Sjaak Hoogkamer

Sjaak Hoogkamer

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: hoofdredacteur

Biografie Sjaak Hoogkamer (1958) heeft een lange staat van dienst in de werelden van media en communicatie. De laatste twee jaar werkte hij als hoofdredacteur bij Media Partners Group, gedetacheerd bij de NS als senior communicatieadviseur bij de afdeling Corporate Communication.

Zijn opdracht was de transformatie van print naar crossmediaal communiceren te realiseren, met een sterke focus op digitale nieuwsvoorziening. In deze functie was hij ook verantwoordelijk voor de productie van alle media. Van 2005 tot 2010 was Hoogkamer werkzaam als hoofdredacteur/manager van Sanoma Custom Publishing. Met een eindverantwoordelijkheid voor de creatieve crossmediale concepten voor merken als Heineken, TNT Post, Eneco, Essent, Brand bier, Sikkens, KPN en Peugeot.

Recente artikelen van Sjaak Hoogkamer

Nieuw handboek Growth hacking van Ellis en Brown

23mrt 201711:00
  • B2b
  • 14535 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Producten en dienstenPersonen

nieuws Op 25 juli verschijnt van de pioniers van Growth Hacking het boek Hacking Growth, bedoeld voor alle teams en organisaties die aldus A.W. Bruna Uitgevers ‘op zoek zijn naar consistente, herhaalbare, kosteneffectieve en data gedreven resultaten.’ MarketingTribune heeft binnenkort een exclusief interview met beide auteurs. (fotocredits: erika brown)

Seks en de marketing van de doodskist

23mrt 201710:10
  • B2b
  • 13812 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • EvenementProducten en diensten

nieuws Vandaag, 23 maart, opent de expositie ‘Especially For You’: de doodskist als lifestyle-artikel in Nederlands Uitvaart Museum Tot Zover. Aan de hand van product fotografie en de erotische kalenders van de Italiaanse doodskisten fabrikant Cofani Funebri weerspiegelt de tentoonstelling het ingewikkelde huwelijk tussen commercie en dood. Hoe verkoop je het onverkoopbare? Curator van de expositie Babs Bakels in gesprek met MarketingTribune over deze curieuze en prikkelende marketingaanpak.

Exact kiest voor UM

22mrt 201716:25
  • Bureaus
  • 9738 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Klanten

nieuws Exact (Cloud Business Software) heeft na een bureau-oriëntatie besloten vanaf 1 januari 2017 het Brand Communications media-account onder te brengen bij UM. UM is zowel nationaal als internationaal verantwoordelijk voor de strategie, planning, inkoop en optimalisatie van de media inzet.

Merkcommissaris moet merk op koers houden

22mrt 201711:00
  • B2b
  • 10038 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Zakelijk

nieuws De ontwikkelingen in marketing gaan zo snel dat je als merk binnenkort overbodig bent als je niet tijdig verandert. Merkmanagement is in veel organisaties voor verbetering vatbaar. Dat vindt althans Brandfuel en daarom heeft dit bureau de merkcommissaris als onafhankelijke buitenstaander in het leven geroepen. Deze persoon begeleidt en bestuurt het integrale merksturings-, merkontwikkelings- en merkbewakingsproces.

Het effect van live communicatie: 3 april

22mrt 201710:05
  • Algemeen
  • 11786 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • CommunicatieDialoog

nieuws IDEA (Independent Dutch Event Association) organiseert op 3 april 2017 de tweede editie van The Experience Conference. Een evenement dat in het teken staat van de marketingkracht van live communicatie en activatie.

Hendrikje Crebolder (Rijks): 'Marketingsucces bestendigen'

17mrt 201715:10
  • Algemeen
  • 29882 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • MarketingPersonalia

nieuws Per 1 april 2017 treedt Hendrikje Crebolder toe tot de directie van het Rijksmuseum. Als directeur Development & Media wordt zij mede verantwoordelijk voor fondsenwerving, communicatie en marketing. Hendrikje Crebolder is sinds 2009 hoofd Development bij het Rijksmuseum. Wij belden met haar. Marketing blijft broodnodig, want 'inwoners van Drenthe en Utrecht komen nog niet massaal naar het Rijks.'


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

    Alles over influencer marketing
    en duurzaam merkvertrouwen

    SCHAAL+ werft, selecteert, ontwikkelt
    en begeleidt jong digitaal talent


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Expertgroep
    Business-to-Business