Sjaak Hoogkamer

Sjaak Hoogkamer

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: hoofdredacteur

Biografie Sjaak Hoogkamer (1958) heeft een lange staat van dienst in de werelden van media en communicatie. De laatste twee jaar werkte hij als hoofdredacteur bij Media Partners Group, gedetacheerd bij de NS als senior communicatieadviseur bij de afdeling Corporate Communication.

Zijn opdracht was de transformatie van print naar crossmediaal communiceren te realiseren, met een sterke focus op digitale nieuwsvoorziening. In deze functie was hij ook verantwoordelijk voor de productie van alle media. Van 2005 tot 2010 was Hoogkamer werkzaam als hoofdredacteur/manager van Sanoma Custom Publishing. Met een eindverantwoordelijkheid voor de creatieve crossmediale concepten voor merken als Heineken, TNT Post, Eneco, Essent, Brand bier, Sikkens, KPN en Peugeot.

Recente artikelen van Sjaak Hoogkamer

Schaeffer, Hubert en Zwart in race voor Marketeer vh Jaar

3feb 201711:34
  • B2b
  • 10618 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Awards

nieuws Jeroen Hubert van IKEA, Pieter Zwart van Coolblue en Thecla Schaeffer van G-Star zijn genomineerd voor de titel Marketeer van het Jaar. De winnaar wordt, samen met die van de andere Dutch Marketing Awards, op 30 maart bekendgemaakt.

Heineken eert heritage met knipoog naar Wereldtentoonstelling 1889

1feb 201716:04
  • Bureaus
  • 16787 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Commercials

nieuws In de nieuwste Heineken commercial ‘The Invention’ wordt volgens Heineken een uniek en waargebeurd verhaal verteld. Centraal staat de Wereldtentoonstelling van 1889 in Parijs. Dankzij het ondernemerschap van Gerard Heineken en de verfrissende smaak van Heineken wint het bier in Parijs een ‘Diplome de Grand Prix’ te midden van grootheden als Alexander Bell en Thomas Edison. De film is vanaf vandaag via de social media kanalen van Heineken te zien en morgenavond voor het eerst op de Nederlandse televisie.

Service Awards: Digitale service doorslaggevend

30jan 201714:18
  • B2b
  • 10781 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Awards

nieuws Picnic heeft als nieuwkomer bij de Best Service Award direct een award in de wacht gesleept en verslaat hiermee de gevestigde supermarkten op serviceaspect. In totaal zijn veertien Nederlandse dienstverleners bekroond met een Beste Service Award van Opiness, een consumentenprijs die wordt bepaald door klantbeoordelingen.

Spaven (DeMeter): Verwachtingen klant gaan exponentieel groeien

30jan 201714:12
  • B2b
  • 9882 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • CRM

nieuws DeMeter, het platform voor kennis, innovatie en inspiratie in (dialoog) marketing, viert volgend jaar haar 25-jarig bestaan. De vereniging die volledig steunt op vrijwilligers is ooit voortgekomen uit opleidingsinstituut SRM. Een aantal studenten vond het een nuttig plan om elkaar regelmatig te blijven zien om de bewegingen op het gebied van marketingcommunicatie te duiden en te volgen. DeMeter heeft sinds een half jaar een nieuwe voorzitter, Marlous Spaven. MarketingTribune sprak met haar.

Corendon koopt Broederliefde en AI maakt merk overbodig

27jan 201712:52
  • Algemeen
  • 23042 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Dialoog

nieuws De toekomst van marketing. Hoe ziet die eruit? Voorspellen blijft natuurlijk lastig, maar een paar dingen kun je uiteraard wel raden. De techniek gaat marketing in de komende jaren nog veel meer domineren. Hoe bereiken we straks de consument? Via welke media en met welke boodschap? Hoe belangrijk zijn merken in de toekomst nog? DeMeter, het platform voor kennis, innovatie en inspiratie in (dialoog) marketing, organiseerde donderdag 26 januari het event De toekomst van marketing met een aantal gerenommeerde vakgenoten als spreker.

Boerderij winnaar LOF Prijs voor Vakinformatie

27jan 201710:30
  • Media
  • 7922 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • TijdschriftenAwards

nieuws Boerderij is door het onafhankelijke LOF College voor Vakinformatie tot winnaar 2017 uitgeroepen. De prijs is donderdag 26 januari tijdens de MVW LOF Nieuwjaarsbijeenkomst in de Hermitage in Amsterdam uitgereikt. De LOF Prijs voor Vakinformatie is de kwaliteitsprijs voor vak informatieve oeuvres, portfolio’s en merken en wordt uitgereikt aan vak informatieve en professionele media.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

    Alles over influencer marketing
    en duurzaam merkvertrouwen

    SCHAAL+ werft, selecteert, ontwikkelt
    en begeleidt jong digitaal talent


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Expertgroep
    Business-to-Business