Sjaak Hoogkamer

Sjaak Hoogkamer

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: hoofdredacteur

Biografie Sjaak Hoogkamer (1958) heeft een lange staat van dienst in de werelden van media en communicatie. De laatste twee jaar werkte hij als hoofdredacteur bij Media Partners Group, gedetacheerd bij de NS als senior communicatieadviseur bij de afdeling Corporate Communication.

Zijn opdracht was de transformatie van print naar crossmediaal communiceren te realiseren, met een sterke focus op digitale nieuwsvoorziening. In deze functie was hij ook verantwoordelijk voor de productie van alle media. Van 2005 tot 2010 was Hoogkamer werkzaam als hoofdredacteur/manager van Sanoma Custom Publishing. Met een eindverantwoordelijkheid voor de creatieve crossmediale concepten voor merken als Heineken, TNT Post, Eneco, Essent, Brand bier, Sikkens, KPN en Peugeot.

Recente artikelen van Sjaak Hoogkamer

Janine Bos vertrekt na 10 jaar bij Randstad

15mei 201710:24
  • B2b
  • 12222 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Personen

nieuws Janine Bos, directeur marketing en communicatie bij Randstad, heeft besloten na 10 jaar Randstad te verlaten om ‘haar handen vrij te hebben voor een grote klus’. MarketingTribune meldde in december vorig jaar dat Bos volgens goed ingelichte bronnen op non-actief was gezet. Randstad betreurt dat - ten onrechte - de indruk is ontstaan dat Janine Bos door Randstad op non-actief zou zijn gesteld. Chris Heutink, CEO Randstad Groep Nederland: ‘Randstad vindt het jammer dat Janine Bos vertrekt en dankt haar voor wat zij voor Randstad heeft betekend.’ Fotocredits: CustomerFirst.nl)

AkzoNobel beschermt en kleurt Het Concertgebouw

12mei 201712:08
  • Sponsoring
  • 25084 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Kunst & Cultuur

nieuws AkzoNobel is voor een periode van vijf jaar nieuwe sponsor van Het Koninklijk Concertgebouw. Als onderdeel van de samenwerking zal AkzoNobel met verf- en decoratieve producten van Sikkens de komende jaren bijdragen aan de instandhouding van de monumentale concertzaal. De sponsorovereenkomst met Het Concertgebouw past in eerdere samenwerkingen van AkzoNobel, gericht op het behoud van cultureel erfgoed.

Nieuw event The Click Won't Stick stoomt merken klaar voor de toekomst

12mei 201709:49
  • Bureaus
  • 6428 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • CreatieStrategie

nieuws Met de opmars van nieuwe technologie verandert de mediaconsumptie. Marketeers moeten nieuwe kanalen en vormen van interactie inzetten om hun doelgroep te blijven bereiken. Maar hoe doe je dat? Er valt genoeg te lezen over deze ontwikkelingen, maar om het echt toe te kunnen passen, moet je het eerst zelf ervaren. Ervaren staat daarom centraal op het nieuwe event van Kaliber in samenwerking met MarketingTribune: The Click Won’t Stick. Marketeers worden op 8 juni klaargestoomd voor de toekomst door een combinatie van inspirerende sprekers en een grote experimentele 'speeltuin'.

Aegon partner van het Fries Museum

10mei 201711:31
  • Sponsoring
  • 11695 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Kunst & Cultuur

nieuws Aegon wordt de eerste commerciële partner van het Fries Museum. Vandaag ondertekenen Aegon en het museum in Leeuwarden een meerjarig partnerschap. In 2017 en 2018 gaan het museum en Aegon nauw samenwerken om met de aankomende grote tentoonstellingen over Mata Hari en M.C. Escher een breed publiek te bereiken.

[SAN Interviews] Belang sterk merk wordt alleen maar groter

10mei 201710:22
  • Algemeen
  • 11323 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Reclame

nieuws Voor het SAN Jaarboek 2016 met als thema Be Real waarin adverteerders en creatieven een spiegel krijgen voorgehouden, maakte Toine Al elf interviews met marketing & communicatieprofessionals over menselijke merken. MarketingTribune publiceert een nieuwe reeks van zeven. In deze tweede aflevering Inge Ligthart, partner en managing director van reclamebureau Dawn. Op 1 juni worden de SAN Accenten 2016 uitgereikt tijdens een feestavond in Studio 21 in Hilversum. Fotocredits: Studio Gerry Hurkmans

[PIM sessie] Startup Sparklab: Blik op overmorgen

9mei 201709:44
  • B2b
  • 10112 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Evenement

nieuws De voortgaande digitalisering van de samenleving wordt ook veelbetekenend de vierde industriële revolutie genoemd. Een transformatie die zorgt voor nieuwe businessmodellen en nieuwe spelers die in rap tempo de markt veroveren. Een interview met Kokke van der Werf, managing director van Sparklab, het innovatielab van Nationale-Nederlanden. Van der Werf spreekt op 16 mei tijdens de kennissessie PIM startups en corporates.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

    Alles over influencer marketing
    en duurzaam merkvertrouwen

    SCHAAL+ werft, selecteert, ontwikkelt
    en begeleidt jong digitaal talent


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Expertgroep
    Business-to-Business