws Yolo, festivals, What’s App en Facebook alleen iets voor jongere generaties? No way! 55- tot 77-jarigen kunnen er ook wat van. En soms geldt dat ook voor mensen bóven de 77. Dat blijkt uit onderzoek van marktonderzoeksbureau Beautiful Lives, in opdracht van ABN/AMRO, Suzuki, Perfetti van Melle, Westland Kaas en NS Stations.

Big five in tech domineren BrandZ Top 100

6jun 201714:14
  • Algemeen
  • 8855 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Onderzoek

nieuws Technologiegiganten Google, Apple, Microsoft, Amazon en Facebook bezetten de eerste 5 plaatsen in de BrandZTM Top 100 van meest waardevolle merken wereldwijd. De Top 100 is vandaag gepubliceerd door WPP en Kantar Millward Brown. Deze merken verdienen het predicaat meest waardevolle merken wereldwijd.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

    Alles over influencer marketing
    en duurzaam merkvertrouwen

    SCHAAL+ werft, selecteert, ontwikkelt
    en begeleidt jong digitaal talent


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Expertgroep
    Business-to-Business