Sjaak Hoogkamer

Sjaak Hoogkamer

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: hoofdredacteur

Biografie Sjaak Hoogkamer (1958) heeft een lange staat van dienst in de werelden van media en communicatie. De laatste twee jaar werkte hij als hoofdredacteur bij Media Partners Group, gedetacheerd bij de NS als senior communicatieadviseur bij de afdeling Corporate Communication.

Zijn opdracht was de transformatie van print naar crossmediaal communiceren te realiseren, met een sterke focus op digitale nieuwsvoorziening. In deze functie was hij ook verantwoordelijk voor de productie van alle media. Van 2005 tot 2010 was Hoogkamer werkzaam als hoofdredacteur/manager van Sanoma Custom Publishing. Met een eindverantwoordelijkheid voor de creatieve crossmediale concepten voor merken als Heineken, TNT Post, Eneco, Essent, Brand bier, Sikkens, KPN en Peugeot.

Recente artikelen van Sjaak Hoogkamer

[Interview] Rik van der Kooi (Microsoft) over LinkedIn en Bing

21jun 201616:07
  • Media
  • 5472 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • CannesSocial mediaZoekmachineInterview

nieuws MarketingTribune is in Cannes. Wij hebben een exclusief interview met Rik van der Kooi, Corporate Vice President Microsoft Search Advertising, over LinkedIn en de ontwikkeling van zoekmachine marketing.

Vodafone innoveert met Incrowdpro: nieuw mobiel intranet

25apr 201617:08
  • Online
  • 11902 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • MobileAppsInnovatie

nieuws Waar in de privésfeer de ene na de andere app wordt geïnstalleerd, blijft dat in het bedrijfsleven flink achter. Dat is eigenlijk vreemd, want apps maken het leven op vele vlakken een stuk eenvoudiger en een goede app kan wel degelijk iets doen voor je bedrijfsmodel, vinden ook Mark Stapelkamp en Jan Paul van Geen van Vodafone Nederland. Zij zijn voor hun retailorganisatie recentelijk overgestapt van intranet naar de Incrowdpro-app.

[Renault Talisman] Mijn droom: auto met chauffeur!

11apr 201608:46
  • Algemeen
  • 8874 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • ProductConcept

nieuws Ik zal maar met de deur in huis vallen: eigenlijk heb ik een hekel aan autorijden. Niet aan auto’s, begrijp me niet verkeerd. I love cars! Ik heb gewoon mijn halve leven in de file gestaan. En dan krijg je vanzelf een afkeer van autorijden. Daarom droom ik ervan dat ik elke dag thuis wordt opgepikt door een auto met chauffeur. En die mij dan naar mijn werkt tuft, terwijl ik op de achterbank de krant lees en van een dubbele espresso geniet. Op 4 april 15.00 uur werd die droom even bewaarheid. Daar kwam hij voorgereden: de gloednieuwe Renault Talisman! Met chauffeur!

Nederlanders merkvast bij persoonlijke verzorging

1mrt 201600:05
  • Media
  • 14331 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • OnderzoekDoelgroepMarketingMerken

nieuws Mannen vinden het merk scheermesjes belangrijker dan het merk bier. Moeilijk te geloven, maar toch waar. Zo blijkt onder meer uit het recente brancheonderzoek van BrandDeli dat inzicht geeft in de merkvoorkeuren van vrouwen en heren als het gaat om persoonlijke verzorging. Belangrijke learning voor adverteerders: gebruik echte - soms iets dikkere - mensen en zorg voor een realistisch aspiratieniveau.

Agile marketing: hype of handzaam?

24feb 201608:00
  • B2b
  • 9565 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • MarketingInnovatieZakelijk

nieuws Agile marketing. Vergeet strategie en langetermijndenken, maar acteer nu en handel snel. De klant verandert net zo gezwind als het weer, dus kun je als marketeer er maar beter bovenop zitten. Maar is dat verstandig? Marketing is toch vooral ook vooruit kijken en plannen. En misken je met agile aanpak niet je eigen doelen op de lange termijn? Wij kregen zoveel interessante reacties die we niet allemaal in het magazine kwijt konden. Hierbij nog 3 reacties van marketeers, aangesloten bij het MEC (Dutch CMO Association).

[ADCN] ‘Meer aandacht voor digital design’

8jan 201609:00
  • Design
  • 18873 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Digital designAwards

nieuws In 2016 viert ADCN, de club van creative professionals en het platform voor creativiteit in advertising en design, zijn 50-jarig bestaan. ADCN heeft de ambitie om in Nederland het meest impactvolle creatieve collectief ter wereld te ontwikkelen. ADCN directeur Dinesh Sonak: ‘Het zou goed zijn als marketeers zichzelf meer gaan zien als ondernemers en creative leaders.’ Inzenden voor de Lampen kan tot 11 januari 2016 via www.adcn.nl.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

    Alles over influencer marketing
    en duurzaam merkvertrouwen

    SCHAAL+ werft, selecteert, ontwikkelt
    en begeleidt jong digitaal talent


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Expertgroep
    Business-to-Business