Sjaak Hoogkamer

Sjaak Hoogkamer

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: hoofdredacteur

Biografie Sjaak Hoogkamer (1958) heeft een lange staat van dienst in de werelden van media en communicatie. De laatste twee jaar werkte hij als hoofdredacteur bij Media Partners Group, gedetacheerd bij de NS als senior communicatieadviseur bij de afdeling Corporate Communication.

Zijn opdracht was de transformatie van print naar crossmediaal communiceren te realiseren, met een sterke focus op digitale nieuwsvoorziening. In deze functie was hij ook verantwoordelijk voor de productie van alle media. Van 2005 tot 2010 was Hoogkamer werkzaam als hoofdredacteur/manager van Sanoma Custom Publishing. Met een eindverantwoordelijkheid voor de creatieve crossmediale concepten voor merken als Heineken, TNT Post, Eneco, Essent, Brand bier, Sikkens, KPN en Peugeot.

Recente artikelen van Sjaak Hoogkamer

Redactioneel Sjaak Hoogkamer: Mediageweld

3dec 201309:13
  • Algemeen
  • 15802 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Mediastrategie

magazine Het zijn eigenlijk mooie en tegelijkertijd nachtmerrieachtige tijden voor de media. In onaantastbaar gewaande bolwerken verschijnen geen haarscheurtjes, maar worden complete bressen geslagen. Het grootste mediahuis van Nederland, Sanoma, maakte eerder in november bekend dat een groot aantal zieltogende titels wordt geofferd om het hoofd boven water te houden. Ook andere uitgevers snijden diep in hun portfolio. Het digitale monster lijkt onverzadigbaar en vreet massaal de papieren media op. En dit medianieuws is uiteraard weer groot nieuws in de nog bestaande media.

Redactioneel Sjaak Hoogkamer: Billy, bier en boodschap

25nov 201311:30
  • Algemeen
  • 20265 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Branded contentJournalistiek

magazine Goeie ouwe tijd. Ik stam uit de periode dat contentmarketing (of custom media, of branded content) nog ‘gewoon’ werd aangeduid met de term ‘sponsored media’. In het Engels zegt het woord voldoende: ‘gesponsord’ en dus niet vrij van merkinvloeden. Ik werkte in opdracht van alle grote merken: van Aegon tot ING Bank, van PTT Telecom (nu: KPN) tot FBTO en van Achmea tot Heineken. In die periode bleek er nog weinig discussie te bestaan over wat nu precies ‘gemerkte inhoud’ was.

Redactioneel Sjaak Hoogkamer: (L)Effie

12nov 201307:56
  • Algemeen
  • 17741 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Advertising

magazine Wat nodig is, is lef. Dat gevoel borrelde bij ons op toen wij van de redactie deze special over de Effies maakten. We zijn er niet om deze award de grond, of erger, het graf in te praten. Integendeel, we zouden juist graag zien dat de Effie weer gaat glanzen als de prestigieuze prijs waarvoor elke creatief of elk bureau zich wil doodvechten. Maar dat is helaas niet onze perceptie.

Redactioneel Sjaak Hoogkamer: No like

22okt 201308:00
  • Algemeen
  • 17031 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Social media

magazine Het gebeurt maar zelden dat je echt de schrik van je leven krijgt. Medio september kreeg ik op de A4 richting Den Haag een klapband. Het rubber vloog alle kanten op en zwaar heen-en-weer-schuddend kreeg ik met veel moeite de auto op de vluchtstrook. Eenmaal bekomen van de ontsteltenis pakte ik in een reflex mijn iPhone en probeerde het telefoonnummer van leasemaatschappij Athlon te vinden. Nog meer paniek: ik had die nacht geprobeerd de inmiddels beruchte update iOS7 op mijn iPhone te downloaden en dat was, zo bleek nu, jammerlijk mislukt. In het schermpje verscheen een snoertje met een pijltje richting iTunes. Het apparaat deed verder niks, geen noodoproep, niks, nada.

Hebberig

4jun 201300:00
  • Algemeen
  • 9756 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Marketing

weblog Waar word ik blij van als het gaat om design? En laat ik mij dan leiden door het design of door het merk? Als ik mijn persoonlijke bezittingen eens de revue laat passeren - van horloge tot bril en van auto tot stofzuiger - dan lijkt het een logische symbiose. Ik heb een horloge van Hilfiger, een bril van Ralph Lauren, een Renault Megane en een Dyson stofzuiger. De kracht van het merk dicteert het design, zo lijkt het.

Bloedarmoede

Bloedarmoede
7mei 201300:00
  • Algemeen
  • 23650 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • CommunicatieKlant

weblog Ik heb nog nooit in een ziekenhuis gelegen. Even afkloppen. Ik kom nauwelijks bij de huisarts. Als ik al ga, want ik verzin altijd uitvluchten om niet te hoeven gaan. Ik moet ook altijd weer even haar naam opzoeken. Maar ja, vorige week moest ik toch na lange tijd naar haar toe. Wat bleek? We hebben een nieuwe!


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

    Alles over influencer marketing
    en duurzaam merkvertrouwen

    SCHAAL+ werft, selecteert, ontwikkelt
    en begeleidt jong digitaal talent


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Expertgroep
    Business-to-Business