Sjaak Hoogkamer

Sjaak Hoogkamer

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: hoofdredacteur

Biografie Sjaak Hoogkamer (1958) heeft een lange staat van dienst in de werelden van media en communicatie. De laatste twee jaar werkte hij als hoofdredacteur bij Media Partners Group, gedetacheerd bij de NS als senior communicatieadviseur bij de afdeling Corporate Communication.

Zijn opdracht was de transformatie van print naar crossmediaal communiceren te realiseren, met een sterke focus op digitale nieuwsvoorziening. In deze functie was hij ook verantwoordelijk voor de productie van alle media. Van 2005 tot 2010 was Hoogkamer werkzaam als hoofdredacteur/manager van Sanoma Custom Publishing. Met een eindverantwoordelijkheid voor de creatieve crossmediale concepten voor merken als Heineken, TNT Post, Eneco, Essent, Brand bier, Sikkens, KPN en Peugeot.

Recente artikelen van Sjaak Hoogkamer

Vote for love: politieke hartenkreet van hoofdredacteuren

24feb 201712:18
  • Media
  • 24138 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Nieuwsmedia

nieuws Terwijl alle politici in de aanloop naar de Tweede Kamer verkiezingen – zoals gewoonlijk – elkaar voor rotte vis uitmaken en bij elke mediagelegenheid roepen dat ze straks met niemand willen samenwerken, klinkt op YouTube opeens een heel ander geluid. Afkomstig van 12 hoofdredacteuren van vrouwenmedia die vinden dat het nu genoeg is en dat het tijd is voor positieve energie. Boodschap: Stem niet tegen, maar voor, en laat je hart spreken als je stemt. We belden met een van de ondertekenaars van dit politieke videopamflet Franska Stuy van Franska.nl

Mondriaan, marketeer van Den Haag

22feb 201710:19
  • Algemeen
  • 17536 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • MarketingBranding

nieuws Precies 100 jaar geleden werd kunstbeweging De Stijl opgericht. Belangrijkste vertegenwoordiger: Piet Mondriaan. In 2017 viert Nederland (van Drachten tot Amersfoort, van Eindhoven tot Den Haag) daarom feestjaar 'Mondriaan tot Dutch Design' en pakt Den Haag uit met tal van activiteiten rond deze beroemde kunstenaar en de invloedrijke kunstbeweging. Gemeente Den Haag, het Gemeentemuseum en Den Haag Marketing slaan de handen ineen om Mondriaan internationaal als kleurrijke toeristenmagneet voor de stad in te zetten

Jumbo zet Woezel & Pip in als gezonde inspiratiebron kids

21feb 201715:57
  • Food-en-retail
  • 20105 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • InspiratieConsumenten

nieuws Jumbo Supermarkten en Woezel & Pip lanceren een nieuwe productlijn met verantwoorde producten voor kinderen. Hiermee willen zij ouders en kinderen inspireren met een bewuster alternatief in voeding en een positief verschil maken in het eetgedrag van gezinnen. De producten zijn ontwikkeld volgens de criteria van de Reclame Code Commissie voor producten gericht op kinderen.

David Lette marketingdirecteur Heineken Nederland

21feb 201710:23
  • Food-en-retail
  • 12575 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Marketing

nieuws David Lette is per 20 maart benoemd tot marketingdirecteur van Heineken Nederland. Hij volgt daarmee Bram Westenbrink op, die zijn carrière voortzet als marketingdirecteur Heineken Brazilië .

[Forum] Stoppen/starten als marketeer [2]

21feb 201709:53
  • Bureaus
  • 10047 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Kennissessie

nieuws Waarmee moeten marketeers onmiddellijk stoppen? En waarmee moeten ze juist beginnen? Een groot aantal professionals in de mediawereld legden we deze vragen voor. Vandaag de 2e serie antwoorden. ‘Stop met kortetermijndenken.’

[Forum] Stoppen/starten als marketeer

20feb 201711:06
  • Bureaus
  • 9840 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Kennissessie

nieuws Waarmee moeten marketeers onmiddellijk stoppen? En waarmee moeten ze juist beginnen? Een groot aantal professionals in de mediawereld legden we deze vragen voor. Vandaag de 1e serie antwoorden. ‘Toon lef door meer te proberen en te experimenteren.’


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

    Alles over influencer marketing
    en duurzaam merkvertrouwen

    SCHAAL+ werft, selecteert, ontwikkelt
    en begeleidt jong digitaal talent


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Expertgroep
    Business-to-Business