Sjaak Hoogkamer

Sjaak Hoogkamer

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: hoofdredacteur

Biografie Sjaak Hoogkamer (1958) heeft een lange staat van dienst in de werelden van media en communicatie. De laatste twee jaar werkte hij als hoofdredacteur bij Media Partners Group, gedetacheerd bij de NS als senior communicatieadviseur bij de afdeling Corporate Communication.

Zijn opdracht was de transformatie van print naar crossmediaal communiceren te realiseren, met een sterke focus op digitale nieuwsvoorziening. In deze functie was hij ook verantwoordelijk voor de productie van alle media. Van 2005 tot 2010 was Hoogkamer werkzaam als hoofdredacteur/manager van Sanoma Custom Publishing. Met een eindverantwoordelijkheid voor de creatieve crossmediale concepten voor merken als Heineken, TNT Post, Eneco, Essent, Brand bier, Sikkens, KPN en Peugeot.

Recente artikelen van Sjaak Hoogkamer

De Praktijk: Enthousiast graven naar merk-DNA

1apr 201409:05
  • B2b
  • 25444 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • MerkenKennissessie

nieuws Als je praat over B2B, praat je onbewust ook over hoe bedrijven van elkaar kunnen leren. Joris van Zoelen, creatief ondernemer en partner bij corporate brand strategy bureau Synergie, gelooft heilig in het delen van visies en inzichten om merken sterker te maken. Het Marketing Executive Center (Mec), waarvan hij voorzitter is sinds 2011, is daarvoor een geëigend platform. Evenals een ander initiatief van het bureau: de Inspirerende 40.

Redactioneel Sjaak Hoogkamer: Humor

11mrt 201409:00
  • Algemeen
  • 20201 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Creatie

magazine We wilden dit keer een humoristische cover maken. Een knipoog naar de soms ietwat saaie en brave B2B-marketing. Met als inzet het concept dat B2B langzaam maar zeker de puberveren van zich afschudt en steeds meer volwassen de wereld in blikt. Ik had inmiddels contact met Strip2000, een uitgeverij van stripboeken die graag aan een cartooneske cover wilde meewerken.

Redactioneel Sjaak Hoogkamer: Roken

25feb 201407:10
  • Algemeen
  • 21142 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • VerkoopAdvertising

nieuws Roken. Dat doe je toch eigenlijk niet meer tegenwoordig? Maar goed, stoppen is lastig. Dus stel: je bent nog steeds verslaafd. Dan sta je anno 2014 toch al snel als outcast en nicotinejunk heel zielig en beklagenswaardig te zijn bij de entree van je werk, in de tuin, op je balkon of in het portiek. En dat terwijl dat helemaal niet meer hoeft!

Redactioneel Sjaak Hoogkamer: Selfie

11feb 201407:15
  • Algemeen
  • 20402 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Social Media

magazine ‘Maak gewoon ff een selfie’, roept het legendarische schaatsicoon tegen mij. Inmiddels 69 jaar oud staat hij nog even fier als vijftig jaar geleden tegenover mij: Ard Schenk. De man die schaatsminnend Nederland zoveel plezier heeft bezorgd. Na de erwtensoep of boerenkool gooide mijn vader destijds extra kolen op het vuur om vervolgens samen met de hele familie dat oermens met die onnavolgbare grote slagen de zoveelste gouden medaille te zien winnen.

Redactioneel Sjaak Hoogkamer: Vreemdgaan

14jan 201408:01
  • Algemeen
  • 14510 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Klant

magazine Nieuw! Anders! Probeer nu! Een nieuw jaar voelt altijd als een nieuw begin. Onzin natuurlijk, maar laat mij nu even. 2014 ademt nu nog onbedorven, sereen en maagdelijk. Alles is nog mogelijk, de wereld ligt weer helemaal open. Het is de tijd van de goede voornemens (ahum) en de belofte aan jezelf om in 2014 de zaken volstrekt anders aan te pakken.

Redactioneel Sjaak Hoogkamer: Linda

17dec 201309:20
  • Algemeen
  • 23054 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • MiddelenAwards

magazine ‘Schiet even op met het lezen van de Linda, want hij gaat morgen naar mijn vriendin’, aldus de ietwat kattige mededeling van mijn eega, die samen met haar al enkele jaren een abonnement op het nog immer succesvolle maandmagazine deelt (tja, crisis nietwaar!?). Kattig, niet alleen omdat ik nu pas de moeite neem om te gaan lezen, maar ook omdat ze het eigenlijk vervelend vindt dat ik als man hun blad consumeer en mij daarmee bruut en heel erg ongevraagd opdring in hun vrouwendomein dat zij graag een beetje exclusief willen houden. ‘Is dan niks meer heilig!?’, wil ze me nog wel eens vuig toesissen.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

    Alles over influencer marketing
    en duurzaam merkvertrouwen

    SCHAAL+ werft, selecteert, ontwikkelt
    en begeleidt jong digitaal talent


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Expertgroep
    Business-to-Business