Data zijn straks heilig: inbound marketing to the rescue!

14aug 201711:09
  • B2b
  • 7226 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • Inbound

weblog De dag dat de nieuwe privacywetgeving van kracht wordt nadert snel: vanaf 25 mei 2018 geldt de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) voor alle EU landen. Een belangrijk verschil met de oude wetgeving is dat persoonsgegevens straks met nog meer zorg moeten worden behandeld. Wat houdt deze wetgeving in en wat kun je als marketeer doen om deze regelgeving niet in de weg te laten staan van je succes?

4e keynote Martech17 Wieke Vrielink (Transavia): Customer Experience is voor ons een key differentiator

14aug 201709:48
  • B2b
  • 6021 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Evenement

nieuws Wieke Vrielink is customer journey expert bij luchtvaartmaatschappij Transavia. Ze is de 4e keynote spreker op het Marketing & Technology Event op 9 november a.s. in De Flint in Amersfoort. Ze heeft een achtergrond in diverse marketingfuncties en is haar carrière gestart bij ABN Amro. Na 7 jaar maakte ze de overstap naar de airline industrie vanwege haar grote passie voor de luchtvaart. Bij Martinair, KLM en Transavia heeft zij in diverse functies gewerkt waarin marketingpropositie, communicatie en customer experience centraal staan.

Transfer-gekte: wat is Neymar écht waard?

11aug 201715:49
  • Sponsoring
  • 31595 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • ContentSportmarketingVoetbalRechten

weblog Neymar werd afgelopen week de duurste voetballer aller tijden, met een voorsprong van grofweg 100 miljoen euro ten opzichte van de eerdere recordhouders Ronaldo en Pogba. Is de voetbalwereld een piramidespel geworden voor sponsors, adverteerders en clubs?

Centralpoint nieuwe shirtsponsor FC Utrecht

11aug 201711:01
  • Sponsoring
  • 26581 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • ZakelijkE-commerceSponsorshipVoetbal

nieuws FC Utrecht heeft een nieuwe shirtsponsor. Vanaf vandaag is Centralpoint.nl zichtbaar op de achterkant van het speelshirt van het elftal uit de Domstad. Centralpoint is sinds vorige maand onderdeel van Infotheek Group, dat zich vorig jaar oktober voor twee jaar aan de club verbond.

Telecom en ICT: wat heb je als bedrijf nodig?

11aug 201710:24
  • B2b
  • 14443 x gelezen
  • Link
  • Laura van Stralen
  • Producten en dienstenB2Bkoper

weblog Er bestaat uiteraard een groot verschil in de behoeftes van organisaties op het gebied van telecom en ICT. Een lokale bakker heeft nu eenmaal andere wensen dan een softwarebedrijf. Bovendien is de gedragscode ook anders. Wil je als bedrijf dat je medewerkers altijd met de nieuwste Iphone lopen, omdat innovatie en vernieuwing belangrijke speerpunten zijn of koop je pas nieuwe telefoons als de oude het begeven? Hoe bepaal je het beste telecom en ICT aanbod voor een specifiek bedrijf?

Brexit kan Amsterdam de Europese mediahoofdstad maken

10aug 201715:20
  • Media
  • 19361 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • ZakelijkRechtenTelevisieMedia

nieuws Amsterdam maakt grote kans op het binnenhalen van mediabedrijven die Groot-Brittannië na de brexit moeten ontvluchten om hun Europese uitzendrechten te behouden. Ook datacentra maken zich op Engeland te verlaten. De Nederlandse hoofdstad geldt als kansrijk alternatief. Daarmee krijgt de lokale strijd met Hilversum een nieuwe impuls.

Talpa legt zich neer bij overname TMG door Mediahuis

10aug 201713:33
  • Media
  • 14742 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • ZakelijkDagbladuitgeversNieuwsmediaUitgevers

nieuws Talpa-topman John de Mol staakt zijn pogingen om Telegraaf Media Groep (TMG) over te nemen. De grootaandeelhouder (29%) is er niet in geslaagd om meer dan 50% van de aandelen in handen te krijgen. Concurrent Mediahuis bood iets minder, maar heeft het vertrouwen van TMG, plus een meerderheid van de aandelen. Het tegenbod van Talpa verliep woensdagmiddag. Talpa blijft wel aandeelhouder. TMG laat weten blij te zijn dat er nu rust is om op de toekomst te focussen.

AI-gedreven beeldherkenning als goudmijn voor de marketeer

10aug 201711:43
  • Online
  • 7839 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Producten en dienstenMarketingautomation

nieuws Salesforce introduceert Einstein Vision for Social Studio, waarmee marketeers in de social media-omgeving van Marketing Cloud gebruik kunnen maken van AI-gedreven beeldherkenning. Hierdoor kunnen marketeers automatisch foto’s waar hun product of dienst op staat opsporen, identificeren en eventueel opvolgen met een actie. Met het inzicht dat ze verkrijgen door het monitoren van beeld, krijgen marketeers de mogelijkheid om consumenten te bereiken, zelfs wanneer hun product of dienst niet met naam en toenaam genoemd wordt.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

    Alles over influencer marketing
    en duurzaam merkvertrouwen

    SCHAAL+ werft, selecteert, ontwikkelt
    en begeleidt jong digitaal talent


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Expertgroep
    Business-to-Business