Nederlanders verkiezen traditionele communicatiekanalen bij online service

24jul 201710:55
  • Online
  • 6702 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • OnlineKlantenKlantenserviceOnderzoek

nieuws Een goede online service betekent voor de consument een goede informatievoorziening. 87 procent van de consumenten geeft, in het onderzoek ‘Online service: Trends 2017’, aan dit het meest belangrijk te vinden. Ook een aankoop kunnen doen zonder klant te worden, is voor de Nederlandse consument van belang (66%). ‘Nieuwe’ servicemogelijkheden als chatbots en social media zijn vooralsnog minder belangrijk blijkt uit het onderzoek dat in opdracht van QNH Consulting is uitgevoerd.

Reep voor reep naar een betere wereld

24jul 201710:17
  • Online
  • 7050 x gelezen
  • Link
  • Sarieke Brinkhuis
  • StrategieVerdienmodellenProducten en dienstenMarketing

weblog Tony’s Chocolonely: het merk van heerlijke en eerlijke chocola. Het merk met een enorme fanbase die met de dag groter wordt. Dat komt niet alleen door het mooie product en het goede verhaal daarachter, maar ook door een verfrissende marketingstrategie waarmee die twee naar het publiek gebracht worden. De missie is het enige doel, marketing een middel om dit te realiseren. Wat houdt deze missie precies in en hoe wordt zij verkocht aan de consument?

Vivat en The Online Company gaan langdurig samenwerken

21jul 201712:45
  • Online
  • 17584 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • StrategieOnlinePartnership

nieuws Vivat, het moederbedrijf van onder meer Zwitserleven, Reaal en Actiam, heeft gekozen voor een samenwerking op lange termijn met The Online Company als digitaal mediabureau. Het bureau verzorgt voortaan digitale media en online marketing-activiteiten voor de merken Zwitserleven, Reaal, Zelf, Dier & Zorg, Route Mobiel en NowGo.

Dorkas Koenen (Rabobank) over spraakmakende Rabopitch: 'Wij kijken op een moderne manier naar creativiteit'

21jul 201711:07
  • Bureaus
  • 39010 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • ReclameInterviewCreatieMarketingPitches

nieuws Rabobank schudde de bureauwereld flink wakker met een atypische pitch die geen pitch mocht heten. De VEA was not amused. Collectieven van zeer uiteenlopende creatieven mochten ideeën insturen om Het Verhaal van de bank te herformuleren. Een ambitieus project, dat uiteindelijk werd binnengesleept door twee afzonderlijke 'coalities'. MarketingTribune blikt in een longread-interview terug op deze opmerkelijke 'Rabopitch' met marketingdirecteur Dorkas Koenen van Rabobank. 'We waren verrast dat mensen verrast waren.'

The Good Shop koppelt goede doelen aan reclamemakers

21jul 201709:50
  • Bureaus
  • 34859 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • MaatschappijCreatieCommunityMVO

nieuws The Good Shop is een nieuw platform dat reclame-professionals verbindt aan goede doelen en charitatieve organisaties. Professionals uit de reclamewereld kunnen zich vrijwillig aanmelden. The Good Shop stelt vervolgens teams samen waarin zij aan de slag gaan om pro bono een campagne te ontwikkelen voor een goed doel. Te weinig goede doelen en maatschappelijke initiatieven hebben de middelen om bureaus in te huren om hen te helpen bij het ontwikkelen van campagnes. Hierdoor krijgt het werk wat zij doen niet altijd de aandacht die het verdient, aldus The Good Shop.

Nederlandse tech startup Join introduceert als eerste in Europa AI in influencer marketing

20jul 201710:20
  • Online
  • 9761 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Producten en dienstenMarketingautomationInnovatie

nieuws Influencer marketing is de snelst groeiende nieuwe vorm van marketing. Maar liefst 67 procent van de marketeers is van plan om het influencer marketing budget komend jaar te vergroten, aldus onderzoek van de Influencer Marketing Hub (2017). Met Join kunnen merken en bureaus hun influencer marketing campagnes zelf makkelijk opzetten. Dit gebeurt volledig geautomatiseerd. kunnen. Volgens CTO van Join Edwin Knip kan dit leiden tot een tijdsbesparing van 80 procent.

MultiTankcard kiest voor Abovo Media

20jul 201710:03
  • Bureaus
  • 9135 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • CampagnesPitchesKlanten

nieuws MultiTankcard (MTc), marktleider in de verwerking van zakelijke mobiliteitskosten voor lease- en zakenautorijders, kiest voor Abovo als mediapartner. MTc is in 2017 een nieuwe weg ingeslagen en gaat zich vanwege de snelle groei van het aantal zzp’ers in Nederland nog meer focussen op dit segment.

Talpa volledig eigenaar SBS, De Mönnink leidt transitie

20jul 201700:01
  • Media
  • 14600 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • VerkoopMediaDigitaalTelevisie

nieuws Talpa Holding mag SBS Broadcasting overnemen. Het bedrijf neemt alle aandelen van Sanoma over en wordt daarmee volledig eigenaar van SBS. Talpa brengt SBS (met de tv-zenders SBS6, Net5, Veronica, SBS9, het Video on Demand-platform KIJK en Social1nfluencers) onder in een nieuw Nederlands multimediabedrijf. Peter de Mönnink, huidig CEO van Sanoma én SBS, blijft aan bij SBS om de overname af te ronden.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

    Alles over influencer marketing
    en duurzaam merkvertrouwen

    SCHAAL+ werft, selecteert, ontwikkelt
    en begeleidt jong digitaal talent


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Expertgroep
    Business-to-Business