Sjaak Hoogkamer

Sjaak Hoogkamer

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: hoofdredacteur

Biografie Sjaak Hoogkamer (1958) heeft een lange staat van dienst in de werelden van media en communicatie. De laatste twee jaar werkte hij als hoofdredacteur bij Media Partners Group, gedetacheerd bij de NS als senior communicatieadviseur bij de afdeling Corporate Communication.

Zijn opdracht was de transformatie van print naar crossmediaal communiceren te realiseren, met een sterke focus op digitale nieuwsvoorziening. In deze functie was hij ook verantwoordelijk voor de productie van alle media. Van 2005 tot 2010 was Hoogkamer werkzaam als hoofdredacteur/manager van Sanoma Custom Publishing. Met een eindverantwoordelijkheid voor de creatieve crossmediale concepten voor merken als Heineken, TNT Post, Eneco, Essent, Brand bier, Sikkens, KPN en Peugeot.

Recente artikelen van Sjaak Hoogkamer

[Redactioneel MarketingTribune 9] Supermacht

18jun 201512:01
  • Algemeen
  • 18518 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • EffectMediastrategie

weblog Iedereen sprak er schande van. Vorig jaar in Cannes had Google maar liefst twee complete strandtenten geannexeerd. Het geliefde Plage Royal , waarin van oudsher de reclame-elite samenschoolt bij witte wijn en kreeft, bleek omgetoverd tot een mediabastion met een bijkans megalomane uitstraling.

[Redactioneel MarketingTribune 11] Klant

16jun 201515:45
  • Algemeen
  • 7567 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Geen tag

nieuws Ik heb de uitdrukking ‘mijn collega komt zo bij u’ altijd de meest klantonvriendelijke opmerking ooit gevonden. Een klassieker. Hoe paradoxaal kan het zijn: je ziet als bedrijf een klant, en vervolgens loop je hard weg! Het overkwam mij pas geleden weer bij een strandtent in Noordwijk op een zonrijke zondag. Uiteraard begrijp ik dat een horecaplek verschillende ‘wijken’ heeft en dat je ook altijd bij een ander moet afrekenen, maar heel klant- en servicegericht is het niet. We kunnen ook naar de maan - en terug- , en dan is voor dit probleem, namelijk de klant een verkeerd signaal geven, geen oplossing te vinden?! Roep ik dan voor de zoveelste keer als klant in opperste vertwijfeling.

‘Marketeers moeten groter durven denken’

11jun 201510:00
  • Online
  • 10893 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Zoekmachine

nieuws In toenemende mate bepalen de ‘big five’ ons medialandschap: Google, Facebook, Twitter, Microsoft en Apple. Amazon, die net een eerste footprint in Nederland heeft gezet met een vestiging in Amsterdam, is numero zes. De macht van deze mediareuzen is ongekend, niet alleen wat betreft de invloed op ons zoek- en koopgedrag, maar zeker ook op het gebied van datamining en de commerciële inzet van gebruikersprofielen. Hoe ver reikt de macht van Google? In gesprek met Pim van der Feltz, directeur Google Nederland.

[Marketing is geen kunst] Van digital Bosch naar de echte

10jun 201505:38
  • Algemeen
  • 11796 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Creatie

nieuws Het Noordbrabants Museum in ’s-Hertogenbosch kan zich nog niet meten met het Rijksmuseum, maar de provinciale schroom is al langere tijd geleden afgeschud. Het museum staat sinds de ingrijpende renovatie, nieuwbouw en uitbreiding (2010 - mei)en de spraakmakende exposities nadrukkelijk op de kaart bij menig kunstliefhebber. In 2014 mocht het museum ruim 215.000 bezoekers verwelkomen. De volgende uitdaging is jongeren verleiden en de online ticketverkoop tot een succes maken.

[Redactioneel MarketingTribune 8] Zendstation

4mei 201511:55
  • Algemeen
  • 4933 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Radio

weblog Hoewel het beeld oppermachtig is, luister ik nog regelmatig met plezier naar de radio. Vooral in de ochtenduren tijdens de rit naar het werk en op weg naar huis. Edwin Evers wissel ik als ‘bijrijder’ af met NPO1, BNR Radio, Sky en Slam!FM. En als ik in een patriottische bui ben, zet ik ook nog weleens 100%NL op. Thuis achter de iMac staat steevast de digitale radio aan. Favoriet is radiostation Legend Music, ergens in de VS, met golden oldies.

[Jong in Marketing #1] Paul Sluis: 'Einde tijdperk tv-commercials is nabij'

16apr 201516:55
  • Food-en-retail
  • 13709 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Interview

nieuws In deze rubriek voelen we jonge marketeers aan de tand over hun marketingvisie, merkbeleving, inspiratiebronnen en toekomstbeelden. Paul Sluis trapt af. Hij is 30 jaar jong en startte in 2011 als brandmanager social media bij KLM Nederland. Vanuit zijn huidige functie als senior brandmanager B2C is hij mede verantwoordelijk voor onder andere de KLM Werelddeal Weken en verschillende andere campagnes voor de consumentenmarkt.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

    Alles over influencer marketing
    en duurzaam merkvertrouwen

    SCHAAL+ werft, selecteert, ontwikkelt
    en begeleidt jong digitaal talent


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Expertgroep
    Business-to-Business