Sjaak Hoogkamer

Sjaak Hoogkamer

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: hoofdredacteur

Biografie Sjaak Hoogkamer (1958) heeft een lange staat van dienst in de werelden van media en communicatie. De laatste twee jaar werkte hij als hoofdredacteur bij Media Partners Group, gedetacheerd bij de NS als senior communicatieadviseur bij de afdeling Corporate Communication.

Zijn opdracht was de transformatie van print naar crossmediaal communiceren te realiseren, met een sterke focus op digitale nieuwsvoorziening. In deze functie was hij ook verantwoordelijk voor de productie van alle media. Van 2005 tot 2010 was Hoogkamer werkzaam als hoofdredacteur/manager van Sanoma Custom Publishing. Met een eindverantwoordelijkheid voor de creatieve crossmediale concepten voor merken als Heineken, TNT Post, Eneco, Essent, Brand bier, Sikkens, KPN en Peugeot.

Recente artikelen van Sjaak Hoogkamer

Marketeer Bote Galema: 'Bij de nieuwe Perry Sport draait alles om experience en community'

14dec 201611:22
  • Food-en-retail
  • 11722 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • ConsumentenInspiratieMultichannel

nieuws Perry Sport is na het faillissement in februari van dit jaar bezig met een stevige come back, onder meer met een heuse flagshipstore in Amsterdam. MarketingTribune sprak met marketing/sales/vm director Bote Galema van Perry Sport over de revival. ‘Klanten moet je continu blijven prikkelen en verrassen, pas dan weet je ze aan jouw merk te binden.’

[interview] 'Mijn motor staat in de winter gewoon in de woonkamer'

28nov 201614:32
  • Design
  • 11634 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Product

nieuws Anna Marie Deary is sinds anderhalf jaar marketingmanager bij Harley-Davidson Benelux. Daarvoor werkte ze ook al een kleine acht jaar bij dit illustere motormerk in diverse marketingfuncties. Ze is geboren in Nederland als kind van een Britse vader en Nederlandse moeder. Anna Marie heeft familie in Liverpool en Dublin. Uiteraard rijdt ze zelf ook Harley en wel een zogenoemde Iron 883 Dark Custom, een matzwarte naked bike. ‘Ik vind hem zo mooi, dat hij in de winter gewoon in de woonkamer staat.’

'Marketeers doen er goed aan zich te verdiepen in hersenwerking en gedrag'

22nov 201614:36
  • Algemeen
  • 10704 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Onderzoek

nieuws Het brein, of beter gezegd de beïnvloeding ervan, stond centraal tijdens een bijzonder klantendiner van reclamebureau XXS Amsterdam op 26 oktober in de A’dam Toren. Patrick van Veen, oprichter en eigenaar van Apemanagement, Victor Mids, neuroloog en illusionist (presentator Mind F*ck) en pianist Michiel Borstlap waren genodigd om het beïnvloeden van het gedrag vanuit hun perspectief toe te lichten. José Evers, strategy partner XXS Amsterdam: ‘Marketeers die in de nieuwe realiteit succesvol willen zijn, doen er goed aan zich te verdiepen in hersenwerking en gedrag.’

[Schakelen met MarketingTribune] Volvo: Zlatan en de hamer van Thor

26okt 201608:00
  • Design
  • 10800 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Product

nieuws Volvo is de status van ‘saaie, vierkante tank’ al lang voorbij, ook al rijden er van de oude generatie nog vele exemplaren rond. De nieuwe modellen zijn anno 2016 even betrouwbaar en veilig, maar hebben inmiddels een behoorlijke sprint getrokken, vooral ook op het gebied van milieu-innovaties en design. MarketingTribune mocht een dagje testrijden met de nieuwste modellen van de Zweedse krachtpatser en sprak met marketingdirecteur Volvo Nederland, Arthur van Es over merkbeleving, veiligheid, Zweedse heritage, Zlatan en design.

[interview] Op zoek naar de menselijkheid in het merk

22sep 201610:22
  • Bureaus
  • 11294 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Onderzoek

nieuws Zijn menselijke merken meer succesvol? Jack de Graaff, managing partner van het Amsterdamse bureau Mensch, gelooft het vast en zeker. Om zijn geloof kracht bij te zetten, liet hij wetenschappelijk onderzoek doen naar de ‘warmte’ en ‘competentie’ van onder meer financiële dienstverleners, energieleveranciers en automerken. Met verrassende uitkomsten. ‘We staan als branche steeds verder weg van de mens. Dat is mijn drijfveer. Ik wil terug naar de mens om het merk sterker en succesvoller te maken.’

Sponsorcongres 2016: Partnerships scoren beter dan sponsoring

7sep 201616:52
  • Sponsoring
  • 12621 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • SponsorcongresOnderzoek

nieuws Partner of sponsor? Sommige sprekers op het Sponsorcongres op 6 september konden er soms moeilijk mee uit de voeten. Toch blijkt uit onderzoek van Activate&co van Frank de Bruin, een van de vele sprekers, wel degelijk dat partnering meer succes oplevert dan sec sponsoring. Het was al met al een leerzame dag met veel nieuwe inzichten, primeurs van Heineken (nieuwe commercial over verantwoord alcoholgebruik) en Eredivisie die met KPN opnieuw een 5-jarig contract heeft gesloten over Goal alert. Maar er waren ook hilarische momenten, zoals van Genevieve Meerburg van Onna Onna die de zaal vroeg of ze wel goed bezig is…


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

    Alles over influencer marketing
    en duurzaam merkvertrouwen

    SCHAAL+ werft, selecteert, ontwikkelt
    en begeleidt jong digitaal talent


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Expertgroep
    Business-to-Business