Sjaak Hoogkamer

Sjaak Hoogkamer

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: hoofdredacteur

Biografie Sjaak Hoogkamer (1958) heeft een lange staat van dienst in de werelden van media en communicatie. De laatste twee jaar werkte hij als hoofdredacteur bij Media Partners Group, gedetacheerd bij de NS als senior communicatieadviseur bij de afdeling Corporate Communication.

Zijn opdracht was de transformatie van print naar crossmediaal communiceren te realiseren, met een sterke focus op digitale nieuwsvoorziening. In deze functie was hij ook verantwoordelijk voor de productie van alle media. Van 2005 tot 2010 was Hoogkamer werkzaam als hoofdredacteur/manager van Sanoma Custom Publishing. Met een eindverantwoordelijkheid voor de creatieve crossmediale concepten voor merken als Heineken, TNT Post, Eneco, Essent, Brand bier, Sikkens, KPN en Peugeot.

Recente artikelen van Sjaak Hoogkamer

Hendrikje Crebolder in directie Rijksmuseum

16mrt 201714:34
  • Algemeen
  • 15082 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • MarketingKunst & CultuurPersonalia

nieuws Per 1 april 2017 treedt Hendrikje Crebolder toe tot de directie van het Rijksmuseum. Als directeur Development & Media wordt zij naast hoofddirecteur Taco Dibbits en zakelijk directeur Erik van Ginkel, verantwoordelijk voor fondsenwerving, communicatie en marketing. Hendrikje Crebolder is sinds 2009 hoofd Development bij het Rijksmuseum.

Talpa Radio: marketingkracht van vier merken

16mrt 201712:27
  • Media
  • 19682 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • BereikRadio

nieuws Talpa Radio is sinds oktober 2016 de nieuwe groepsnaam voor de zendergroep bestaande uit 538, Radio 10, Sky Radio en Radio Veronica. Dinsdag 14 maart organiseerde Talpa Radio een officieel lanceringsfeestje in het Amsterdamse Afas Live voor alle relaties. Vanuit de missie ‘het leven verrijken met de magie van onze sound’ zet Talpa Radio in op groei van het bereik binnen het domein muziekentertainment met nog meer voordelen voor de adverteerder.

[SAN Interviews] Eva Ruiz: Storytelling wordt story doing

10mrt 201710:00
  • Algemeen
  • 24128 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Advertising

nieuws Voor het SAN Jaarboek 2016 met als thema Be Real waarin adverteerders en creatieven een spiegel krijgen voorgehouden, maakte Toine Al elf interviews met marketing & communicatieprofessionals over menselijke merken. MarketingTribune publiceert een reeks van vier. In deze derde aflevering marketeer Eva Ruiz, Vodafone Nederland. Fotocredits: Studio Gerry Hurkmans

[SAN Interviews] Siska Schipper: Een merk is emotie

8mrt 201710:43
  • Algemeen
  • 11216 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Advertising

nieuws Voor het SAN Jaarboek 2016 met als thema Be Real waarin adverteerders en creatieven een spiegel krijgen voorgehouden, maakte Toine Al elf interviews met marketing & communicatieprofessionals over menselijke merken. MarketingTribune publiceert een reeks van vier. In deze tweede aflevering Siska Schipper, director marketing en R&D, FrieslandCampina Riedel BV. Fotocredits: Studio Gerry Hurkmans

[interview] Hentenaar (Rab): 'Kracht menselijke stem wordt nogal eens onderschat door marketeers'

7mrt 201710:45
  • Media
  • 10124 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Radio

nieuws Radio wordt weliswaar niet door alle marketeers - zeker de jonge generatie - stevig omarmd, maar het is volgens de kenners een medium dat niet in de mediamix mag ontbreken. Radio betekent een enorm bereik, een persoonlijke relatie en radio komt direct je brein binnen. Audio kan volgens de branche niet worden genegeerd als het gaat om structureel merken bouwen.

Jorn van de Ven (Kroon bier): online vrijheid en transparantie voor horeca

7mrt 201710:09
  • B2b
  • 13655 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Producten en dienstenE-commerce

nieuws Kroon bier is een volgens receptuur uit 1627 gebrouwen bier van Bavaria, dat uitsluitend in de horeca verkrijgbaar is. Het bier is zonder enige vorm van contract met de brouwer eenvoudig online te bestellen via laptop, tablet of mobiel. Bureau Today is Canday ontwikkelde voor Kroon bier een marktbenaderingscampagne met een introductie van het bier tijdens de Horecava. We bellen met Jorn van de Ven van Kroon bier/Bavaria hoe hij als digital transformation manager e-commerce Kroon bier in de b2b markt zet.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

    Alles over influencer marketing
    en duurzaam merkvertrouwen

    SCHAAL+ werft, selecteert, ontwikkelt
    en begeleidt jong digitaal talent


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Expertgroep
    Business-to-Business