Sjaak Hoogkamer

Sjaak Hoogkamer

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: hoofdredacteur

Biografie Sjaak Hoogkamer (1958) heeft een lange staat van dienst in de werelden van media en communicatie. De laatste twee jaar werkte hij als hoofdredacteur bij Media Partners Group, gedetacheerd bij de NS als senior communicatieadviseur bij de afdeling Corporate Communication.

Zijn opdracht was de transformatie van print naar crossmediaal communiceren te realiseren, met een sterke focus op digitale nieuwsvoorziening. In deze functie was hij ook verantwoordelijk voor de productie van alle media. Van 2005 tot 2010 was Hoogkamer werkzaam als hoofdredacteur/manager van Sanoma Custom Publishing. Met een eindverantwoordelijkheid voor de creatieve crossmediale concepten voor merken als Heineken, TNT Post, Eneco, Essent, Brand bier, Sikkens, KPN en Peugeot.

Recente artikelen van Sjaak Hoogkamer

[TK17] De naakte waarheid

7mrt 201710:08
  • Algemeen
  • 8413 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Advertising

nieuws Vroeger was alles beter. Nee, natuurlijk niet. Maar toch wel de verkiezingsposters die nog lef, passie en overtuiging uitstraalden. Zoals deze legendarische PSP poster uit 1975. Waar is de branie, de eigenzinnigheid, de authenticiteit in de positionering van de politieke partijen? Het lijkt of marketing – ook in 2017 - totaal aan de politiek is voorbijgegaan.

Van der Vis, Lukkien: 'Meer digitalisering leidt tot meer persoonlijke communicatie'

7mrt 201709:30
  • Online
  • 2480 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Geen tag

nieuws Het management van ‘communicatiecampus’ Lukkien is versterkt met de komst van Joost van der Vis. Na een loopbaan bij consultancybedrijven Accenture en KMPG gaat hij nu leidinggeven aan de afdeling Digital. Wij belden met Van der Vis voor een toelichting.

[SAN Interviews] Van Schaik: liever een vlogger dan George Clooney

6mrt 201710:26
  • Algemeen
  • 12068 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Advertising

nieuws Voor het SAN Jaarboek 2016 met als thema Be Real waarin adverteerders en creatieven een spiegel krijgen voorgehouden, maakte Toine Al elf interviews met marketing & communicatieprofessionals over menselijke merken. MarketingTribune publiceert een reeks van vier. In deze eerste aflevering Bastiaan van Schaik, adjunct-hoofdredacteur Libelle online en LibelleTV / vlogger Linda.tv. Fotocredits: Studio Gerry Hurkmans.

SAN Jaarboek 2016: Be Real

3mrt 201710:00
  • Algemeen
  • 11215 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • DialoogCommunicatie

nieuws ‘Merken krijgen een menselijk gezicht. Ze komen weer naast je op de bank zitten om je iets te vertellen. We zien in communicatie vaker uit het leven gegrepen situaties en echte emoties van klanten. Dat past in onze complexe, virtuele wereld, waarin de jongste lichting millennials niet alleen vaker online is, maar ook liever luistert naar vloggers dan gevestigde namen,’ aldus Paul Geraeds, voorzitter van de SAN die donderdag 2 maart op het hoofdkantoor van NS in Utrecht het eerste exemplaar van het SAN Jaarboek 2016 uitreikte aan Laurentien van Oranje. Foto: Studio Gerry Hurkmans

Yvonne Nassar (PIM): marketeers, deel je learnings!

3mrt 201709:30
  • Algemeen
  • 4624 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • MarketingPersonalia

nieuws Yvonne Nassar is sinds 16 februari de nieuwe voorzitter van PIM en in het dagelijks leven head of marketing & innovation bij RAI Amsterdam. We bellen met Nassar over haar plannen en ambities bij PIM. ‘Nederland moet het meest inspirerende marketingland van Europa worden.’ Fotocredits: Titia Hahne (BrandedU)

Longlist SAN New Kids on the Block 2016

1mrt 201710:45
  • Bureaus
  • 10380 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Award

nieuws SAN heeft de 15 kandidaten voor de titel New Kids on the Block 2016 bekendgemaakt. Deze 15 bureaus van de Longlist worden door de Hoofdjury beoordeeld aan de hand van de in te sturen White Papers, de publiciteit in FONK en hun websites. De Hoofdjury SAN NKOTB komt op 28 maart a.s. bijeen om de 15 bureaus tegen het licht te houden en te bespreken. Hierna volgt een stemming waaruit de Shortlist van 6 bureaus wordt samengesteld.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

    Alles over influencer marketing
    en duurzaam merkvertrouwen

    SCHAAL+ werft, selecteert, ontwikkelt
    en begeleidt jong digitaal talent


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Expertgroep
    Business-to-Business