Sjaak Hoogkamer

Sjaak Hoogkamer

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: hoofdredacteur

Biografie Sjaak Hoogkamer (1958) heeft een lange staat van dienst in de werelden van media en communicatie. De laatste twee jaar werkte hij als hoofdredacteur bij Media Partners Group, gedetacheerd bij de NS als senior communicatieadviseur bij de afdeling Corporate Communication.

Zijn opdracht was de transformatie van print naar crossmediaal communiceren te realiseren, met een sterke focus op digitale nieuwsvoorziening. In deze functie was hij ook verantwoordelijk voor de productie van alle media. Van 2005 tot 2010 was Hoogkamer werkzaam als hoofdredacteur/manager van Sanoma Custom Publishing. Met een eindverantwoordelijkheid voor de creatieve crossmediale concepten voor merken als Heineken, TNT Post, Eneco, Essent, Brand bier, Sikkens, KPN en Peugeot.

Recente artikelen van Sjaak Hoogkamer

[Redactioneel MarketingTribune 7] Filmpje

15apr 201511:50
  • Algemeen
  • 3536 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • VideoMarketing

weblog Tijd. We hebben er altijd te weinig van. Ik betrap mezelf erop dat ik nog maar weinig tijd maak voor een goed boek, de krant of een magazine. Wat betreft de krant is het elke dag even koppen snellen, door de intro razen en quotes en bijschriften scannen. Op websites is het al niet veel anders. Het is zelden dat ik verder lees dan de eerste alinea. Het moordende tempo van de moderne media bepaalt steeds vaker ons tijdschema.

[De Praktijk] De 10 geboden van mobile loyalty

13apr 201506:00
  • Online
  • 10957 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Mobile

nieuws De smartphone is feitelijk de afstandbediening voor het Internet of Things. Mobiel is de controlroom van ieders digitale leven waarmee je allerlei dagelijkse zaken snel en efficiënt kunt regelen. Een ongekende kans voor marketeers die met het aanbieden van relevante content en services (payment) op de mobiel de loyaliteit van de klant aanzienlijk kan vergroten: Gij zult mobiel zijn!

[Redactioneel MarketingTribune 6] Matrix

24mrt 201514:00
  • Algemeen
  • 6395 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Geen tag

weblog Het Internet of Things (IoT). Alles en iedereen is over een paar jaar 24/7 met elkaar en de wereld verbonden. De cover - een creatief huzarenstukje van Vlam, onderdeel van de Candid Group en met dank aan Martijn Hahn en Theo Nieveen - is mogelijk een kijkje in de toekomst als de ongeboren vrucht al voorzien wordt van essentiële data die nodig is om allerlei apparatuur aan te sturen.

Marketingintelligentie en het IoT

16mrt 201515:01
  • Online
  • 13575 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Digitaal

nieuws Digitale ervaringen, op basis van een vollediger klantbeeld, veranderen langzaam maar zeker de manier waarop wij betalen, winkelen, hotelkamerdeuren openen, communiceren met auto’s en drinken uit een frisdrankautomaat bestellen. Adobe introduceert features die het merken en bedrijven mogelijk maakt gepersonaliseerde ervaringen naar fysieke ruimtes te brengen, zoals winkels, hotelkamers, automaten en Internet of Things -devices. Met de zogenoemde IoT SDK kunnen merken de customer engagement meten en analyseren voor ieder device.

[Redactioneel MarketingTribune 3] Oudere jongens

10mrt 201510:21
  • Algemeen
  • 6063 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Communicatie

weblog Van Kooten en De Bie bedachten hem ooit: de oudere jongere. Volgens mij de meest charmante en toepasselijke woordkeuze als je liever niet de term senioren bezigt. Want ik begrijp al langere tijd - ook in mijn naaste omgeving - dat vijftigers helemaal niet zo willen worden aangesproken. Mensen worden blijkbaar niet meer oud.

[Redactioneel MarketingTribune 4] Big deal

24feb 201508:15
  • Online
  • 13268 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Big data

nieuws V&D stond in de afgelopen weken even niet symbool voor dat onverwoestbare en betrouwbare warenhuis waar traditiegetrouw heel prijsbewust Nederland zijn kokosmakronen, kousen en kinderkleding koopt. Nee, het leek alsof de initialen een nieuwe betekenis hadden gekregen - Verlies&Depressief, Verloren&Devaluatie - omdat wederom het offline winkelaanbod in Nederland een belangrijk kroonjuweel zou dreigen te verliezen.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

    Alles over influencer marketing
    en duurzaam merkvertrouwen

    SCHAAL+ werft, selecteert, ontwikkelt
    en begeleidt jong digitaal talent


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Expertgroep
    Business-to-Business