Sjaak Hoogkamer

Sjaak Hoogkamer

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: hoofdredacteur

Biografie Sjaak Hoogkamer (1958) heeft een lange staat van dienst in de werelden van media en communicatie. De laatste twee jaar werkte hij als hoofdredacteur bij Media Partners Group, gedetacheerd bij de NS als senior communicatieadviseur bij de afdeling Corporate Communication.

Zijn opdracht was de transformatie van print naar crossmediaal communiceren te realiseren, met een sterke focus op digitale nieuwsvoorziening. In deze functie was hij ook verantwoordelijk voor de productie van alle media. Van 2005 tot 2010 was Hoogkamer werkzaam als hoofdredacteur/manager van Sanoma Custom Publishing. Met een eindverantwoordelijkheid voor de creatieve crossmediale concepten voor merken als Heineken, TNT Post, Eneco, Essent, Brand bier, Sikkens, KPN en Peugeot.

Recente artikelen van Sjaak Hoogkamer

[Interview] Dutch Media Week: wat je altijd al wilde weten over media

14aug 201712:10
  • Media
  • 6043 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • TelevisieRadio

nieuws Hilversum Mediastad staat van 6 tot en met 13 september in het teken van Dutch Media Week, een evenement waarbij de bezoeker alle nieuwe trends op het gebied van media krijgt te zien en te horen. Initiatiefnemer is innovator, coach en inspirator Herman Dummer. Dutch Media Week beleeft dit jaar zijn tweede editie en is eigenlijk een b2b uitbreiding van de Open Studio Dagen die 9 jaar geleden al door Dummer werden geïntroduceerd.

4e keynote Martech17 Wieke Vrielink (Transavia): Customer Experience is voor ons een key differentiator

14aug 201709:48
  • B2b
  • 6985 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Evenement

nieuws Wieke Vrielink is customer journey expert bij luchtvaartmaatschappij Transavia. Ze is de 4e keynote spreker op het Marketing & Technology Event op 9 november a.s. in De Flint in Amersfoort. Ze heeft een achtergrond in diverse marketingfuncties en is haar carrière gestart bij ABN Amro. Na 7 jaar maakte ze de overstap naar de airline industrie vanwege haar grote passie voor de luchtvaart. Bij Martinair, KLM en Transavia heeft zij in diverse functies gewerkt waarin marketingpropositie, communicatie en customer experience centraal staan.

Ikea: het is leven is onvoorspelbaar, maar wel duurzaam

11aug 201712:22
  • Food-en-retail
  • 23227 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Showroomtraffic

nieuws De nieuwe catalogus van Ikea komt er weer aan. Dit jaar huldigt het Zweedse zelf-doe woonwarenhuis het motto: de onvoorspelbaarheid van het leven. Marketing die inspeelt op een multifunctioneel gebruik van de huiskamer en de oproep het huis duurzamer te maken.

Ook Red Dot Awards voor KLM, ING en Triggi

11aug 201711:46
  • Design
  • 22364 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Awards

nieuws Ook het reisplatform ‘iFly KLM Selections’ (categorie best website) van bureau Born05 en de inzendingen van ING Mobiel Betalen (categorie Apps) en Triggi (categorie Interface & user Experience Design) van bureau Resoluut zijn bekroond met een Red Dot Design Award 2017. De awards worden dit jaar op 27 oktober in Berlijn uitgereikt.

Fries Museum brengt Mata Hari in nieuw expoconcept

10aug 201712:17
  • Design
  • 9463 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Innovatie

nieuws Van 14 oktober 2017 tot en met 2 april 2018 presenteert het Fries Museum in Leeuwarden de tentoonstelling Mata Hari: de mythe en het meisje. Precies honderd jaar na haar dood vertelt het museum voor het eerst het volledige levensverhaal van Margaretha Geertruida Zelle. Het vernieuwende tentoonstellingsconcept werd ontwikkeld in samenwerking met Studio Louter. Opera Amsterdam tekent voor de theatrale vormgeving.

Brandmanager Rijks (Hertog Jan): onze authenticiteit is ons marketingwapen

10aug 201709:44
  • Food-en-retail
  • 9869 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Merken

nieuws Hertog Jan lanceerde recentelijk ‘Het Genootschap’: een verbond van cafés met liefde voor bier. Het Limburgse biermerk heeft 27 cafés geselecteerd die Hertog Jan op het hoogst mogelijke niveau presenteren. De cafés zijn verspreid door heel Nederland. Paul Rijks, Senior Brand Manager van Hertog Jan, over het initiatief: ‘Wij vinden het belangrijk dat wij deze café-eigenaren kunnen helpen om de juiste beleving van het merk en al onze bieren neer te zetten.’


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

    Alles over influencer marketing
    en duurzaam merkvertrouwen

    SCHAAL+ werft, selecteert, ontwikkelt
    en begeleidt jong digitaal talent


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Expertgroep
    Business-to-Business