Sjaak Hoogkamer

Sjaak Hoogkamer

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: hoofdredacteur

Biografie Sjaak Hoogkamer (1958) heeft een lange staat van dienst in de werelden van media en communicatie. De laatste twee jaar werkte hij als hoofdredacteur bij Media Partners Group, gedetacheerd bij de NS als senior communicatieadviseur bij de afdeling Corporate Communication.

Zijn opdracht was de transformatie van print naar crossmediaal communiceren te realiseren, met een sterke focus op digitale nieuwsvoorziening. In deze functie was hij ook verantwoordelijk voor de productie van alle media. Van 2005 tot 2010 was Hoogkamer werkzaam als hoofdredacteur/manager van Sanoma Custom Publishing. Met een eindverantwoordelijkheid voor de creatieve crossmediale concepten voor merken als Heineken, TNT Post, Eneco, Essent, Brand bier, Sikkens, KPN en Peugeot.

Recente artikelen van Sjaak Hoogkamer

Waarom Thecla Schaeffer 'Marketeer of the Year' wordt

13feb 201713:51
  • Algemeen
  • 13871 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • MarketingAwards

nieuws Thecla Schaeffer van G-Star, Jeroen Hubert van Ikea en Pieter Zwart van Coolblue zijn genomineerd voor de titel Marketeer of the Year. De winnaar wordt, samen met die van de andere Dutch Marketing Awards, op 30 maart bekendgemaakt. Voor ons is eigenlijk, puur op basis van de zakelijke feiten, al duidelijk wie met de eer gaat strijken.

Razende reporter WA Bol raast door op MWG

13feb 201712:06
  • Media
  • 8649 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Mediabureau

nieuws Op 9 februari stond het jaarlijkse MWG Congres in het teken van het thema A Different Perspective. De wereld op zijn kop eigenlijk. Hoewel, dat viel uiteindelijk mee. Een keur aan professionals kwam vertellen over hun perspectief op de media. Visies die in het algemeen helaas niet echt veel nieuwe inzichten opleverde. Willem-Albert Bol die al eerder als razende reporter optrad bij het Branded Content Event van BBP Media was ook hier aanwezig om reacties van congresbezoekers te registreren.

Nieuwe merkstrategie Mazda: ode aan het rijden

13feb 201710:58
  • Bureaus
  • 7735 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Campagnes

nieuws Mazda start begin april in Nederland een nieuwe merkcampagne onder de naam ‘Drive Together’ waarin het merk het traditioneel weer net even anders doet dan de rest. Daar waar veel automerken aansturen op het terugdringen van de rol van de bestuurder is de nieuwe campagne van Mazda juist een ode aan het rijden.

Nieuwe dagelijkse leiding SchaalX

10feb 201711:25
  • B2b
  • 16762 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • ArbeidsmarktPersonen

nieuws Om de komende jaren verdere groei binnen SchaalX en SCHAAL+ te realiseren, is de dagelijkse leiding van SchaalX vanaf 1 januari 2017 in handen van Ingrid Schipper (zie foto) en Victor Groothoff. Rik de Boer legt zich toe op de verdere groei van Schaal+ en new business activiteiten. Schipper: ‘Victor en ik geloven in een waardevolle verbinding en blijven focus houden op innovatie en kwaliteit in ons team om onze klanten in deze groeimarkt goed van dienst te zijn.’

Marketingboodschap Barbie: you can be anything

8feb 201710:00
  • Food-en-retail
  • 10381 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • MarketingInterview

nieuws Barbie is niet zomaar een speelgoedpop. Anno 2017 is Barbie volgens producent Mattel uitgegroeid tot een krachtige, slimme vrouw met een sterke persoonlijkheid die precies weet wat ze wil en daarmee het juiste voorbeeld wil geven. Esther ter Braak, Brand Activation Manager bij Mattel: ‘Wanneer een meisje met Barbie speelt verbeeldt zij zich alles wat ze later kan worden: dierenarts, docent of misschien wel zakenvrouw.’ Barbie laat de komende jaren haar pr verzorgen door Het PR Bureau.

Hoofd Marketing Roel Welsing vertrekt bij Triodos Bank

8feb 201708:45
  • Algemeen
  • 9960 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Personalia

nieuws Roel Welsing gaat Triodos Bank verlaten. Welsing in een eerste reactie: 'Na een dienstverband van 12,5 jaar is het een passend moment voor een nieuwe stap naar een ander mooi initiatief. Dat zal wederom bij een maatschappelijk betrokken organisatie zijn, want ik wil graag een zinnige bijdrage blijven leveren aan de maatschappij.’


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

    Alles over influencer marketing
    en duurzaam merkvertrouwen

    SCHAAL+ werft, selecteert, ontwikkelt
    en begeleidt jong digitaal talent


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Expertgroep
    Business-to-Business