Sjaak Hoogkamer

Sjaak Hoogkamer

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: hoofdredacteur

Biografie Sjaak Hoogkamer (1958) heeft een lange staat van dienst in de werelden van media en communicatie. De laatste twee jaar werkte hij als hoofdredacteur bij Media Partners Group, gedetacheerd bij de NS als senior communicatieadviseur bij de afdeling Corporate Communication.

Zijn opdracht was de transformatie van print naar crossmediaal communiceren te realiseren, met een sterke focus op digitale nieuwsvoorziening. In deze functie was hij ook verantwoordelijk voor de productie van alle media. Van 2005 tot 2010 was Hoogkamer werkzaam als hoofdredacteur/manager van Sanoma Custom Publishing. Met een eindverantwoordelijkheid voor de creatieve crossmediale concepten voor merken als Heineken, TNT Post, Eneco, Essent, Brand bier, Sikkens, KPN en Peugeot.

Recente artikelen van Sjaak Hoogkamer

Van Rootselaar naar FinchFactor

22mei 201709:51
  • Bureaus
  • 8395 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Nieuwkomers

nieuws Vandaag start Stefanie van Rootselaar als Communications & New Business Director bij FinchFactor, een reputatiemanagementbureau voor de creatieve en tech industrie met kantoren in Amsterdam, Londen en LA. Van Rootselaar werkte de afgelopen 8 jaar in diverse B2B marketingfuncties bij de Persgroep. In haar laatste rol als Manager B2B Merk & Imago was zij samen met haar team verantwoordelijk voor de positionering van het Persgroep merk op de advertentiemarkt

104 Facts You Probably Do not Know About Mobile Marketing

19mei 201715:48
  • Online
  • 22778 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • E-marketing

nieuws Mobile marketing currently represents one of the newest forms of digital marketing present on the market: it provides customers with personalised information, promoting services, goods and ideas. The technique has been regarded as any marketing activity that is conducted through a network that mobile users are constantly connected to. In this particular infographic compiled by the team behind Website Builder, you will be able to find 104 interesting facts that you don’t know about mobile marketing, including desktop vs. mobile comparisons, niches that work best, great mobile marketing techniques, but also usage, user friendliness, adoption, commerce, search and conversion stats.

De rol van de folder in customer journey

18mei 201711:46
  • Media
  • 11103 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • BereikMiddelen

nieuws Wat gebeurt er achter de brievenbus nadat de folder is bezorgd? Een onderzoek van onderzoeksbureau Team Vier geeft antwoord op deze vraag. In opdracht van de landelijke folderverspreider Axender geeft Team Vier retailers inzicht in de effecten van de reclamefolder. Het onderzoek wordt vertaald naar een Folderfunnel waarin retailers in één oogopslag kunnen zien wat de folderverspreiding daadwerkelijk oplevert. (Fotocredits: Axender)

Rapport BCG en Facebook: merken moeten overstap naar digital marketing versnellen

17mei 201714:29
  • Online
  • 11388 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • E-marketing

nieuws In de Verenigde Staten liggen de digitale-reclame-uitgaven in 2017 op koers om de uitgaven aan televisiereclame te overtreffen. Volgens mediabedrijf Magna wordt wereldwijd in sommige markten meer dan 40% van het mediareclamebudget besteed aan digitale marketing. Het moment waarop bedrijven meer uitgeven aan reclame in het digitale domein dan op traditionele platformen komt steeds dichterbij.

[SAN Interviews] Verhalen vragen tijd, het is slow communication

17mei 201711:31
  • Algemeen
  • 11469 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • EvenementCampagnes

nieuws Voor het SAN Jaarboek 2016 met als thema Be Real waarin adverteerders en creatieven een spiegel krijgen voorgehouden, maakte Toine Al elf interviews met marketing & communicatieprofessionals over menselijke merken. MarketingTribune publiceert een nieuwe reeks van zeven. In deze vierde aflevering Gerben Westerhof, hoogleraar narratieve psychologie Universiteit Twente, directeur Levensverhalenlab. Op 1 juni worden de SAN Accenten 2016 uitgereikt tijdens een feestavond in Studio 21 in Hilversum. Fotocredits: Studio Gerry HurkmansSAN Jaarboek 2016

[SAN Interviews] Merken kunnen ervaren worden als een soulmate

16mei 201710:23
  • Algemeen
  • 32212 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Dialoog

nieuws Voor het SAN Jaarboek 2016 met als thema Be Real waarin adverteerders en creatieven een spiegel krijgen voorgehouden, maakte Toine Al elf interviews met marketing & communicatieprofessionals over menselijke merken. MarketingTribune publiceert een nieuwe reeks van zeven. In deze derde aflevering Martin Kersbergen, marketingdirecteur DELA. Op 1 juni worden de SAN Accenten 2016 uitgereikt tijdens een feestavond in Studio 21 in Hilversum. Fotocredits: Studio Gerry Hurkmans


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

    Alles over influencer marketing
    en duurzaam merkvertrouwen

    SCHAAL+ werft, selecteert, ontwikkelt
    en begeleidt jong digitaal talent


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Expertgroep
    Business-to-Business