Sjaak Hoogkamer

Sjaak Hoogkamer

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: hoofdredacteur

Biografie Sjaak Hoogkamer (1958) heeft een lange staat van dienst in de werelden van media en communicatie. De laatste twee jaar werkte hij als hoofdredacteur bij Media Partners Group, gedetacheerd bij de NS als senior communicatieadviseur bij de afdeling Corporate Communication.

Zijn opdracht was de transformatie van print naar crossmediaal communiceren te realiseren, met een sterke focus op digitale nieuwsvoorziening. In deze functie was hij ook verantwoordelijk voor de productie van alle media. Van 2005 tot 2010 was Hoogkamer werkzaam als hoofdredacteur/manager van Sanoma Custom Publishing. Met een eindverantwoordelijkheid voor de creatieve crossmediale concepten voor merken als Heineken, TNT Post, Eneco, Essent, Brand bier, Sikkens, KPN en Peugeot.

Recente artikelen van Sjaak Hoogkamer

[Redactioneel MarketingTribune 1] In Beeld

3feb 201509:30
  • Online
  • 13144 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • TelevisieOnline

weblog Ik heb een eigenaardige manier van televisie kijken. Hoewel, anno 2015 weet ik niet of ik zo curieus ben. Ik kijk vaak op drie schermen tegelijk. Ik check mijn iPhone tijdens de reclamespotjes en kijk met een schuin oog op mijn Samsung-tablet. Ik betrap mezelf erop dat ik wel luister naar de reclameboodschap. Interessant, want dat is namelijk vrij recentelijk onderzocht. En wat bleek? Veel tv-kijkers gebruiken de tijd van het reclameblok niet voor een snel wc-bezoek of voor het zetten van een tweede kopje koffie, maar voor een update van het nieuws, of ze checken hun mail, bekijken hun timeline op Twitter of de ontvangen likes op hun facebookaccount.

[Redactioneel MarketingTribune 2] Gokje

2feb 201514:35
  • Online
  • 18734 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Online

weblog Ik hou niet van gokken. Om geld dan. Ik heb er geen feeling voor, heb geen pokerface en ik mis de natuurlijke flair om te bluffen. Ik ga er ook altijd vanuit dat ik verlies. Dat is sowieso al de verkeerde grondhouding bij gokken uiteraard. Dus nee, u zult me niet snel aantreffen bij de Black Jack-tafel, de roulette of de eenarmige bandiet. Ik heb trouwens heel wat mensen kapot zien gaan in het café bij de gokautomaat. Weer niet die drie meloenen op een rij. Weer een euro in de gleuf. Weer niks. Weer een euro. Klein leed.

Sneak preview: 30 jaar resultaat in reclame

30sep 201413:55
  • Algemeen
  • 13343 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Awards

nieuws Dinsdag 7 oktober verzamelt tout marketing- en reclameminnend Nederland zich in Amsterdam voor het 24Festival.Het is een bijzondere gelegenheid, want de Effie Award bestaat 30 jaar. Als eerbetoon aan deze reclameprijs der prijzen heeft MarketingTribune in samenwerking met de BVA en VEA een monumentaal boek gemaakt over 30 jaar Effies. Het verschijnt samen met een jubileumuitgave van MarketingTribune - dat ook zijn 30-jarig bestaan beleeft - in een schitterende glamourbox. In aanloop naar de presentatie van beide giganten een paar sneak previews.

[De Praktijk] Marketing cruisemarkt koerst steeds vaker online

12aug 201414:00
  • Online
  • 14270 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Social mediaCampagnesAdvertising

nieuws Cruisen wint snel aan populariteit. Hoewel het imago nog bijstelling behoeft - saai, senioren en duur - boeken steeds meer (jonge) mensen een reis op een ‘luxe drijvend hotel’. De marketing van cruises is deels nog traditioneel, maar nieuwe technieken winnen snel terrein. In gesprek met marketingmanager Danielle Groot van MSC Cruises: ‘Dankzij storytelling en videocampagnes kun je de beleving van het cruisen overbrengen.’

Ballonnetjes van Google

19jun 201411:31
  • Bureaus
  • 18902 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • PromotieCannes

nieuws Op het Cannes Lions Festival zijn uiteraard de grootste mediaspelers van de wereld ruim vertegenwoordigd: Google, Microsoft, Facebook. Overigens niet alleen in de auditoria van het Palais des Festivals, maar ook daarbuiten drukken ze hun stempel. Google bijvoorbeeld heeft Plage Royal brutaal en poenerig geannexeerd, en zeker niet tot genoegen van iedereen. Het lijkt haaks te staan op de missie die Google via chief business officer, Nikesh Arora predikt, namelijk ‘innovaties van Google moeten mensen verder brengen, we doen dit niet in eerste instantie om het geld.’

Hollywood in Cannes?

17jun 201415:52
  • Bureaus
  • 16546 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • ReclameCannes

nieuws Sarah Jessica Parker als spreker op het Cannes Lions Festival, het grootste reclamefestival van de wereld? Als ‘groentje’ op dit internationale feest van creativiteit mag ik dat minimaal een keer opmerkelijk vinden. Net als de aanwezigheid van acteurs David Hasselhoff, Ralph Fiennes en zanger Bono, te midden van dat enorme leger aan artistieke geesten, CEO’s, global chairmen, creative directors en digitale marketeers. Totdat blijkt dat Sex and the City feitelijk een slim marketinginstrument was voor een grotere bekendheid van de zender HBO. Parker: ‘Voor mij is creativiteit altijd relevant.’


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

    Alles over influencer marketing
    en duurzaam merkvertrouwen

    SCHAAL+ werft, selecteert, ontwikkelt
    en begeleidt jong digitaal talent


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Expertgroep
    Business-to-Business